Werken jullie liever samen met mannen of met vrouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Liefts met een mengeling 70% man 30% vrouw.
    Alleen of teveel vrouwen voel ik me niet op mijn gemak, de krengen willen dan ook echt kreng zijn. Met minder vrouwen is dat niet zo fel.
    Ik heb ook met alleen mannen gewerkt maar op dat bedrijf was het maar een heel laag niveau. Gelukkig heb ik er maar 3 maanden gewerkt. Er was ook 1 andere vrouw maar die was ook niveautje 0. Ging alleen maar over seks. Ik voelde me niet op mijn gemak en helemaal alleen. Gelukkig wertke ik er maar 4u per dag en het werkte je ook op jezelf.

Nu werk ik op een ander bedrijf, ook veel mannen maar enkele niveaus hoger. Gewoon fantsoenlijk en normaal volk

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Doe mij maar 50/50.

3. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik ben de enigste vrouw op een technische functie bij ons op het projectkantoor, in het team ook. Zit in de wegenbouw daar zijn niet zo heel veel vrouwen te vinden. Maar de mannen hier zijn net vrouwen roddelen en achterklep af en toe niet normaal. Vooral als er weer 1 een date heeft gehad, daar wordt uiteraard uitgebreid over gesproken. En het is bij ons af en toe net een kippenhok. Maar moet ook wel erkennen dat je als vrouw over het algemeen op handen gedragen wordt hoor. Heb een tijdje met krukken gelopen, maar werd zo ongeveer iedere 5 min gevraagd of ik wat wilde drinken, wat ik soms wel vervelend vind is dat ze zo gruwelijk overbezorgd zijn! En de singles komen wel eens om advies vragen voor een romantische date etc.
    Nou ken ik Vl via het werk en werken we dus ook samen zonder problemen, werk is werk en thuis is thuis... En daar is iedereen van onder de indruk.

4. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik werk in de jeugdzorg, praktisch met alleen vrouwen en dat gaat super! In ons team dan, moet ik er denk ik bij zeggen... Er is helemaal geen sprake van roddel en achterklap maar iedereen is gelukkig ook vrij professioneel ingesteld waardoor voornamelijk over werk gepraat wordt. Maar er kan dus ook heerlijk gewerkt worden met alleen vrouwen!

5. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik heb geen voorkeur. Ik trek in grote groepen vaak toch wel m'n eigen lijn. Ik ben niet zo'n kliekjes mens daar ligt het meer aan. Ik heb prettig samen gewerkt met vrouwen en conflicten met mannen. Maar andersom heb ik het ook wel gehad.

Wat ik me wel afvraag hoe iedereen zichzelf ziet op de werkvloer. Als ik hier goed lees werkt het merendeel liever met mannen. Maar ben jijzelf ook zo'n typische vrouw? Behandel jij andere ook als een prinsesje als je dat zelf prettig vind? Help jij andere als ze dozen aan het sjouwen zijn? Werken andere graag met jouw samen?

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik ben gewoon one of te guys. Platte humor bijdehand. Als het nodig is spring ik gewoon op de heftruck en trek ik pallets aan de kant. Ik was vroeger al een tomboy daar komt het denk ik vandaan.
    Hier was het nooit een probleem dat ik een vrouw ben als ik maar tegen sommige opmerkingen kon. Tja er kwamen ook een hoop vreemde die moesten wel even slikken. Want een blonde vrouw met een cup e voorgevel verwachten ze niet. Maar bij collega's. Toen ik de laatste dag had (zwangerschap gestopt met werken) waren er meerder van mijn groep die ik aan het janken kreeg inclusief mezelf natuurlijk. Dis ik denk dat ze wel graag met me samen werkte.

Ik ben qua uiterlijk wel echt een vrouw hoor. Ik loop altijd op pumps en heb nog altijd lang blond haar. En kleed mij ook vrouwelijk.

7. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Mannen, maar in mijn privé leven ga ik ook alleen maar met mannen om. Ik heb een beste vriend en een redelijk goede vriendin die ik veel via de app spreek. Ik zie haar niet veel. Ik hang altijd bij de mannen. Vrouwen kan ik het echt niet mee vinden, niet om een goede vriendschap mee op te bouwen. Ze noemen mij ook one of the guys.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik werk met 99,9% vrouw en o wat wens ik soms 10 mannelijke collega's (echte mannen) want die o.1% die er werkt is homo..

