Werken met keelpijn

Discussie in 'Corona forum' gestart door Nataly1972, 10 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.286
    11.978
    113
    Vrouw
    Tja je hebt je best gedaan en het is dan niet anders.
    Ik zou er (als moeder van een van de leerlingen) niet wakker van liggen. We zien dan wel of mijn kind ook klachten krijgt.

    Ik zou het zelfs geen probleem vinden als de leerkracht van mijn kind door zou werken als hij/zij maar minimale klachten heeft en dus prima in staat zou zijn om te werken.
    Maar goed dat zal waarschijnlijk niet iedere ouder vinden.
     
    Biny, mausi en Liekje81 vinden dit leuk.
  2. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Klopt, je kan er niet altijd wat aan doen natuurlijk. Ouders zijn vaak ook niet zo moeilijk hoor. Maar er zit in bijna elke klas wel een kwetsbare leerling/leerling met kwetsbare ouder/broer/zus. Nu de regels zijn losgelaten lopen de besmettingen op als een tierelier, er is geen afstand meer, niks. En superfijn natuurlijk, maar je wilt natuurlijk niet zo’n leerling aansteken. Dat is ook de reden dat er bij ons op school nog preventief getest wordt door de meesten.
     
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.286
    11.978
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee of dat op de scholen van mijn kinderen nog veel gedaan wordt, maar wij doen het in ieder geval niet. Bij klachten testen oké, maar verder echt niet meer.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Klopt hoor! Maar inderdaad, er zijn er genoeg die anders denken. Of bv een kwetsbare in de omgeving hebben. Ik ben wel van mening dat we echt wel weer naar een normale maatschappij toe moeten. Maargoed. Hopelijk komt dat weer snel!
     
    Mapje en Zxcvb vinden dit leuk.
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Test doen. Negatief? Drop/strepsil/keelsnoepje mee en lekker gaan. Zeker als het belangrijk is.
    Ik heb dit de afgelopen jaren heel lastig gevonden. Ik heb heel vaak keelpijn. Vooral ‘s ochtends en ‘s middags is het vaak weer weg.
     
    Biny, Mapje en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.797
    2.537
    113
    Vrouw
    Alleen keelpijn gewoon werken, met een keelontsteking vind ik het een ander verhaal.
     
  7. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Het aantal ziekmeldingen is explosief hoog, vraag me af hoe lang sommige bedrijven het nog trekken icm personeelstekort.
    Ik zou zeggen zelftest negatief dan kan je wat mij betreft gewoon werken..

    maargoed ik ben zelf al zo’n 4 weken flink verkouden en sinds deze week eindelijk een beetje van de hoest af. Na meerdere negatieve zelftesten en een negatieve ggd test ben ik gewoon mijn ding gaan doen.

    En daarnaast inmiddels ook de ervaring met een personeelslid wat super positief testte op de zelftest en negatief bij de ggd, en een familielid 2 negatieve zelftesten en positieve ggd test. Geen pijl op te trekken…
     
  8. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    En dat is toch ook prima??
    Waar vooral geen pijl op te trekken is, is hoe ziek iemand wordt van corona.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  9. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik had vanmorgen nog keelpijn en de zelftest was negatief. Mijn leidinggevende gebeld en nu is volgende week ook nog uitleg over het nieuwe computersysteem. Dat wist ik niet maar komt dus goed uit. Ik blijf dus nu thuiswerken en ga volgende week naar kantoor.

    Inmiddels wel wat meer klachten, pijnlijke spieren, hoofdpijn en snotterig. Net een zelftest gedaan en die was negatief. Misschien ben ik gewoon grieperig. Ook mijn kinderen voelen zich nu grieperig.
     
    HappyRabbits, Lisa280887, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    797
    1.078
    93
    Vrouw
    Griep heerst nu ook. Goed en verstandig geregeld. beterschap!
     
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Veel beterschap!!
     
  12. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    kan best, heerst erg hoor. Vorige week kinderen hier koorts en hoesten en verkouden en allebei 3x negatieve zelftesten dus gestopt met testen. Ik heb nu sinds gisteren kriebel in m’n keel. Zal wel datzelfde virus zijn maar zal ook even testen vandaag (al blijf ik denk ik wel even thuiswerken vandaag er is geen must go voor vandaag alleen could go wat ik wilde doen maar beter dan niet..krijg ik nog meer werk gedaan ook dan dat iedereen tegen me aan zit te kletsen :p. En geef ik m’n collega’s ook niet een ander irritant virus) Beterschap.
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  13. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Heeft werk hiervoor geen richtlijnen? Bij ons geldt nog steeds dat je met corona gerelateerde klachten niet naar werk mag komen. Ook niet bij een negatieve zelftest.
     

Deel Deze Pagina