werken met bekkenklachten

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kelly90, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Hoi dames,

Ik werk via een uitzendbureau in een productiebedrijf, voorheen ging het prima maar sinds ik bekkenklachten heb word het werken alleen maar zwaarder en zwaarder en mij lage bloeddruk maakt het er ook niet makkelijker op. Ik ben heel snel moe en op mijn werk is het alleen maar staan en aanpoten ik krijg hierbij erge last van me rug en soms me buik en soms duizelingen door me lage bloeddruk.. ik heb ook geen garantie op het werk dus als ik al 1 dag in de week mag werken is het al een wonder maar die onregelmatigheid maakt het ook niet makkelijker.
    Ik wil graag ervaringen van jullie weten, wat deden jullie? En hoe hebben jullie dit opgelost? Wil geen risico lopen met dit kindje.
    Nou kan ik natuurlijk elk moment stoppen omdat het uitzend is maar ja.. dan komen er geen centjes meer binnen natuurlijk die wel hard nodig zijn. Heb ook nog geen 26 weken achtereen gewerkt.

Ik hoop ervaringen en tips te horen.

Liefs kelly

2. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Ben overigens pas 19 weken zwanger

3. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Weinig tips behalve luister naar je lijf. Snap dat het lastig is als er geen geld dan binnenkomt. Ik ben zelf pas 12 weken en zit al thuis met bekkenklachten wees voorzichtig want als je te lang doorgaat kun je het ook erger maken en duurt het herstel langer.

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    kan je je niet gewoon ziekmelden dan?
    Weet niet hoe dat gaat via uitzendbureau.

Hoe is het verder met je meid? Erg spannend nu met de zwangerschap zeker. Kan me je verhaal nog zo goed herinneren, heb erg meegeleefd. Had toen al eens gelezen dat je weer zwanger was. Heb je nu al uitslagen van onderzoeken van je dochter of niet? Als je liever prive reageert snap ik het hoor. ;)
    Veel sterkte en duim voor je voor een gezond kindje!

5. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Ik heb er sinds 11 weken last van maar het word alleen maar erger, als ik rustig aan doe gaat het meeste tijd wel goed maar veel lopen staan en te lang zitten.. dan kan ik me niet wenden of keren en het maakt me ook heel erg moe.
    Ik weet niet of ik me kan ziek melden hier voor, ik heb geen idee of dat wel zomaar kan door bekkenklachten en wat me rechten dan zijn.

@Charise ik zal je later even een prive berichtje sturen.

6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik had bij mijn eerste ook al heel snel klachten en was al vrij snel ziekgemeld. Moest eerst aangepast werk doen maar al snel was dit ook niet echt haalbaar. En ben ik volledig thuis gebleven en ik zat gewoon in de ziektewet. Normaal krijgt je werkgever dan alles vergoed maar ik weet niet hoe het zit als je via een uitzendbureau werkt. Kan je niet het uitzendbureau bellen en het navragen? Of ben je bang dat je dan je baan sowieso kwijt bent?
    Sterkte er mee in ieder geval, weer heel goed dat het ontzettend vervelend en pijnlijk is, en het word meestal niet minder tijdens de zwangerschap.

Ik hoop dat ik er dit keer geen/minder last van krijg...

7. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Als het goed is werkt het via en een uitzendbureau hetzelfde, maar ik werk maar in fase a (dan kunnen ze me zomaar ontslaan zeg maar) en ben dus idd bang dat ik dan weg moet en nergens recht op heb, dit ook omdat ik niet elke week werk heb en dus ook niet 26 weken achtereen werk.. ik denk dat je de rechten pas hebt op ziektewetuitkering en bevallingsverlof als je pas 26 weken daar hebt gewerkt.. nou heb ik wel eerder 26 weken daar gewerkt maar dat telt niet mee denk ik..

Leuk dat je ook weer zwanger bent! gefeliciteerd!

8. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij spelen de 26 weken alleen voor het recht op een WW-uitkering. Als je ziek uit dienst gaat bij het uitzendbureau, dan kun je aanspraak maken op een Ziektewetuitkering. Zo lang je dan door het UWV ziek wordt bevonden, krijg je zo'n Ziektewetuitkering. Let in elk geval goed op jezelf. Als het werken niet gaat door jouw klachten, dan zou ik me in jouw geval toch ziekmelden. Succes!

9. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    PS: voor de zekerheid kun je het ook navragen op dit forum onder de categorie "Stel je vraag aan het UWV Webcareteam". Die weten vast hoe het zit als je in jouw geval ontslagen wordt.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vervelende situatie..
    Ik ben vanaf 13 weken minder gaan werken vanwege bekkenklachten.. Maar ik heb gewoon een vaste baan, dus zit nu voor 8 uur (van de 24) in de ziektewet.

Het is belangrijk om goed naar je lijf te luisteren. Ga je al naar een fysiotherapeut? Wellicht kan zij je ook tips geven en oefeningen waardoor je misschien wat langer kan blijven werken. Ik heb wel baad bij de fysio iig.

Verder zou ik ook even contact opnemen met het uvw om te vragen waar je recht op hebt als je wel moet stoppen met werken.

11. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    bedankt voor de tips dames, ik ga het even vragen op het forum en morgen even bellen, het zijn niet alleen bekkenklachten waar ik mee zit maar ook nog is vele verdriet waar de bekkenklachten mede door komen. Ik loop al bij een fysio maar helpt tot nu toe (nog) niet.

Deel Deze Pagina