@mammamuts.... succes morgen! Inderdaad werken we het hele jaar ons eigen kapot. Last van je rug? Schouder? daar zeggen ze niets van.... Maar owee als je 3 x ziek bent geweest dat jaar ( 1 x deur op mijn rug en 2 x vlak na mekaar buikgriep) en je mag meteen op het matje komen. Tssss.... lang leven de zorg! Hiephoi hiephoi! :-# Oja.... vakantiekrachten? Die hebben we maar 1,5! Eentje die nog regelmatig werkt in weekenden en de andere maar weinig. De rest is allemaal gaan lopen, omdat ze toch niet ingepland werden. Ze moeten eens wat zuiniger op hun personeel zijn, dus ook onze lieve weekend hulpen! Ze zeggen tegen ons dat we elkaar vaker complimentjes moeten geven. Nou, dat doen we zeker, vooral onze hulpen.... deden de coaches dat ook maar
Een collega en ik waren al zo lekker aan het hyven van "Mmmm ik heb 50 overuren dus ik neem gewoon 5,5 weken zomervakantie En "ohhh wat zal ik jullie missen whahahahaha! Achja... zo houden mijn collega en ik het nog gezellig en luchtig! Maar vanbinnen koken we! Groetjes Cynthia
Hier ook, maar niet alleen de bouwvak, de hele zomervakantie ligt moeilijk en zelf september ook nog. Hier werd het in de groep gegooid wie wat kon schuiven of in die weken wel wat extra ingepland wilde worden. Ze dreigden anders met loten, of allemaal maar 2 weken, en dat zie ik er nog wel eens van komen. Aan de andere kant is het ook eel moeilijk om het draaiende te houden, vakantie krachten liggen niet voor het oprapen en zijn vaak erg onervaren, soms hebben we eigenlijk meer last van een vakantiekracht dan gemak Tegenwoordig moet je kwalitatief goed zorg bieden ivm marktwerking etc. Tja, en die collega die niet in de bouwvak hoeft, maar wel perse wil, die snap ik niet zou liever niet in die maasa drukte op vakantie gaan, en het is ook nog duur ook! Zelf probeer ik wel buiten de bouwvak te plannen maar is soms ook moeilijk want de bouwvak valt vaak in het midden van de vakantie, week 2,3 en 4 bijv als je dan 3 weken achter elkaar wilt dan ontkom je er niet aan om minimaal 1 week in de bouwvak te zitten. Erg handig vind ik dat niet , maar het is ook haar vakantie en als zij dat leuk vind moet dat zo af en toe wel kunnen vind ik, net als dat collega's zonder kinderen niet in de schoolvakanties op vakantie zouden mogen, dat vind ik ook niet ok. Vind gewoon dat de werkgevers in de zorg het beter zouden moeten organiseren in die zomermaanden zodat iedereen zoveel mogelijk naar redelijkheid zijn vakantie kan pakken wanneer die wil. We hebben een zwaar vak en die vakantie is verdiend en essentieel!
Ze hebben bij ons ook al eens gedreigd met 2 weken zomervakantie.. DOEN! Heb ik tenminste 2 weken samen met manlief hahaha..
haha, bij ons precies hetzelfde op de groep, drama. Dit jaar had ik mijn poot stijf gehouden en heb ik de 3 weken in de bouwvak die ik wil. I.v.m sluiting bedrijf manlief. Achteraf blijkt, ik heb dan al lekker verlof. Dit jaar heb ik het me goed bekeken. Dus nu nergens last van.
ow herken het ook bij mij... elke jaar precies hetzelfde leidje.. Gezeur om de vakantie... zwaar irritant! Echt ene groot nadeel bvan de zorg en als je dan meot werken, moet jeinderdaad nog meer werken ook!
