En dan is het nu natuurlijk tijd voor de slab.. M'n meisje heeft hem al omgehad en zo verkeerd vond ik 'm niet En zei vond 'm ook erg mooi, met bloemen.. ahahaha! Ik moet nog even wat een mooiere foto nemen.. en hier en daar wat aanvullen/aanpassen maar opzich niet gek
Leuk hoor! Zo te zien heb je de smaak te pakken! Je kan ook bijv. heel simpel een rokje maken. Gewoon een rechthoekige lap stof, de kort zijden op elkaar naaien, zodat je een soort koker hebt. Dan de onderkant omzoomen en aan de bovenkant ook, maar een klein stukje oplaten, zodat je er elastiek doorheen kan doen. Superleuk voor z'n klein meisje en een goed oefenprojectje!
Dat klinkt idd wel erg simpel.. Heb ook al aangedacht een rokje te maken, maar ik ben toch meer van het kopen Ik zal er eens over denken.. hahaha!
Het hart en de slab zien er goed uit. Je hebt leuke stofjes gebruikt! Je zou een etui voor kleurpotloden kunnen maken of een tasje voor je dochter of een schort en ovenwanten voor je dochter.
Ja daar heb ik idd ook aangedacht.. Had al wat inspiratie op internet opgedaan.. Er zullen vast nog veel meer dingetjes volgen
In de supermarkt en boekenwinkel kun je bladen vinden met zelfmaakmode. Daar staan bij de werkbeschrijving staan stippen. 1 stip staat voor makkelijk en hoe meer stippen hoe moeilijker. Bij de stoffenwinkel liggen vaak voorbeeldboeken en kun je ook losse patronen kopen. Waar je thuis mee aan de slag kan. Een slinger met stoffen vlaggetjes is ook leuk om te maken.
Heb ik idd ook gezien, er zijn echt zoveel mega leuke dingen om te maken.. Ik heb het een en ander gegoogle'd en toen kwam ik ook heel veel leuke dingen tegen.. Inspiratie hoeft niet moeilijk te zijn..
Aaaaaaaaaaah!!! Ik heb een probleem.. Het lijkt nu of de naaimachine vastloopt.. Onder aan de stof krijg je een ophoping van draad, het voetje neemt de stof niet meer mee en het draad hoopt zich op in de ruimte waar het draad van het spoeltje vandaan komt!! Grrrrrrr..
zit er een borsteltje bij je machine? soms kun je het metalen plaatje onder het voetje zeg maar, even loshalen en zover met het borsteltje schoonmaken vaak hoopt zich daar veel stof op en dan kan je machine ook vastlopen .
Zal straks eens weer kijken.. Het gaat me op een dag lukken, de aanhouder wint ik dus en niet de naaimachine.
Mn moeder zei dat dan de draadspanning niet goed stond.. of dat de steekverhouding niet goed was.. Ik weet niet precies meer, daarom poste ik het hier, in de hoop dat iemand dat nog even kon vertellen
Hahahaha, heel grappig.. zo veel reacties in eens Lea: Inrijgen heb ik al meerdere malen gedaan, hij doet het verder nog wel maar geeft na een stukje dus het probleem ook pas! Dat schoonmaken is misschien wel een optie, ga ik proberen.. Linda86: Ga ik ook even naar kijken, ik denk het niet dat 'ie krom is maar je weet het maar nooit
Nee 't was niet de draadspanning wat ze noemde.. De steekverhouding was het.. Hahaha.. Maar die staat hier standaard op 2.5 dus ik zal hem eens korter naar 2.0 of langer naar 3.0 zetten..
Heeft het niet te maken met de huls waarin de spoel zit? dat was bij mij het geval, als de draad uit dat omhulsel komt , en je houdt het aan dat draad vast, moet het heel langzaam afwikkelen, snap je