Welke vulling voor mijn taart?

Discussie in 'De lounge' gestart door juffie81, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Morgen ga ik een taartje maken met een oude foto van mijn ooms en tantes voor de familiedag.

Maar ik weet nog niet welke vullingen ik zal doen, want de taart kan niet in de koelkast. Alleen jam en botercreme vind ik wat te simpel.
    Wie heeft er een lekker idee?

Ook ben ik nog aan het denken over de kleur van het marsepein, de foto is namelijk zwart-wit... Wat zou er mooi bij passen?

Ik hoor het graag!

Groetjes juffie

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou voor een merengue botercreme gaan, daarmee kan je alles mengen wat je maar lekker vindt.
    Weet niet hoe ervaren je bent met bakken, maar koekkruimels, m&ms, chocoladestukjes of gesmolten chocola, bijv kan door de botercreme.

Je kunt simpel nutella, speculoos ofzo gebruiken, waar je maar van houdt.

Qua kleur vind ik rood altijd mooi bij zwart wit.

3. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Jam en botercreme hoeft niet saai te zijn, gooi bv lemoncurd door de botercreme en frambozenjam erbij, heerlijk frisse combinatie.
    Op de site van deleukstetaarten staat ergens een hele lijst met lekkere combinaties. Kun je ook even naar kijken.

4. adi

adi Niet meer actief

Hoeveel tijd wil je erin steken?

Ik heb namelijk diverse recepten voor echt goede taartvullingen, zodat de taart uiteindelijk wordt gegeten voor de smaak, niet om hoe mooi er erop gekleid is met fondant.
    Als ik eerlijk ben vind ik die taarten van tegenwoordig meer smaken naar cake met boter en jam erop. Ontzettend droog en smakeloos, als het maar mooi uitziet.
    Dus begrijp ik dat je dat niet wilt.

5. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Waarom zou de taart niet in de koelkast kunnen?

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Macy . Waarschijnlijk geen koelkast met ruimte of geen koelkast aanwezig op locatie.

Ik zou een lekkere creme maken zonder slagroom. Bijv. Mokka ( rudolph heeft een lekkere op 24 kitchen staan.

Of een zachte botercreme ( mix . Geen 1;1) net bokkenpootjes dat blijft lekker.

Of dulche de leche.. Ook zo lekker helemaal met beetje chocola verwerkt in de andere vulling.

Ik vind het zelf ook het belangrijkste dat de taart lekker is, mooi maken uiteraard maar de smaak is mij belangrijker.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Adi: Als je wat vulling recepten zou willen delen.. Daar word ik altijd blij van.

8. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb laatst de taart voor mijn zoontje zijn verjaardag zelf gemaakt, inclusief de vulling.
    Hier geen ruimte in de koelkast voor een 2 laagstaart, maar het wilde prima met de vulling die ik had.
    Er zat een bankbakkersroomvulling in met pistache-extract.
    Ik was iets te lui om zelf de room te maken, dus heb een zakje gebruikt en dan met slagroom/water+extract. Het was echt heerlijk!

Persoonlijk vind ik botercreme altijd wat saai en heel erg zwaar, dus ik kijk altijd naar bavarois of puddingvullingen voor mijn taarten.

9. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben benieuwd naar de recepten van Adi!

Uiteindelijk is de foto op marsepein niet gelukt en heb ik iets anders gemaakt. Heerlijke Worteltjestaart. Maar de ideeën gebruik ik misschien volgende week wel als ik weer ga bakken voor een verjaardag.

Oh, ja de vraag over de koelkast, de familiedag is 2 1/2 uur rijden hiervandaan...

10. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Worteltaart is ook erg lekker!

Ik vind bokkepootjescreme in combinatie met vlaaifruit kers erg lekker bij elkaar.

11. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Ik doe altijd een randje spuiten van botercreme citroen daar binnen laagje jam met mona citroen kwarktaart pudding.

12. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Mona toetje moet in de koelkast.....
    Ook lekker: de Mona citroenkwarttaart pudding in combinatie met een laagje lemoncurd

13. Hester

Hester Niet meer actief

De taart kun je misschien in een koelbox zetten onderweg? Gewoon de koelbox op zn kant?

Deel Deze Pagina