Werken maar nog last..

Discussie in 'De lounge' gestart door HopeFaith, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Gewoon nu al bellen en zeggen dat de situatie niet ineens van veel pijn naar helemaal beter gaat en dat je het minimaal tot na er weekend aankijkt.

2. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Echt belachelijk!! Ik heb afgelopen dinsdag dezelfde operatie gehad en zou nog niet aan werken moeten denken!

In het ziekenhuis zei ze dat er in principe maximaal 14 dagen voor staat! Dus op mijn werk sta ik nu voor 14 dgn ziek gemeld!!

Echt aan jezelf denken!!! Voor jezelf opkomen en gewoon thuis blijven hoor!!

3. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Mijn werkgever verplicht je als je je 'savonds ziekmeld de volgende ochtend weer te bellen. De enige keer dat ik ziek was, was toen ik lucrin injectie had gekregen en zuur aanvallen had. Werd 3x per dag gebeld!!

Ik ben bang omdat ik daar leerling ben. Werk dus 4 dagen en ga 1x per week naar school. Dalijk flikkeren ze me eruit.. Klinkt krom ik weet het maar is wel mijn angst.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dan maar gedoe op het werk of ontslag. Ik zie aan jouw onderschrift dat je je lichaam nog langer nodig hebt en wel in goede staat. Wat het ziekenhuis of jouw eigen huisarts van starten met werken? Wat hebben ze in het ziekenhuis gezegd na jouw laatste controle?

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Zou je in de zorg niet zo een nieuw plekje gevonden hebben?
    Echt, denk aan jezelf en meld je ziek. Dat is je goed recht, het is wel een buikoperatie. In ieder geval tot maandag en dat je dan weer belt om te overleggen hoe het gaat.

6. HopeFaith

De gynaecoloog heeft gezegd dat ik naar mijn eigen lichaam moet luisteren en het minimaal 2 weken erg rustig aan moet doen.
    Huisarts was niet te bereiken had spoeddienst gehad..

Ik meld me morgen ochtend gewoon ziek. Ze bekijken het maar. Het erge is dat mijn eigen teamleidster mij nog geen eens op de werkvloer had willen zien!! Maar zij is er nu niet, zij weet van alle problemen af en denkt ook altijd erg mee. Zij zei zelfs nog vorige week vrijdag heb liever dat je langer thuis blijft dan dat het nodig is, dan dat je eerder aan het werk gaat en je ellendiger gaat voelen.

Dus morgen ziekmelden en maandag bel ik wel met mijn eigen teamleidster :)

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

goed zo.. je lichaam is niet te vervangen, werk wel.

8. HopeFaith

Nou dan bel je op.... Zeggen ze ja je moet gewoon komen neem maar een pijnstiller:$ We beoordelen hier wel hoe het gaat. What te f**** :$

9. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    je hebt het advies gekregen om zeker 2 weken rustig aan te doen en je hebt pijn!! Doe even normaal!! Ziekmelden en heel rustig aan doen jij.

10. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #30 luckybird, 10 aug 2012
    Laatst bewerkt: 10 aug 2012
    Nouja zeg! Zeg dat je een ander advies hebt van je gyn, je veel pijn hebt en een beoordeling wilt van de bedrijfsarts omtrent je belastbaarheid. En nogmaals dat jij verwacht dat je niet belastbaar bent. Jouw lg is geen arts.

Als je wel niet fysiek kunt werken, kan je vragen of ze (bijvoorbeeld zittend) reintegratiewerk heeft voor je. ook dan zou ik een beoordeling vagen van de bedrijfsarts zodat die ook kan adviseren over een opbouwschema.

Wat vervelend zeg... Fijn dat je eigen teamleider achter je staat. Mocht er gedoe van komen dan kan je bij haar terecht.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Je bent toch niet gegaan hoop ik hè? Je hebt hopelijk gewoon gezegd dat je niet in staat bent om die weg af te leggen.

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ow echt waar???????? jemig wat een rotmens!! ik zou zeggen daaaaaaaag en ophangen wat denkt ze wel niet??!

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Dat menen ze toch niet serieus :x Het is heel simpel: ziek is ziek. Het is niet aan je werkgever om te bepalen wat jij al dan niet aan kunt qua werken.
    Ik mag toch aannemen dat je thuisgebleven bent?
    Ik zou onderhand nog een klacht tegen haar indienen bij HR, zo kan je niet met mensen omgaan.

14. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje zeg :$, wat een gekken op jouw werk! Als ik jou was, zou ik me ziekmelden. Het is niet aan je werkgever om te beoordelen of jij in staat bent te komen werken. Als je je ziek meldt moet je waarschijnlijk naar de Arbo-arts en dan bekijkt die maar of jij wel/niet alweer in staat kunt worden geacht te werken!

15. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Ik kan dat via mijn leidinggevende doen... Wij hebben een bedrijfsarts... Volgens mij is dat wat anders dan een arbo arts???

16. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Ben je lid van de bond????

17. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Néé?? Serieus??
    Ben ff perplex hoor..
    Écht??

Ik mag toch hopen dat je niet heen gegaan bent meid! Wat denken ze daar wel niet zeg. Achterlijk mens!

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wat! Ze hebben tekort, das duidelijk, maar zeker niet jouw probleem, helemaal niet als je leerling bent! Ze zetten je zeker gewoon als volwaardige kracht in of niet?

Als de gyn heeft gezegd dat jij 2 weken rust moet houden, dan moet je dat doen hoor. En laat je werk de *piep* krijgen!

19. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Bij onze leidinggevende hoef je namelijk maar 1x het woordje de Bond in de mond te nemen, en dan is er van alles opeens mogelijk....
    Als er niet te praten valt met hen zou ik echt de bond bellen hoor!!!

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik mag hopen dat je niet bent gaan werken... Ziek is ziek, zo simpel is het.
    En dat zij daardoor in de moeilijkheden komen: ja, dat is zo en dat is hartstikke vervelend. Maar jouw lichaam gaat voor en wat anderen ook zeggen: Die heb je nog heel hard nodig!! Dus wees er zuinig op!

Je leidinggevende is geen arts en kan niet beoordelen of je kunt werken of niet. Ook collega's, managers of wie dan ook kunnen dat niet. Enige die dat kunnen zijn huisartsen, gyn of de arboarts. Dus luister naar hun advies.

Wees duidelijk naar hen toe: Ik kom niet werken want het gaat niet en ik wil een afspraak met de bedrijfsarts om alles te bespreken.

Ze kunnen je ook niet zomaar ontslaan omdat je je ziekmeld na een operatie nota bene!

Deel Deze Pagina