lange cyclus. ervaring?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annn, 14 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annn

    annn Actief lid

    5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    hallo!

    sinds een half jaar ben ik gestopt met de pil, en proberen we sinds een paar maanden zwanger te raken.
    nu we daar mee bezig zijn kom ik er achter dat ik een lange cyclus heb.
    ik ben begonnen met 5 weken, 6 weken, 6,5 weken en nu is het al 7,5 weken (!) en nog steeds niet ongesteld. (en zwangerschapstesten zijn negatief).

    ik heb al een cyclus getemperatuurd, waar ik niet veel wijzer uit kan worden, omdat er niet/nauwelijks uitschieters zijn.
    en bij de "mini-uitschieters" zijn de ovulatietesten negatief.

    allereerst de vraag aan dames die ook een langere cyclus hebben:
    hoe lang moet ik wachten voordat de dokter serieus "met me aan de slag gaat"? (want je krijgt toch eerst altijd te horen "wacht eerst maar eens een jaartje") geldt dat in dit geval ook?

    en wat zijn de eerste stappen die ondernomen worden bij dit geval?
    iemand ervaring? (wat kan ik misschien verwachten?)

    verder tips hiervoor?
    (teunisbloemoliecapsules een maansteen zijn inmiddels aangeschaft...)


    ik baal er behoorlijk van!
    en nog niet eens dat ik niet "gelijk" zwanger ben/raak, maar wel dat mijn lichaam anders is/doet dan "normaal"...

    alvast bedankt!
     
  2. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Ik heb ook van die lange cyclussen, de dokter had mij geadviseerd om te gaan tempen. Dan kan zij zien of ik een eisprong heb en als dat niet zo is dan gaat ze verder kijken. Ik heb alleen wel mazzel volgensm ij met mijn HA, ze nam me wel gelijk serieus. Wat ik hier op het forum gelezen heb is dat de meeste artsen pas na een jaar stappen gaan ondernemen
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi Annn,

    Ik werd na het stoppen met de pil niet ongesteld, we waren nog niet bezig met zwanger worden. Na een half jaar heeft de huisarts wat onderzoeken laten doen (bloedprikken 2x en inwendige echo, laatste wel in ziekenhuis) en na 8 maanden zat ik bij de gyn. Ik heb pco en dat kunnen ze duidelijk zien aan bloed en echo. Ik denk dat je als je nu naar je huisarts gaat hij/zij ook niet moeilijk moet doen, want je cyclussen worden steeds langer. Aan de andere kant wil je misschien zelf nog wachten met het medische gebeuren, dat zou ik wel doen als ik jou was.

    groetjes,
    Snoopy
     
  4. schatje1

    schatje1 Niet meer actief

    hoi annn ik had bij de eerste keer ongi ook lang moeten wachten want ik werd ook pas na 53 dagen een keer ongi..:( nu maar even afwachten of het een beetje op tijd komt ..
     
  5. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Zoals je ziet heb ik ook lange cyclus en ook nog onregelmatig. Ik gebruik ovulatie testjes daardoor kon ik wel zien wanner ik een eisprong hebt. IK heb dit netjes in een schema meegenomen naar de dokter. Het enigste wat ze zou kunnen doen aan de cyclus is het bijsturen met medicijnen maar tijdens het gebruikt ervan mag je niet zwanger raken. Ik heb daar niet voor gekozen omdat het maanden zou kunnen duren terwijl ik wel gewoon eisprong heb ondanks de lange cyclus.
     
  6. schatje1

    schatje1 Niet meer actief

    wel raar dat het dan nog steeds niet regelmatig is eigenlijk want je bent al best lang bezig zie ik ..:(
     
  7. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    tja aan de onregelmatigheid en eisprong ligt het dus niet. Helaas zijn er nog 1001 andere oorzaken waarom het bij sommige vrouwen langer duurt. Uit eerste onderzoeken blijkt er iets niet in orde te zijn met zaadkwaliteit :( Maar we blijven hopen.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

    Er zijn ook medicijnen waarbij je wel zwanger mag raken, bijv. clomid. Dat is juist om een betere eisprong te krijgen.

