afvallen.. Paar vraagjes

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ik ben sinds deze week begonnen met afvallen.
    Heb een lange weg te gaan namelijk 50 kg :$ Maar vooruit ik ga het rustig aan doen.

Nu vroeg ik me af, ik drink zelf wel eens graag een wijntje. Maar welke wijn is nou het beste als je aan het afvallen bent? Okee geen wijn, maar voor als ik toch een glaasje wilt drinken?

Nu heb ik ook echt onwijs veel hoofdpijn? En sneller moe? Hoe komt dit? Ik drink genoeg echt onwijs veel water, wandel elke dag dus ook genoeg frisse lucht. Of moet ik met de hoofdpijn even doorzetten en de moeheid en daat dat vanzelf over?

Bedankt alvast

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Volgens mij is rode wijn het beste om te drinken.

De hoofdpijn komt waarschijnlijk doordat er nu je aan het afvallen bent allerlei afvalstoffen vrij komen. Die kunnen hoofdpijn veroorzaken

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik herken de hoofdpijn wel, dat krijg ik als niet genoeg heb gegeten. Ik weet wat je dan tekort komt ( ik geloof dat het iets te maken heeft met suikers, maar weet het niet zeker), maar ik denk dat het er wel mee te maken heeft. Veel water drinken heeft bij mij geen zin, daar wordt mijn hoofdpijn altijd alleen maar erger van. Je kan beter 5x een kleine maaltijd nemen dan 3 x een grote, werd mij gezegd. Zo houd je een beter verzadigd gevoel over de dag.

Wat betreft de wijn kan ik je niet adviseren. Ik lust ook graag een wijntje maar ik heb geen idee of er ook verschil in calorien bestaat tussen wijnen. Ja, ik weet dat (zoete) witte wijn meer calorien bevat dan rode, maar dat is alles wat ik weet. Nu ik dit opschrijf, begin ik zelfs te twijfelen of dat wel zo is..

Ik voel met je mee, ik moet ook hoognodig beginnen aan dei 30 kilo extra aan mijn lijf weg te werken :(.

Succes!

4. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey!

Goed zeg dat je begonnen bent met afvallen. Ik kan mezelf niet zover krijgen... 2 jaar geleden ben ik 40 kg afgevallen met Sonja Bakker. Nu na mijn bevalling ben ik daarvan weer 15 kg aangekomen, dus dat moet er weer af. Maar op de een of andere manier kan ik me er niet toe zetten ;)

In ieder geval is het helemaal niet erg om af en toe een wijntje te drinken en dan is het beste inderdaad rode wijn, 1 glaasje en dan bijvoorbeeld in het weekend. Toen ik begon met afvallen had ik in het begin ook last van hoofdpijn en vermoeidheid. Misschien eet je te weinig? Wat voor dieet volg je? Bij mij ging het na een week of 2/3 over. Toen was mijn lichaam een beetje gewend aan het menu. En heel belangrijk is om veel water te drinken. Zo'n 2 liter op een dag. Pfff, je loopt dan wel de hele dag naar de wc, maar daar verbrand je dan ook weer calorieën mee ;)

Succes met afvallen!

5. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    De hoofdpijn schijnt te komen door de afvalstoffen die vrij komen uit het vet en niet door je lichaam af gevoerd kunnen worden. meer water drinken schijnt te helpen. Maar ook van teveel water drinken schijn je weer meer hoofdpijn te kunnen krijgen...

6. augurkjes

okee, het is dus een kwestie van even volhouden.
    Omdat het door de afvalstoffen komt. Nou ik kijk het nog paar dagen aan, en hopelijk houd het snel op.

@suzanne ik volg niet een echt dieet, maar ben zelf begonnen gewoon met niet meer de snoepen. En minder eten dus. Ook 3 maaltijden met als tussendoortje fruit of iets. Dus gewoon het gezonde eten wil ik mee beginnen. Lukt het niet ga ik naar een dieteste.

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Dus rode wijn word het.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat 6 x op n dag kleine maaltijdjes dat heeft te maken met je bloedsijker spiegel. Als je steeds hoofdpijn hebt kan je dat het beste doen zodat je gedurende de dag steeds genoeg energie hebt en je lichaam dus geen seintje hoeft af te geven dat er ergens een tekort is omdat die er dan dus niet is. Als je wel minder eet maar maar 3 x p dag dan kan het zijn dat je steeds net te lage bloedsuiker spiegel hebt tussen de maaltijden door en dan gaat je lijf protesteren. oa met hoofdpijn en moeheid. Maar het kan dan ook zijn dat je het zelfs voor niks doet omdat je lijf in de spaarstand springt en alle beetjes extra die niet meteen nodig zijn in vet om zet omdat het immers schaarse tijden zijn. En wie weet heb je die extra's straks nog hard nodig als de voeding NOG schaarser word.
    Wil je ook aanraden om eens een callorieen dagboek bij te houden voor een aantal weken. Dan kan je zien wat je allemaal naar binnen werkt en hoeveel bepaalde dingen zijn en eventueel de betere keuzes leren kennen. Heeft mij veel geholpen al. Want op een dag is het voor een vrouw gezond om gemiddeld 2000 callorieen te eten. Afvallen zou dan met een callorie of 1700 moeten kunnen en dat volhouden lukt me heel aardig.
    Ik vind deze erg fijn om mee te werken maar op deze hebben ze ook een energie lijst en dat is ook wel eens fijn. Weet je ook hoeveel je energie je met bepaalde dingen weer kwijt raakt en hoeveel je op een dag verbruikt. Want om af te vallen moet je natuurlijk minder binnen krijgen als je verbruikt ;)

Verder wil ik je uitnodigen in de "schop onder je kont" club hier op het forum waar nog een aantal dames van hier poging doen om de weegschaal wat anders te laten aanwijzen. We willen elkaar hier steunen of een schop onder de kont geven als we even niet zo goed bezig zijn. En elke vrijdag kijken we allemaal wat ons weegschaaltje voor nieuws heeft over ons gewicht.
    Tips enzo stellen we daar ook erg op prijs!

Van wijn heb ik verder echt geen verstand. Ik drink weinig tot geen alcohol. En als ik iets drink is het een glaasje cider of ammaretto. ;)

OJA! En verder heel veel succes!

8. augurkjes

wilma super bedankt zeg, Ga die lijsten inderdaad eens bijhouden en het allemaal goed bekijken.

Ook zal ik eens bij het topic komen kijken. Is altijd fijn om elkaar te steunen, aangezien ik al zolang af wilt vallen maar het me niet lukt. Is het fijn om tips en adviezen te lezen in dat forum ook.

Bedankt ga nu eens goed die lijsten enz bekijken.,.,

Deel Deze Pagina