Werken,kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Roos84, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    31 maart moet ik weer gaan werken.
    Mijn zoontje(13-12-13) krijgt nog volledige borstvoeding.
    Hij drinkt echt nog om de 2,5 / 3,5 uur. Wanneer ik ong 9u van huis ben, kom je dus wel op 3 voedingen uit. Op het werk krijg je echter maar 2x 1u recht op kolven. Zijn er ideeen hoe ik dit op kan lossen? Ik werk trouwens 2 dagen. Kan ik de bv flessen bijv verzwaren met iets waardoor hij er op mijn werkdagen wel langere tijd tussen gaat laten?

Alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je hebt recht om met je werkgever om de tafel te gaan, want je hebt recht op tot een kwart van je werktijd. Invulling is aan jullie samen. 2 x een uur zul je in de regel niet nodig hebben: vrouwen kolven niet gedurende een uur aan een stuk. Die twee uur zou je in drie stukken kunnen hakken, dan krijg je al meer een reëel beeld. Hierover kun je dus in overleg met je leidinggevende. geef aan dat het niet alleen om tijd om voeding te vergaren gaat: wanneer je niet regelmatig en op tijd kolft loop je risico op verstopping, ontsteking en ziekte. Daar zit je werkgever natuurlijk helemaal niet op te wachten. Uitleg hoe het werkt helpt vaak al veel!

Je kunt het kolven op het werk en hoeveelheid voeding die je klaar hebt staan voor je kindje natuurlijk los van elkaar zien. Dat je kolft op je werk om je productie op peil te houden en je kindje daar los van zijn voedingen krijgt.
    Je kunt dan zorgen dat je de andere dagen wat extra kolft zodat je genoeg hebt.

Tot slot: sommige kindjes regelen dit zelf: nemen minder als mama er niet is en halen in als mama weer thuis is.

Succes

Deel Deze Pagina