    Nicole, zijn er bij jou al onderzoeken geweest? Ze kunnen zo aan je bloed zien of je eisprong wel goed is bijvoorbeeld. Kan de huisarts gewoon doen.

    groetjes,
    Snoopy
     
  9. Druppie

    Druppie Actief lid

    30 okt 2006
    107
    0
    16
    Hoi Annn,

    Ik heb ook zeer langdurige cyclussen en ben ongeveer na een half jaar doorgestuurd naar de gyn. Dit ivm. medische geschiedenis, dus is wel een andere situatie dan bij jou. Wat ik van de huisarts begrepen heb, is dat hij/zij ook medicijnen kan geven om de menstruatie op te wekken, dus misschien toch even naar de huisarts.
    Ik ben vorige week voor de eerste keer naar de gyn. geweest en ze heeft gekeken en bloed geprikt. Over drie weken mag ik terug en dan gaan we het doorspreken. Oja, ik weet niet of het bij jou zo is, maar de gyn. heeft mij wel aangeraden om een paar kilo af te vallen. Schijnt dat je hormonen flink in de war kunnen raken als je overgewicht hebt.

    Succes, groetjes Druppie
     
  10. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    ik heb ook redelijk langdurige cyclussen tussen 40 en 47 dagen tot nu toe. ben naar de ha geweest en zij zegt dat ik te licht ben en dat hierdoor je hormoonhuishouding in de war kan zijn nou zoveel te licht ben ik volgens mij niet ben niet mager gewoon normaal. ik heb nu 2 rondes ovutesten gebruikt en beide rondes positief dus heb wel een ei de ha zei dat ik hiermee door moet gaan en dat ze me pas na een jaar wil doorsturen dus nog een half jaar te gaan en klussen natuurlijk want liever zwanger voordat we doorgestuurd worden!

    succes allemaal!
     
  11. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Annn,

    Als ik jou was zou ik niet te lang wachten. Ik had ook lange cyclussen en een jaar gewacht, maar later bleek dat ik geen goede eisprong heb. Waarom zou je een jaar gaan wachten. Zeg desnoods tegen je huisarts dat je iets langer bezig bent. Als je zo een lange cyclus hebt heb je grote kans dat je geen eisprong hebt en kan je nog wel blijven klussen maar levert het niets op.

    Weet ook niet hoe oud je bent maar ik zou stappen gaan ondernemen.

    Je krijgt vragenlijst bij gyn + inwendig onderzoek ook gaan ze bloedprikken. Ik kreeg ook een echoscopy gaan ze kijken hoe alles er van binnen uitziet zoals baarmoeder, eierstokken.

    p.s. Het kan door de pil komen dat je nog onregelmatig ongesteld bent, je bent tenslotte nog niet zo heel lang gestopt. Succes ermee.
     
  12. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi vruchtje ik had graag gewild dat de ha mij doorstuurde maar helaas, maar als je een positieve ovutest heb dan heb je toch wel een eisprong of kan de test ook niet kloppen?
     
  13. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Lot24

    Ja hoor je kan er echt wel van uit gaan dat je eisprong hebt gehad!

    Begrijp ook wel dat HA niet te snel doorsturen maar ikzelf ben na ongeveer 15 maanden doorgestuurd. Temp je ook? Succes in iedere geval hopelijk is het snel raak.
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een positieve ovulatietest betekent inderdaad zeker dat je een eisprong gaat krijgen. Maar ik heb, toen ik al in de medische molen zat, ook 2 positieve ovulatietesten gehad, maar mijn progesteron was te laag. En dan kan je dus ook haast niet zwanger worden. Dus een positieve ovulatietest betekent helaas niet dat het goed zit.
    Bij lange cyclussen zou ik gewoon aan de huisarts vragen of ze kunnen prikken een week na je eisprong. Weet je zeker of het goed is of niet. En het is een kleine moeite.

    groetjes,
    Snoopy
     
  15. Moosje

    Moosje Actief lid

    26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Hallo!

