Dat is inderdaad wel heel erg kinderachtig. Een beetje sneu en zielig vind ik het zelfs. Moet zeggen dat bij ons op kantoor (8 mannen plus ik) de schunnige en seksistische grapjes soms erg laag vliegen maar zoiets zie ik nog niet zo snel gebeuren. En die seksistische grapjes zijn niet alleen richting mij hoor... Ook de heren onderling zijn echt niet subtiel. Maar dat kan ik een stuk beter hebben dan dat ik continu over m'n schouder moet kijken of er niet weer over iets sufs word geroddeld. Wat ook nog eens wel of niet waar kan zijn. Als ik nu iets stoms doe krijg ik het gewoon in 1x op m'n brood. Ook niet altijd fijn maar wel zo practisch en duidelijk en dan is het ook wel duidelijk dat je iets heel doms deed
Ik werk in een vrouwenteam en zou heeeeel graag wat meer mannen erbij willen hebben. De vrouwen onderling kunnen zo roddelen en negatief zijn. Dat vind ik jammer. Ik zeg niet dat dat altijd zo is ,maar bij ons wel in ieder geval.
Ik werk ook het liefst met mannen... Prive heb ik dan wel weer veel vriendinnen en weinig "vrienden". Vaak omdat ik in het verleden gemerkt heb dat gevoelens een rol gaan spelen, is het niet van de ene kant dan wel van de andere kant... Maar met de meiden waar ik mee bevriend ben gaat dat eigenlijk nooit zoals jullie beschrijven op de 1e pagina... Geen geroddel geen gedoe en geen gezeur. Gewoon recht doorzee en oprecht geïnteresseerd.
Liefst gewoon vrouwen en mannen door elkaar en anders alleen vrouwen. Waar ik nu werk 40 personen 38 vrouwen en 2 mannen.Op vorige banen altijd gemengd en een maal via het uitzendbureau tijdje echt in een mannenbedrijf gewerkt....vreselijk,mannen kunnen echt heel erg zijn,ook met roddelen enzo. Bij ons valt het roddelen echt mee, en als dat wel gebeurd hou ik me er maar zo veel mogelijk buiten.
Hangt het ook niet af van het type mensen waar je mee samenwerkt? Zonder verwijten, maar bij ons werken bijvoorbeeld geen vrouwen die met uiterlijk, de laatste make-up en kleding bezig zijn. Hoogstens word ik af en toe aan tafel 's middags kregelig over alle nieuwe dieet-methoden die persé besproken moeten worden ... Maar gek genoeg doet mijn mannelijke 57-jaar oude baas daar ook aan mee . Roddelen gebeurt ook zelden bij ons, dus ook geen last van. Nee, bij ons bijna alleen maar vriendelijke "normale" vrouwen tussen de 25 en 62. Het lijkt wel of ze de "schoonheidspopjes" gewoon niet aannemen bij ons .