onrust over het aantal weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door newYork, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. newYork

newYork Lid

23 nov 2012
    26
    0
    0
    verpleegkundige
    Zwolle
    Ik ben erg ongerust over de ontwikkelingen die er in mijn buik plaatsvinden. Ik zal in het kort even de gegevens delen;

Laatste menstruatie 05-10 t/m 09-10 cyclus van 30 dagen
    Eisprong "gevoeld" op 19-10

getest op 02-11 -> negatief
    getest op 04-11 -> negatief
    getest op 12-11 -> negatief

op maandagnacht, de nacht van 19 op 20 november, ben ik met spoed opgenomen omdat ik flauwviel, en heeel erg veel buikpijn had.
    Op de SEH bleek de zwangerschapstest positief , en had ik een HCG van 517.

Ze dachten aan een bbm zwangerschap, er was iets te zien in mijn eierstok, en niets te zien in het "vruchtzakje" in de baarmoeder.

Ik moest de 22e weer terug komen, HCG inmiddels 1670.
    Er was nog niets te zien in het "vruchtzakje" en de arts zei dat ik in totaal 5 weken zwanger moet zijn. Echter, dit kan niet het geval zijn, aangezien ik na 19-10 geen gemeenschap meer gehad heb.
    Ik zou dus in totaal in week 7 moeten zitten..

De hevige buikkrampen blijven aanhouden, en ik moet eigenlijk opgenomen worden in het ziekenhuis. Echter, de arts twijfelt nog steeds dat het een gezonde zwangerschap kan zijn, dus ik moet nog afwachten tot a.s. donderdag.

Ik maak me enorm ongerust, want de berekening van 5 weken (3 weken geleden bevruchting) KAN domweg niet.

Heeft iemand ook ervaring met verkeerde/vreemde berekeningen??

2. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Het kan een late innestelling zijn geweest...
    Ik weet verder ook niets te bedenken... het enige wat je kan doen is wachten..hoe vervelend dat ook is...

Ik wens je veel succes!

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wat een onzekerheid! Sterkte! :(

4. Papa2011

Papa2011 Lid

12 jul 2011
    40
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Oldenzaal
    Bij ons heeft alles 2,5 week stilgestaan op de een of andere manier, en uiteindelijk is alles goed gekomen, perfecte zwangerschap. Maar wel even erg spannend dus! Gewoon een trage innesteling ofzo, kieskeurig typje ofzo:)

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Hopelijk heb je snel meer zekerheid!!

6. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Best New York,

Het lijkt wel erg op een bbz. Ik heb een bbz gehad in juni. Er was een heel tijd niks te zien in mijn baarmoeder maar mijn hcg bleef wel stijgen. In het begin heel langzaam maar toen ik krampen (heel hevige) kreeg was mijn hcg van 750 naar 2200 gestegen. Daarna kreeg ik gelijk een spoedoperatie en hij zat in mijn eileider die op knappen stond. Er is mij verteld dat ze bij de 1500 hcg echt al iets moeten zien in de de baarmoeder. Bij mij dachten ze ook dat het nog misschien goed zou komen en dat ik opnieuw bevrucht zou zijn maar dat kon in mijn geval ook niet. Dus hou het echt goed in de gaten hoor! Als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken. Sterkte.

7. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Sterkte met alles! Wat vreselijk heftig zeg :( hoop dat je gauw meer zekerheid mag hebben!

8. newYork

newYork Lid

23 nov 2012
    26
    0
    0
    verpleegkundige
    Zwolle
    Bedankt voor jullie reacties!

Ikzelf denk ook dat het een bbm is, vooral omdat wat ik voel, echt niet goed is. Ik heb aandrang voor toiletgang, maar er komt niets. Dit komt in aanvallen.
    Vanacht een aanval van meer dan 2 uur aaneensluitend gehad. Ik heb dan nog niet echt een moederinstinct, maar ik weet wel wat ik voel.