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik denk dat t geheel aan de personen zelf ligt.
    Vorige baan had ik heel fijne meid (mijn leeftijd) als collega en ook prive gingen we wel met elkaar om, in elk geval nooit van dat achterbakse gedrag....en daar had ik juist een "probleem" met de alfa man ;).....

Terwijl nu werk ik vooral direct met vrouwen, en pfff wat een achterbakse schijnheilige krengen zijn t :( bah
    Werk gelukkig tegenwoordig ook wat meer samen met mannen en dat bevalt me een stuk beter!

Ligt gewoon echt aan karakters.....

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik werk liever in een omgeving met veel mannen. Gedraag me dan ook gewoon als 'one of the guys' ik ben nooit een meisje-meisje geweest. Met veel vrouwen op de werkvloer zijn er vaak te veel lange tenen.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik werk het liefst met mannen, zo'n 80% mannen en 20 vrouwen vind ik een fijne verhouding.
    De meeste organisaties waar ik lang heb gewerkt, daar werkten ook amper vrouwen. Van die organisaties met veel vrouwen vind ik niets, dat geroddel, jaloezie, achterbaks gedoe. Mannen zeggen gewoon vaker waar het op staat, roddelen minder en zeiken minder.

12. Username

Username Niet meer actief

Oh dat eeuwige wijvengeneuzel in bepaalde teams.... Pffff! Ik werk het liefst in gemengde teams. Niet alleen mannen of vrouwen, dat is beide niet mijn ding. Nu in een team met allemaal vrouwen en een homo (hij is een schatje, noemt zichzelf onze vriendin maar qua testosterongehalte is t niet veel ;)) en dat bevalt me niet goed qua geneuzel en gedoe. Een van de redenen waarom ik ontslag heb genomen en binnenkort op een nieuwe plek ga werken.

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Gutohgut, wat een vrouwenhaat hier! Wat doen jullie in godsnaam met z'n allen hier op zo'n uber-vrouwenforum? ;)

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Precies datzelfde :)

En ze krijgen heus weleens een fikse opmerking terug hoor :)

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Mannen! Minder gezeik.

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Het is denk ik afhankelijk van het team waarin je werkt en de werkomstandigheden. Ik werk met 97% vrouwelijke collega's. Momenteel veel ziekte-uitval en erg druk, dat heeft weerslag. Er wordt meer geroddeld, mensen kunnen minder van elkaar hebben en er wordt meer gekat. Terwijl het soms ook wel heel gezellig kan zijn.

Mijn vriend werkt met 90% mannelijke collega's, maar in zijn team wordt ook heel veel geroddeld, getreiterd en stiekem gedaan. Voorbeeldje: 2 collega's van hem die elkaar niet mogen moeten in de toekomst waarschijnlijk gaan samenwerken, nu werken ze niet in dezelfde ploeg. Had de ene stiekem de broodtrommel van de andere gepakt en zijn brood met kipfilet urenlang op de vensterbank in de volle zon gelegd zodat de ander hopelijk een voedselinfectie zou oplopen. Lachen toch, als ie aan de schijterij gaat, zei hij daar achteraf over. En dan hebben we het over mannen van 40-50jr he, geen puberjochies! Hoe kinderachtig en hoe pesterig is dat?!

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Met mannen en exact hierom.

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mannen. Minder gezeik inderdaad :p

19. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik werk het liefst met beide, want dan hou je een beetje de balans erin denk ik.
    Ik werk voornamelijk alleen maar met vrouwen (werk in de zorg) en mis soms de andere kijk op zaken.
    We hebben nu een mannelijke kwaliteitsverpleegkundige en ik vind het heerlijk om samen met hem te werken, geen geneuzel, aanpakken die handel.
    Het heeft zo zijn voor en nadelen om alleen maar met vrouwen te werken grootste nadeel is toch wel inderdaad het geroddel en ellebogen werk en gauw op de bovenste kast zitten.
    Maar ik denk dat je ook een aantal nadelen kan ondervinden met alleen maar mannen werken ;)

20. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    over het algemeen werk ik het liefst met mannen.. maar ik denk ook dat het heel erg eraan ligt welk werk je doet..

in een kleding winkel, of bloemenwinkel zou ik niet kunnen werken met vrouwen,
    maar bij mijn vorige baan was het een heel ander slag mens (ook veel vrouwen) en dat was altijd heel erg gezellig !

Deel Deze Pagina