Belasting Dienst 'Aangifte 2014'

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Het is weer (bijna) zover! Aangifte over het jaar 2014.

Vanaf wanneer kan dit? want ik kan op de site van de BD niet een programmatje downloaden om het in te vullen. mijn man heeft namelijk zijn jaaropgave al binnen

EDIT: och wat stom, staat dat het niet kan in januari en februari. Denk dat ik even een bril moet kopen :p staat er gewoon heel duidelijk haha

2. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Wij kunnen het vanaf 1 maart doen, met het programma die grotendeels al ingevuld heeft.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    ik kon het ook niet vinden...ik heb wel vorig jaar een wijziging gedaan...maar dat is een ander programma denk ik.
    volgens mij is het zo dat als je het pas in maart in vult de meeste gegevens automatisch ingevuld zijn in het programma. (Dit jaar heb je geloof ik ook tot mei ipv april.)
    Zo doen wij het in iedergeval, maakt het allemaal een stuk makkelijker.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik vul het altijd meteen in zodra we jaaropgave binnen hebben. is het maar gedaan en kan ik het ook niet meer vergeten. maar ze gaan het nu idd anders aanpakken, je kan vanaf maart pas invullen met door hun al ingevulde gegevens. stom gedoe :p ik heb t in januari dan altijd al opgestuurd. en nu moet ik nog 2 maanden wachten grrr

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat irritant!
    Ik was al helemaal aan het uitkijken naar het moment waarop ik hem in kon gaan vullen :D.
    Dit zou voor mij 2 februari zijn geweest omdat ik dan mijn jaaropgave heb en het overzicht van mijn hypotheek maar dat wordt dus een maand langer wachten.
    I know, first world problems ;)

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik doe het altijd pas op 1 maart met de vooraf ingevulde aangifte, ik ben lui :D

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Haha ik dus ook. Krijgen in juli altijd mooi bedrag terug en wilde kijken wat we dit jaar terug krijgen maar moet nu dus wachten :(

8. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Kreeg net de voorlopige aanslag van 2015 welke gebaseerd is op definitieve aanslag van 2013.
    Had die van 2013 al terugbetaald en nu moet ik weer zoveel betalen. Schrik me rot en snap er niks van.
    Weet iemand wat dit is.
    Ga volgende week wel even bij mijn boekhouder langs maar hier had ik niet op gerekend. Moet vanaf maart ook nog die van 2014 invullen.....

9. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Catharin,
    Waarom moest je over 2013 zoveel betalen? Waarschijnlijk hebben ze die van 2015 gebaseerd op die van 2013. Als die redenatie van de belastingdienst klopt is er weinig aan te doen. Die van 2015 kun je gelukkig wel in termijnen betalen. Je kunt natuurlijk je voorlopige aanslag laten verlagen maar dan is de kans groot dat je volgend jaar het restant moet betalen (eventueel met rente).

Ben je zelfstandig ondernemer?

10. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zijn geen zelfstandig ondernemer. Maar ik las ergens iets over foute heffingskortingen?? Ik laat altijd alles door een accountant uitrekenen en het was al goedgekeurd en terugbetaald dus daarom vind ik het ook zo zuur.

11. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Ja vanaf maart pas.. zo irritant ik wil altijd op tijd weten waar ik aan toe ben haha of ik kan shoppen of niet :p

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Helaas is dit al maanden in het nieuws geweest. Hier ook een aanslag ben gelukkig maar 152 euro. Nu weten wij waarom we moesten terug betalen in 2013 en dat hebben we niet in 2015 dus waarschijnlijk valt het bij de definitive weer terug

13. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik baal ook. Vind het juist een sport om alles goed in te vullen en te kijken wat we terugkrijgen.

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik zal mijn man dit even laten lezen, die verklaard mij altijd voor gek dat ik er elk jaar weer op zit te wachten :D ik ben dus niet de enige haha

Deel Deze Pagina