werken in zwembad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door masha10, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masha10

masha10 Lid

25 nov 2012
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

ik heb even een vraagje op het werk willen ze dat ik minimaal 2 dagen in het zwembad ga staan/zitten als toezichthoudster.. nu vraag ik me af of dit wel goed is als je zwanger bent? Het is uiteraard een hogere temperatuur en die chloorlucht kan dat kwaad? Ook moeten we s ochtends eerst schoonmaak (met sterk schoonmaakmiddel en daarna met hogedruk afspuiten dit is best zwaar enje loopt behoorlijk te zweten. Kan iemand mij vertellen of ik dit wel of beter niet kan doen?

Alvast bedankt!

Groetjes

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nog nooit gehoord dat het gevaarlijk zou zijn hoor... Ik denk dat het geen probleem is en zolang je geen klachten hebt als je aan het schoonmaken bent lijkt het mij geen probleem.
    En anders wat rustiger aan of het aangeven bij je leidinggevende!

3. Marcella88

8 nov 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over het schoonmaken geen idee,, maar daar zitten lijkt mij geen probleem aangezien je ook gewoon mag zwemmen tot dat he vliezen gebroken zijn!
    Over het schoonmaken zou ik de vk even vragen

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Werk je daar al? Want ineens dagelijks in die temperatuur is natuurlijk niet heel goed voor een kindje, te warm bad/sauna/douche raden ze dan ook af als je lichaam dat niet gewend is.

Over het schoonmaken lijkt me idd geen probleem, zo lang je er niet in gaat liggen...

Alleen vraag ik me dan weer af wat je moet doen als toezichthouder, in de gaten houden of er iemand bijna verdrinkt/ruzie heeft oid? Alsof je dan nog met een zwangere buik er tussen gaat springen...dát lijkt me dan weer niet zo goed. Sowieso even je vk/gyn vragen.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou dit zeker even uitgebreid overleggen met een vk. Twee dagen in de week (minimaal) een hele dag in die chloorlucht en dan ook nog aan de gang met een sterk schoonmaakmiddel... Dat lijkt me wel even wat anders dan 2x in de week een uurtje zwemmen.

Over zwaar werk: Sowieso wordt fink tillen afgeraden tijdens de zwangerschap. Luister hoe dan ook naar je eigen lichaam en laat je niet gek maken door je werkgever. Jouw gezondheid en die van de baby zijn het belangrijkste.

6. masha10

masha10 Lid

25 nov 2012
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. ik werkte 1x in de 2 weken in het zwembad. Er moet dan inderdaad gelet worden of kindjes niet zonder vleugeltjes zo het water in lopen.. Omdat er nu iemand met dezelfde functie os aangenomen hebben ze ineens niet genoeg uur voor mij dus moet ik maar in het zwembad gaan werken. Iets wat ik dus absoluut niet wil.. Maar bij ons is het je doet t maar en anders zoek je maar iets anders. Ik dacht inderdaad misschien de warmte ik weet dat zwemmen goed is voor je maar dan zit je zelf in het water en dan heb je het niet zo warm. Ik ben overigens pas 5 weken hoor maar k wil het wel vast weten. volgende week bel ik de vk voor een afspraak en dan zal ik het eens vragen..

Deel Deze Pagina