Hoi meiden, In maart was er een initiatief genomen om het pregnyl te kort in de media onder de aandacht te brengen...ik vroeg me af hoe dat gegaan is? Want er is nu weer een tekort aan.... ik heb vandaag de italiaanse variant gekregen, maar het tekort blijft wel iedere keer terug komen.. Iemand een idee...of moet het toch nog in de media komen?
Ze moeten er eigenlijk voor zorgen dat mensen wereldwijd er aan mee KUNNEN doen. Amerika heeft zoiets als mvm al, maar wij Nederlanders zorgen voor het grootste deel van europa voor de urine voor de pregnyl. Dus ik denk dat ze het beter wereldwijd in de media onder de aandacht moeten brengen. Aangezien de vraag naar pregnyl alleen maar toeneemt. Als onze buurlanden etc het allemaal "zelf" verzamelen en kunnen gaan verwerken, blijft er in nederland ook meer over.
Ik heb tot nu toe 2x uit duitsland gehad en nu dus uit italie... blijkbaar maken ze het daar wel... het is wel een goed idee om het alsnog in het nieuws te brengen als dat nog niet zo is geweest... want ken behoorlijk wat zwangere mensen, maar er zijn er maar 2 die mvm hebben gedaan.... en vaak hoor je pas met 12 week dat ze zwanger zijn dus ja dan is het vaak te laat...moet gewoon wat meer aandacht voor komen!!
Bij ons zwanger zijn topic heeft iemand naar de fabrikant gemaild en die antwoordde dat er binnen europa alleen in Nl wordt ingezameld. Dat betekent dus dat de duitse en italiaanse Pregnyl die je hebt gekregen gewonnen is uit nederlandse urine, geexporteerd naar italie en vervolgens weer geimporteerd. Als ze het in meer landen zouden doen zou het tekort vast snel klaar zijn. Maar ja, de fabriek staat volgens mij in Oss dus inzamelen in Spanje of zo zal ook niet zo veel zin hebben.
o oke op die manier.... wat apart ook dat het niet in meerdere landen word gedaan.. maar is het al in het nieuws geweest?
Farmaceuten moeten ook gewoon hun 'ikke ikke ikke'-mentaliteit aan de kant schuiven. Ik weet echt zeker dat als er bij MvM bijvoorbeeld een vergoeding gegeven zou worden aan elke vrouw die meedoet, in plaats van een knuffeltje, zwangerschapsagenda of ander loos cadeautje waar je niets mee kunt, er een stuk minder vrouwen geinteresseerd zouden zijn in het meedoen. Natuurlijk, als farmaceut maak je dan minder winst, maar als er helemaal geen medicijnen meer gemaakt kunnen worden verdien je helemaal niets meer, én kan er niemand geholpen worden.. Wij vinden natuurlijk allemaal dat elke zwangere vrouw aan MvM mee zou moeten doen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik vóór ik Pregnyl nodig had, me er niet in had verdiept, niet wist wat er precies mee gedaan werd en waarvoor het nodig was, en het eigenlijk maar een ranzig idee vond om m'n urine te gaan bewaren en te doneren. Nu weet ik natuurlijk hoe hard het nodig is, en wil ik absoluut ook meedoen aan MvM, maar ik denk dat het echt moeilijk is om je te realiseren hoe belangrijk het is, als je zelf niet in een dergelijke situatie zit.. Een vergoeding zou volgens mij ontzettend helpen om mensen te overtuigen. Maar tja.. Laat dat de mensen die daarover gaan dat maar eens inzien
Ja het blijft vaag allemaal. Ik heb weleens concreet de vraag gesteld hoeveel omzet en winst ze maken op pregnyl en dan krijg je geen antwoord, ze willen het niet prijsgeven. Dat vind ik zo raar! Als je niets te verbergen hebt is dat toch niet zo ingewikkeld? Het zou zelfs wervend werken voor plas donateurs! Gewoon laten zien waar en hoeveel geld ( volgens eigen zeggen weinig) er verdiend wordt en de hele export en import keten. Op zich is er niets tegen de synthetische variant geloof ik? Volgens mij kunnen ze die onbeperkt maken, helaas wel flink duurder.