Ik ga zeker weer contact opnemen met de gyn. Dank jullie wel :)

9. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Als het niet goed voelt vooral contact opnemen. Bij mij voelde het ook echt niet goed maar ze hebben we weken laten lopen! Diverse keren gezegd dat het niet goed zat, uiteindelijk geopereerd ik had gelijk maar heeft wel me eileider gekost. En omdat jij heel veel pijn hebt, kijk uit dat het niet knapt dan ben je verder. Mocht het een bbz zijn dan! Dat weet ik ook niet natuurlijk maar het klinkt wel zo.

10. newYork

newYork Lid

23 nov 2012
    26
    0
    0
    verpleegkundige
    Zwolle
    Heftig om te horen. Je voelt zelf inderdaad denk ik het beste of er iets niet klopt. Zodra ik meer nieuws heb, deel ik het.

11. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Heel veel sterkte! Ik hoop dat het allemaal meevalt voor je!

12. rums

rums Niet meer actief

Sterkte!

13. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Ik hoop voor je dat het goed uitpakt.
    Zo'n zelfde iets in april mei gehad.
    2 weken later dan hoorde posie getest.
    Op een keer wakker geworden met enorme krampen.
    Doorgesuddert tot 2 weken verder met licht bloedverlies.
    Toen toch enorme weeen gekregen en is het er toch afgekomen helaas.

Zal voor je duimen dat het goed komt.

14. newYork

newYork Lid

23 nov 2012
    26
    0
    0
    verpleegkundige
    Zwolle
    Na weer zeer hevige pijn kon ik vandaag met "spoed" terecht bij een gyn. Ze was vreselijk! Ze durfde geen keuzes te maken, en liet mij vooral speculeren over wat het kon zijn. Weer een inwendige echo gehad, terwijl ik verging van de pijn. Er was geen duidelijk vruchtje te zien. De arts zei dat ik maar moest afwachten. Ik mocht volgende week terug komen. Ik zei dat ik dit geen dag langer meer vol zou houden, ik heb enorm pijn in mijn benen en tussen mijn schouderbladen. Nou vooruit, ik mocht nu donderdag terug komen,omdat ze nu ineens vond dat het een.gevaarlijke sitiatie was. Ik drong aan op het prikken van mn HCG. Deze bleek nu 9170 ( de 22e 1670). Ik moet nu morgen voor een mri. Ze zei eerst dat is een prima stijging, maar ten ik zei dat er dan toch iets te zien moet zijn, gaf ze me gelijk..pfff..

15. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    wat een onkundigheid al zeg ik het zelf... misschien aandringen op een second opinion... daar heeft ieder1 recht op hier in NL....

Dat een gyn moet van jou moet horen wat het kan zijn...

Succes meid!!!

16. Evelinepien

28 apr 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    pfffff lekkere dokters daar zeg...

Ik wens je veel succes en sterkte!

17. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Jeetje, wat vreemd! Ik zou ook een second opinion aanvragen, wat bizar..
    Heel veel succes en sterkte!

18. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    Belgiƫ
    Is er geen ander ziekenhuis of een andere spoedarts! Dit lijkt me nu toch wel een heel hoog HGC te zijn zonder er iets te zien is zeg! Ik wil je je zeker niet bang maken maar je gezondheid gaat voor! Opnieuw gaan en aandringen op een andere arts! Straks ben je inderdaad je eileider kwijt en dan is het pas helemaal miserie. En dat allemaal omdat de gynaecoloog twijfelde...

19. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Jeetje dat is volgens mij niet normaal hoor! Ik ben het helemaal mee eens met Elynada met zulk hoge hcg moet er al iets te zien zijn op een echo. Straks ben je inderdaad je eileider kwijt of misschien wel je eierstok erbij of knapt het. Dat is bij mij wel gezegd bij 1500/2000 hcg moet er iets te zien zijn... Ik zou niet langer wachten meis. Sterkte..

20. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    heel veel sterkte... heb zelf een bbz gehad en moet zeggen dezelfde symptomen al kwam ik te laat in het z huis en was mijn eileider al geknapt.. hoop dat jou dat bespaard blijft.. hoop dat het meevalt meid..

Deel Deze Pagina