Hoi meiden, Ik open hier maar even een topic Sinds 15 maanden ben ik mama van het liefste en mooiste zoontje van de hele wereld! Ik ben na de bevalling 5,5 maand thuisgebleven en daarna weer aan het werk gegaan in het onderwijs. Ik was net koud 3 maanden weer aan het werk toen zich een mooie kans voordeed, ik kon solliciteren naar een baan als teamleider op onze school! Dat heb ik gedaan en ik ben ook aangenomen Sinds dit schooljaar werk ik dus als teamleider, 4 dagen in de week en daarnaast ben ik met een opleiding begonnen om mijn Master te halen. Dat is 1x in de 2 weken naar de opleiding en dan nog je huiswerk maken natuurlijk (wat ik NU eigenlijk moet doen ) Zijn er meer meiden die in het zelfde schuitje zitten? Ook werken, leren en dan nog de zorg voor je gezin? Het lijkt me leuk om af en toe wat uit te wisselen, even stoom af blazen of gewoon gezellig te kletsen! groetjes Ilse
Ja inderdaad, het is heel druk maar je weet waar je het voor doet uiteindelijk! Maar af en toe heb ik wel zoiets van...waar ben ik aan begonnen
Toen mijn jongens kwamen zat ik in mijn 2e jaar voor leerkracht Engels-Godsdienst. En omdat ik niet afhankelijk wou zijn van mijn vriend (is zelfstandige) werkte ik op maandagnamiddag en woensdagnamiddag in een kinderdagverblijf. Waar ook mijn zoontjes hun eerste 2j6m zijn geweest. Thuis moest ik dan nog leren, stage's voorbereiden, verbeteren en het huishouden doen. Meestal bracht mijn vriend hen naar de opvang als ik naar school moest. Dan ging ik naar school de hele dag of school-werk en daarna haalde ik ze op of nam hen mee naar huis. Ik kookte en speelde wat met de jongens en stak hen in bad. Vriend kwam thuis, nam de zorg over de ukkies over en ik kon leren dan. Eens ze in bed zaten kon ik dan snel effe kuisen, was draaien en verder leren. In die tijd was het wel een druk op onze relatie maar door veel te praten zijn we daar wel door gekomen. Heb soms echt gevloekd om de hele situatie maar NOOIT gewenst dat de jongens er niet zouden geweest zijn! Het is ons ook gelukt hé... Na mijn studies kreeg ik dan de kans om full-time in dat kinderdagverblijf te starten dus heb ik nooit in het onderwijs gestaan. Zou het misschien wel ooit nog doen want ik stond heel erg graag voor de klas. Mis dat wel...
Dat zal ik ook nooit denken want Sem gaat boven alles! Ik plan mijn huiswerk maken zoveel mogelijk als Sem op bed ligt, ik heb de mazzel dat hij smiddags 2 uur slaapt en 's avonds ligt ie er voor zeven uur in dus heb wat dat betreft tijd zat. Jammer dat je op dit moment niks met je opleiding doet, wie weet komt er in de toekomst een leuke baan in die richting voor je vrij!
Wat leuk, jouw kindje heet ook Sem Ik zie in je onderschrift dat je een tweeling hebt en nu weer een tweeling op komst? Zit het in de familie?
@ilseroc: Ik denk dat ik nu na mijn bevalling toch als onthaalmoeder ga werken. Kan ik de zorg voor de ukkies (inderdaad 2e tweeling), huishouden, opvang na school van de jongens en nog andere kindjes opvangen. Ik ben heel graagf bezig met kinderen en wou altijd kinderverzorgster zijn. Heb verder gestudeerd om meer keuzes te hebben in het leven moest ik iets anders willen. Ik geef ook heel graag les hoor en misschien doe ik het dan ooit wel weer als de kids wat ouder zijn. Inderdaad mijn zoontje heet ook Sem, leuke naam hé Beide tweelingen zijn één-eiig en dus niet erfelijk. Maar zowel mijn vriend is deel van een tweeling en zijn moeder heeft twee broers die tweeling zijn. Nu heeft dat niets met onze tweelingen te maken... Dus gewoon 2 keer keiveel geluk gehad
Hoi, Ik zelf werk ook in het onderwijs en ook bij mij een grote kans na mijn ouderschapsverlof. Ik kon adjunct directrice worden op mijn school. Afgelopen schooljaar heb ik een opleiding gedaan voor onderwijs management en succesvol geslaagd. Ik merkte echter dat de baan en het moeder worden bij elkaar te veel energie kostte (dat kan ook aan de situatie op mijn school liggen, maar toch). Sinds drie weken sta ik nu weer voor de klas. Het is een bewerkelijke groep, maar ik heb weer voor het eerst sinds tijden energie over. Voor mij een goede stap. Groetjes
Hoi, Ja het is inderdaad erg pittig om het werk en moederschap te combineren, ik merk dat het geen "9 tot 5" baan meer is, maar probeer me wel zoveel mogelijk aan mijn werktijden te houden anders kan ik haast wel een bed neerzetten op school haha Jammer dat het je te veel energie kostte maar als je het niet geprobeerd had dan had je misschien spijt gekregen en wie weet in de toekomst! Je woont in Assendelft zie ik...ik werk in Haarlem en woon in Beverwijk, ligt niet ver bij Assendelft vandaan Wil je me vertellen welke school je werkt? (desnoods via pb als je het niet hier wilt neerzetten) groetjes Ilse
Ik zou dus op 8 dinsdagen terug moeten komen om voor 5 kwartier te vergaderen.. Ik heb gezegd dat ik daar niet meer aan begin, en dat dit voor mij bijna onmogelijk is! Mn directeur snapt het maar toch ook weer niet.. Ik vind het persoonlijk schandelig dat het van een parttimer wordt verwacht!
Ik ben aan het orienteren voor de juiste opleiding. Waarschijnlijk wordt het deeltijd SPW en zal daarnaast nog 1 a 2 dgn stage moeten lopen. Ben alleenstaand, dus erg benieuwd hoe dat straks zal gaan. Heb er in ieder geval zin in.
Wel geen onderwijs ... Maar ik doe de volwassenopleiding verzorgende IG. Ga 1 dag in de week naar school 2 dagen in de week stage 2 dagen werken als begeleidster. De vrijdag is lesdag en dan ben ik savonds echt uitgeteld! Mijn meisje gaat gelukkig naar schoonmoeder. Dus heeft maar 1 oppasadres! Ik vind het vaak moeilijk om haar weer weg te brengen, maar het is gelukkig voor een jaar! En dan ben ik klaar als het goed is.