Idd.. Ik kan het me nog helder voor de geest halen van vorig jaar.... Wat een drama zeg... En idd, het zijn altijd dezelfde die niet mee willen werken. En ik heb dan zoiets van: Ik neem mijn vakantie al eind september, ik werk de hele zomervakantie meer als dat ik zou moeten, dan wil ik ook gewoon die 3 weken vrij eind september... Daar was onze teamleider het niet mee eens, zij vond dat als degene in de bouwvak maar 2 weken kregen, iedereen dit kreeg... Behalve dan de collega's die in mei/juni al zomervakantie hadden... Hoezo verschil maken? Uiteindelijk is het toch gelukt om iedereen 3 weken te geven, alleen moest wel iedereen een weekend inleveren, dus het weekend voor of na je vakantie. En uiteindelijk had iedereen het nadat de planning definitief was, het voor elkaar gekregen om dat weekend te ruilen, dus had nog iedereen gewoon 3 weken vrij met 4 weekenden... Hoezo, het kan niet? Als je een beetje collegiaal met elkaar omgaat is er heel wat te regelen, alleen moet je het idd niet af laten hangen van je teamleiders. Dit jaar heb ik er gelukkig geen last van, ik heb verlof/vakantie van 10 april tot eind september... Lekker 24 weken vrij...
Bij ons valt het geloof ik allemaal wel mee, lang niet iedereen wil per sé in de bouwvak. We hebben het ook nog niet besproken, eind volgende maand geloof ik pas. Gelukkig maakt het mij allemaal vrij weinig uit. Ik wil in juni maar een weekje eerder is ook goed. Maar dat komt omdat ik de mazzel heb dat mijn man bijna altijd vrij kan nemen als hij wil, die hoeft maar met één collega rekening te houden. Ik ben echt bij dat ik dit niet heb, lijkt me heel lastig voor jullie!
wij moeten onze vakantie 'wensen' volgende week indienen. Getver ik weet nu al dat het een gedoe wordt met de planning. Niemand heeft nog iets kunnen boeken (of durft niet omdat het nog kan veranderen) wij gaan zoizo niet weg. Heb zelf een contract van 26 uur maar heb vorig jaar zomer weken gedraaid van 44 uur. Van de overuren heb ik in november nog 2 weken vrij kunnen nemen. Ik wil dat ook niet weer want in mijn werk trek ik zoveel uur gewoon niet (woongroep voor jongeren met een LVG indicatie die uit huis zijn gekicked). Ga ook nu mijn poot stijfhouden en aangeven dat ik mijn uren wil werken en niet meer dan 28 per week. Ik heb toch niet gesolliciteerd naar een baan van 36 uur of wel? Bah krijg er al meteen een rot gevoel van. Wat een stress. De zorg; betaald geen donder en je werkt je kapot. .. misschien toch eens kijken voor een andere baan..
Uhhh Twinkel.... kom jij uit Veghel? Als dat zo is dan kennen we elkaar (vaag) whahahaha.... dat zou grappig zijn? Oja... alleen mijn zus weet van ons zwanger willen worden.... dusss....sssst! hahaha Groetjes Cynthia
Dit is zo herkenbaar.... wat een ellende altijd weer die zomervakantie. Volgens mij staat er in de CAO ook wel iets over wat je rechten zijn (3weken aaneengesloten volgens mij) Gelukkig hoef ik nog niet in de bouwvak dus heb nu vrij in juni.
Een erg herkenbaar probleem. Ook bij ons waren er 25 tekorten in week 32. Vorige week zijn we met de collega's die week 32 hadden aangevraagd om de tafel gaan zitten en hebben gekeken naar de mogelijkheden die er zijn. Na een uur waren we er uit. Door schuiven is het gelukt. Sommigen hebben nu 2 weken en ergens nog een losse week. Ikzelf zit ivm kwebbelman ook 2 weken vast. Bedrijf wat dicht gaat. En persoonlijk zou ik ook liever anders zien. Maar om nu te zeggen dat ik en mijn collega's die aan de bouwvak vast zitten meer recht hebben op die weken dan een collega waarbij de vakantie-aanvraag niets uitmaakt vind ik onzin. Iedereen heeft evenveel rechten en plichten dus ook over de vakantie aanvraag. Iemand zonder kinderen of vastzittend aan de bouwvak wil misschien wel met vrienden op vakantie die wel vastzitten aan de bouwvak. Nou prima toch. Misschien is er wel een reden om een keer niet in de bouwvak te willen werken...niets mis mee toch. Beetje flauw om dan te zeggen ik heb er meer recht op dan jij.....dat vind ik namelijk ook erg oncollegiaal. Kwebbel
waar ik vorig jaar werkte, is het de gewoonte om aan te geven of je de 1e 3 weken of de laatse 3 weken van de zomervakantie wil (of erbuiten.. )Dit schema komt op een plek te hangen in de kantine, zodat ook iedereen meteen ziet wie wanneer heeft vrijgevraagd. We kregen dan tot half fjanuari de tijd om er zelf een goed sluitend rooster van te maken. Gebeurde dit niet, gingen zij kijken of er met medewerkers te onderhandelen viel of er werd tijdelijk personeel ingehuurd. En vaak maakten dan de tijdelijke krachten meer uren, zodat wij ons gewone rooster zoveel mogelijk konden houden.
