Buikkrampen en hevige menstruatieachtige pijn tijdens zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by beltje1905, Nov 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beltje1905

beltje1905 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben momenteel 14 weken zwanger en heb de afgelopen dagen enorme buikkrampen en menstratie-achtige pijn. Heb geen bloedverlies. Maar het doet wel ontzettend pijn in mijn onderbuik, het is een soort van zeurderig pijn waarbij het net lijkt of je ongesteld moet worden maar dan gecombineerd met hevige buikkrampen. Ik heb ook erg last van mijn onderrug, maar ik weet niet of dat samenhangt met de pijn die ik heb, of dat het juist los daarvan staat.

Ik heb al een paracetamol geslikt maar de pijn blijft nog steeds. Ik begin me wel zorgen te maken eigenlijk. Vanmorgen heb ik de verloskundige gebeld, en de assistente gaf aan dat het te maken kan hebben met groeiende buik, of je buikband. Eventueel kon het ook een blaasontsteking zijn, want blaasontsteking tijdens zwangerschap zou je meestal niet voelen. Ik heb gekeken naar de symptomen van blaasontsteking tijdens de zwangerschap en aan geen één voldoe ik. De assistente gaf aan dat ik mijn urine het beste bij mijn huisarts kon afgeven zodat het getest kon worden op blaasontsteking.

Ik twijfel enorm of het daadwerkelijk een blaasontsteking is, denk het niet. Volgende week woensdag heb ik weer mijn afspraak bij de verloskundige.
    Is dit een bekend problemen en wat kan ik het beste doen?:(

Alvast bedankt!

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik zou zeker urine gaan brengen en als je het niet vertrouwd gewoon opnieuw bellen.
    Krampen en pijn vind ik geen goed teken.
    Ze moeten je gewoon even ondrzoeken,Mochten het toch je banden zijn dan ben jij iniedergeval gerust gesteld.
    Succes!!

3. MevrouwtjeDees

MevrouwtjeDees Actief lid

May 19, 2011
    172
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb het ook alleen ik krijg ook meer buikpijn als ik moet plassen. Ik heb vanmorgen mijn urine ingeleverd en krijg om half 2 de uitslag. maar heb ook wel precies dezelfde klachten als jij.

4. mama15

mama15 Bekend lid

Mar 29, 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    indien je een blaasontsteking heb kan dit menstruatie achtige klachten veroorzaken
    zelf heb ik dit al 2 keer gehad in de zwangerschap en had die kwaaltjes die jij zei
    dus ik zou zeker je urine gaan inleveren vooral omdat je nu ook het weekend in gaat

5. MevrouwtjeDees

May 19, 2011
    172
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb me plas ingeleverd in een groentenpotje van Hak ik zeg tegen die assistente je moet de groenten van hak hebben:D Ze keek me aan alsof ze water zag branden.

Maar on topic:D Ik zou voor de zekerheid toch even een plasje inleveren hoor.

6. beltje1905

Bedankt voor het reageren dames! Geeft toch wel een goed gevoel om te zien dat dat dit een herkenbaar probleem is. Ik ben sinds vanmorgen aan het werk en heb net met de huisarts gebeld en ze zijn er vandaag tot 14.00 uur en dat wordt lastig voor mij om urine af te geven, omdat ik tot half 5 aan het werk ben. Ik zat al sinds vanmorgen te bellen en kwam er maar niet doorheen, dus heb net het spoednr maar gebeld. Assistente gaf aan dat ik dan het beste maandag langs kon komen.... pf :(

7. MevrouwtjeDees

May 19, 2011
    172
    0
    0
    Rotterdam
    Ja huisartsen pfff ik moet terug bellen nu voor de uitslag... niemand neemt op:(

8. urmylove

urmylove Niet meer actief

Misschien drink je te weinig? Als ik te weinig drink voel ik ook krampen in mn onderbuik en in mn rug, Dat zijn je nieren. ik heb altijd dan het gevoel alsof die worden uitgeknepen als een spons, is ook een zeurderig gevoel. Maar ik heb dan ook vroeger veel last gehad van blaasontstekingen, dus mijn nieren zijn sowieso gevoelig. Een blaasontsteking geeft ook pijn bij het plassen en plas je kleine beetjes... Probeer eerst ook eens goed te drinken als je dat al niet deed :)

9. urmylove

urmylove Niet meer actief

en dan bedoel ik gewoon, voordat je naar de dokter gaat. want huisarts zou ik ook sowieso langs gaan he!! :) sterkte!

10. beltje1905

@ Urmylove, ik zal je advies opvolgen! Misschien dat het idd daarmee ook te maken kan hebben. Ik drink al erg weinig water, ben niet zo'n waterdrinken, maar de komende dagen zal ik daar sterk op letten en zorgen dat ik voldoende ga drinken tot maandag! Hopelijk helpt dat een klein beetje! :)

11. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    Ik had deze week ongeveer 6-7 uur aanhoudende krampen. En dan ook echt heel erg pijnlijke krampen. Maakte me erge zorgen maar had geen bloedverlies. Volgende dag gelijk VK gebeld en adviseerde mij ook mijn urine te laten controleren. Heb ik maar gedaan maar ben erg bekend met blaasontsteking en niks daarvan leek hier op. De uitslag was toch een fikse blaasontsteking. Schijnbaar voelt het dus echt heel anders en hoef je zelfs niks te voelen of alleen buikpijn.

Je kan ook je urine laten controleren bij de HAP hoor. Gewoon morgen ochtend even bellen en je plasje laten controleren daar.

12. beltje1905

Oh dat is wel vervelend NienT. Het is maar goed dat je je op blaasontsteking hebt getest! Wat is eigenlijk HAP, misschien huisartsenpost?

13. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    HAP is HuisArtstenPost idd.

Ik heb ook wel veel pijn in lies en onderbuik links, maar dit is echt bandenpijn!!!

Ik werk zelf in de zorg en heb van mn werk een paar stripjes thuis voor urine te testen... (zijn wel stripjes die een paar weken over de datum zijn, maar geven mij wel een indicatie waar ik aan moet denken)

Share This Page