    Zoals je hieronder kunt zien heb ik helaas ook lange cyclussen! Ben afgelopen maand naar de HA geweest en zij adviseerde me 2 maanden te gaan temperaturen om te zien of ik wel een eisprong heb. Na deze twee maanden moest ik weer terugkomen. Ze zei tegen mij dat het verstandig is om te temperaturen, want als ze me door zo sturen naar de gynacoloog zou deze ook naar deze temperatuurmeting vragen. Ik moet zeggen dat het temperaturen nogal meevalt, alleen is het in het weekend wat minder dat mn wekkertje om 7 uur gaat.... maar goed, gelukkig slaap ik daarna weer heerlijk verder!
    Veel succes! Als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon naar de HA gaan! Maar het ene lichaam heeft meer moeite om de draad zelf weer op te pakken na het stoppen met de pil dan het andere!

    Liefs, Moosje
     
  16. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    hallo

    ik ben in juli 2006 gestopt en tot nu toe nog niet ongesteld geworden. ben na 4 maanden naar de ha gegaan die wilde wachten tot febr. maar ben begin januari terug gegaan en heb toch een verwijzing naar de gyn gekregen. heb bloed geprikt en hoor verder de 23e hoe of wat...

    groetjes!
     
  17. annn

    annn Actief lid

    5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    bloed prikken?
    en dan, wat is er dan goed of niet goed?
    ik kan mijn ei ook (nog) niet vinden... dus weet ook niet wanneer de ha dat zou kunnen doen :(

    he, en als jullie ovulatiestesten doen, doen jullie dat dan (bijna) de hele cyclus?
    want dan moet ik nogal wat van die dingen in slaan, met mijn 50 dagen durende cyclus! (ik weet dat ze op internet goedkoop te vinden zijn..., van romed, de diptest toch?)
    maar goed... als t voor het goede doel is... ;)

    ik denk dat ik nog 1 cyclus ga temperaturen, met regelmatig (misschien wel elke dag) ovulatietesten, zodat ik daarmee ook naar de ha kan gaan.

    t duurt alleen zo lang :(


    maar wel bedankt voor de reacties!
    dan krijg ik een beetje beeld wat de mogelijkheden zijn!
     
  18. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi annn,

    ik gebruik de ovutesten van deze site zijn naar mijn idee ook goed.
    ik heb ronde 3 mijn ei op dag 28 gehad en ronde 4 op 34 dus begin een paar dagen eerder dan dag 28 en als deze negatief is sla ik een dag over maar zodra ik in de buurt van dag 28 kom doe ik het bijna iedere dag testen. succes en ik heb geprobeerd te tempen maar vind het erg moeilijk iedere ochtend dezelfde tijd dus probeer het nog even zo!
     
  19. pattie007

    pattie007 Actief lid

    31 mei 2006
    201
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben in april 2006 getopt met de pil en mijn cyclus is ook echt verre van perfekt.
    Man in die tijd nog maar 4x ongesteld geweest en zit nu weer te wachten op de volgende.
    Bij mij is het dus nu nog steeds het ontpillen.
     
  20. leonie 1980

    leonie 1980 Actief lid

    7 jan 2007
    118
    0
    0
    standdaarbuiten
    Hoi Ann,

    Bij mij duurde het 3 mnd nadat ik gestopt was met de pil voordat ik ongesteld werd, om gek van te worden, daarna was ik heel onregelmatig ongesteld 42, 34. 36 enz , ik ben toen ook temparatuurlijsten gaan bijhouden en daar zag ik ook geen temp verschil, ik dacht ik heb geen eisprong ik ben toen in juni naar de ha geweest en verteld dat ik het niet zag zitten en ook geen eisprong had, hij verwees me toen door naar de gyn en daar heb ik clomid gehad, toen zag ik duidenlijk op mijn temperatuur lijst een stijging.

    Ook heb ik voetreflex gedaan en toen kreef ik ook wel gelijk een duidenlijk regelmatige cycles maar nog steeds geen tem verschil. dus bij mij heeft clomid echt gewerkt.
    Na 2 keer clomid was het raak, helaas is het na 8 wk fout gegaan, maar de volgende keer ga ik gewoon weer verder met clomid.

    Je zou naar de huisarts kunnen gaan met de tem lijsten en dat je het vermoeden hebt dat je geen eisprong hebt en dat je doorverwezen wilt worden.

    Liefs leonie
     

Deel Deze Pagina