Wij moesten het voor 1 januarie onze zomervakantie doorgeven. Maar er is nog niks besloten. Bij ons is het ook elk jaar gezeik met de zomervakantie. Gelukkig neem ik altijd begin september vakantie op. Maar nu heb ik lekker de hele zomervakantie vrij omdat ik dan met zwangerschapverlof bent. Dus ze zitten zowieso met 1 kracht minder.
hier nog 1! en werkelijk waar zelf tot en met september is het nog maar afwachten.. maar na wat schuiven en inleveren van dagen i s het bij ons gelukt.. maar de volgende vraag ligt er alweer koninginne dag wil iedereen vrij bij ons.. vorig jaar had ik slaap van koninginne dag op hemelvaart.. dus beide gewerkt ik wil hem gewoon vrij! hah groetjes Yippie die jullie verhalen zo herkend
bij ons valt het eigenlijk nog reuze mee , de zomerplanning, zeker als je bekijkt dat het gaat om 30 vrouwen, waarvan het merendeel in 6 weken tijd met zijn allen wegwillen. bij ons is het wel zo dat iedereen gelijke rechten heeft, kinderen of niet, ed. het is wel zo heb je vorig jaar je zin gehad dan is het dit jaar zeg maar achteraan sluiten,maar ondanks dat krijgt iedereen vaak zijn zin. komt de leiding er niet uit met de planning dan krijgen we de kans om het eerst als team op te lossen, dmv onderling overleg om te kijken of iemand toch een week kan schuiven. komen we er zelf niet uit dan gaat de leiding dus mensen aanwijzen die moeten schuiven. dan wordt er dus gekeken naar de afgelopen jaren, heeft de een vorig jaar al moeten schuiven dan hoeft diegene dat dit jaar niet te doen. zo komen we er ieder jaar weer uit en hoeft iedereen vaak maar 1 dag extra te werken gedurende de hele zomer. we mogen dus eigenlijk niet klagen, jammer dat het voor vele anders is! lijkt me erg frustrerend! joyce
ik werk dan niet in de zorg maar bij ons is het ook altijd gezeik met de vakanties. We werken met zijn vieren, twee hebben kinderen en de ander heeft een man die les geeft.Ik ben de enige die geen rekening hoeft te houden met schoolvakanties. Ik schuif mezelf dus ook al 10 jaar opzij zodat andere die tijd kunnen opnemen. Soms kan ik wel pissig worden op de houding van andere die maar denken dat ,omdat ik kinderloos ben, ik niet in de zomervakantie op zou mogen nemen. In de zomervakantie zijn alle leuke festivals en daar zou ik dan niet naar toe kunnen. In ons team is er wel altijd gemopper maar uiteindelijk word het gelukkig wel schappelijk opgelost.
Mijn man werkt in de zorg en ik in het (voortgezet) onderwijs. Toen m'n man op deze afdeling kwam werken waren ze dus eerst blij dat er iemand zonder schoolgaande kinderen kwam, maar die vreugde bleek van korte duur toen bleek dat ik wel aan de schoolvakanties vast zat. Gelukkig niet aan de bouwvak, want dat zou alles nog meer beperken. Wij hebben bewust zijn vakantie aan het einde van de schoolvakantie gepland. De meeste mensen willen aan het begin of in het midden van de vakantie weg, dus bij ons was al vrij snel duidelijk dat 't wel goed zou komen (de laatste week van zijn vakantie beginnen de basisscholen hier alweer). Ze moesten hun vakantie voor 1 december doorgeven en afgelopen week is het rooster pas defintief geworden, nadat er wat geschoven was. We hebben dus gelijk geboekt! Nadeel is nu alleen dat we met mijn verjaardag weg zijn. Ach, m'n twee weken vakantie gingen dit keer voor