wat zijn vegetarische snacks

Discussie in 'De lounge' gestart door bijtjuh16, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

Vanavond krijgen we visite en een persoon daarvan is vegetarisch.
    Ik wil lekkere hapjes op tafel zetten maar die moeten dus vegetarisch zijn. Chips en nootjes heb ik in huis, maar bestaan er ook bijv. vegarische frituur mini-snacks? bijv. van Mora? of misschien heeft een ander merk iets lekkers wat ik in huis kan halen? (ik heb geen tijd om zelf iets te maken)

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik weet dat de AH ook een party mix heeft met daarin kaasballetjes ipv bitterballen.
    En anders mini kaassouffles, vegatarische loempia's.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mozarella sticks oid? Volgens mij hebben ze zoiets bij de AH. Je hebt ook wel vega loempia's of vega bapao. Mini kaassoufle

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh beetje dubbel haha.

5. bijtjuh16

klopt inderdaad, alleen wat ik raar vind bij mora, die heeft ook een mix met een kaashapje, maar als je op hun site kijkt bij de voedingswaarden staat er een +je bij rundvlees.. terwijl dit bij de ingredienten niet staat.. dus zou er dan toch op de een of andere manier misschien iets doorheen zitten?

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik had laatst vegetarische loempia's van AH en die vielen echt in de smaak (gevuld met witte/chinese kool dacht ik!)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Komt omdat kaas vaak niet vegetarisch is.

je hebt stremsel nodig om kaas te maken.. en dat komt van de koe dus.
    en omdat kaas al op de verpakking staat hoeven ze het stremsel niet te vermelden en is het TOCH niet vegetarisch.

Maareh.. waarom zet je er niet wat olijfjes enzo bij?
    Of stripjes wortel, paprika met een lekker dipje.

niet echt werk.. maar wel lekker.
    en bovenal gewoon vegetarisch :)

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier een vegetarier. Het is erg tof als mensen wat moeite doen om je ook van wat lekkers te voorzien, anders dan standaard "groente" (sorry saskia :)).

Je kunt eens bij het vleesvervanger schap kijken. Daar liggen allerlei soorten vleesvervangers en vaak zitten er lekkere nuggets en balletjes tussen. Vooral AH heeft veel, Tivall is echt super lekker.

Succes!

trouwens, wat saskia zegt over die kaas is wel waar. Vaak zijn roomkaasjes en brie etc wel zonder die stremsel.
    Het plusje in de hapjes kan ook nog van bouillon zijn wat als smaakmaker word gebruikt.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@deeligh: het kwam meer doordat ze geen tijd had om zelf wat te freubelen.. anders is het repertoir wel wat uitgebreider hoor :)

trouwens.. moet boullion niet gewoon WEL op de verpakking vermeldt worden?

10. bijtjuh16

boullion stond er volgens mij wel bij, maar ik wist niet dat hier vlees bij in zat. ik ga eens bij de ah neuzen!

11. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Die kaasballetjes uit de snackmix van AH zijn echt VIESSSS!!! Die zou ik dus niet kopen haha.

12. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Kaas is idd niet vegetarisch, maar veel vegetariërs eten het uit praktische overwegingen wel.

Wat ook een aanrader is zijn kaassticks! In grootverpakking te koop bij oa. Sligro, maar volgens mij hebben winkels als Coop, AH etc ze ook. Gevuld met een soort Cheddar, erg lekker!

Verder kan je bijvoorbeeld turks brood met zelfgemaakte knoflooksaus of hummus neerzetten. Of je maakt kaashapjes met bladerdeeg (gevuld met Feta of gewone kaas, en dan nootjes/sesamzaadjes eroverheen).

13. bijtjuh16

wij hebben ze altijd en ik vind ze heerlijk!! haha

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hummus kan je bij de AH ook gewoon in een bakje kopen. Die is erg lekker! En dan wortel en komkommer er bij. Stokbroodje met ailioli (schrijf je dat zo??) Ook heb je bij AH van die tapas schaaltje bijv. met dadels.

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ken je de tapas uit de supermarkt? Je hebt van die gevulde paprika's, knoflookchamignons, gevulde pepertjes, olijfjes en dat soort dingen. Ziet er meteen feestelijk uit. Alleen wel oppassen dat de niet-vegetariers niet alles wegkapen voor ze er van heeft kunnen proeven :)

Deel Deze Pagina