Ik ben nu 23 weken zwanger en ik heb erg veel last van harde buiken. Als ik opsta, als ik me omdraai in bed, als ik ga lopen en als ik me zorgen maak. Op advies van verloskundige nu twee weken thuis geweest om m'n lichaam tot rust te laten komen, het ging beter maar over is het nog zeker niet. Met leidinggevende afgesproken om halve dagen te gaan proberen. Gisteren mijn eerste dag gehad en van de 4 uur 3 uur harde buiken gehad terwijl ik voornamelijk achter mijn bureau administratief werk zat te doen. Ik heb het gevoel met die halve dag werken dat ik weer terug ben bij af, elke beweging heb ik wel weer een harde buik. Verloskundige zegt luister naar je lichaam die geeft het aan als het teveel wordt, mensen om me heen zeggen ik zou de stress van dat wel niet werken er af halen en thuis blijven. Ik vind het erg moeilijk ook omdat mijn leidinggevende het per week wil aankijken dus de stress van wel of niet werken die blijft. Zijn er meer vrouwen met deze klachten? En hoe gaan jullie er mee om? Wel of niet doorwerken?
Ja, dat had ik vanaf 20 weken. Gelukkig n pittige vk, want super rustig aan gedaan tot 32 wkn, toen 1 dag wat meer gedaan ( want vanaf 32 wkn hebben ze meer kans) en opgenomen met weeën . Dat kon gelukkig geremd worden, dus verder weer extreem rustig gedaan. Urenlange harde buiken, ik had het er ook benauwd van, zijn door mijn ervaring voor mij echt een teken dat je lichaam het maar nauwelijks aan kan. Ik heb dus niet meer gewerkt vanaf de 20 wkn, daardoor nu een gezonde baby! Ik had het mezelf en mijn leidinggevende niet vergeven als het mis was gegaan. Er wordt vaak gezegd dat harde buiken erbij horen, maar urenlange harde buiken is echt een slecht teken.
hier een zwaar gevoelige baarmoeder en harde buiken vanaf 28 weken (zoon) en 22 weken (dochter) en bij zoon met ween met 30 weken het ziekenhuis in gegaan en bij dochter vanaf 25 weken op volledige rust gezet en ze is me 35 weken geboren ,al bleek achteraf dat ze jonger was , ong. 33/33,5 week. na 3 x weeen remmen en longrijpingsprik. Zoon met 38 weken geboren, na 5 x weeen remmen. Dus tja wat ik vind is dat jouw lichaam heel duidelijk aangeeft het te zwaar te hebben en dat jij heel rustig aan moet gaan doen. Bed in de kamer evt. zodat je echt kan rusten als je thuis bent. en stoppen met werken.
Bedankt voor jullie reacties! Zojuist te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd zal worden. De twijfel die er nog zat is nu wel weg ik kies voor m'n kleine meisje, volledig, ga me gewoon lekker rustig houden deze laatste maanden en nog proberen te genieten van deze zwangerschap zo lang mogelijk.