Hallo allen, Dit zal vast al wel tig keer eerder besproken zijn maar ik zit met zoveel vragen in mijn hoofd. Vorige week zaterdag 21-03 deed ik een test. Positief. We waren helemaal in de wolken. Aangemeld bij vk en moeders voor moeders het hele circus. Ik had alleen al zo'n 3 dagen voor de positieve test krampen dus ik ging er al vanuit dat ik ongesteld zou worden maar ik was dus gewoon zwanger! Die krampen en ook steken zijn gebleven tot gister. Volgens vk assistent was dat redelijk normaal. Alle testen van de kruidvat bleven een lichte streep. Afgelopen zaterdagavond ineens bloed aan wc papier. Buikpijn werd heviger. Hele nacht gevloeid. Zondag, gisteren dus ook flink bloed. Volgens de vk waren de buikpijn en het bloedverlies dat ik had vrijwel zeker een mk. Ik denk ook echt dat het helaas gebeurd is. Geen zere borsten meer, geen buikpijn of krampen meer. Achteraf gezien denk ik dat ik onbewust al wist dat het niet goed zat. De aanhoudende buikpijn en de vage testen... Iemand hier ervaring mee? Oh en wat ik ook raar vind is dat ik nu al niet meer bloed. Heeft dus maar 1.5 dag geduurd. Ik lees over vrouwen die wel 2 weken bloeden? Pffffff...
Beide keren mijn gevoel! Wil je heel veel sterkte wensen, wanneer je nog maar kort zwanger bent kan het bloedverlies wat minder heftig zijn.
Nee ik wist het niet bleef gewoon zwanger voelen.. Al week langen kon nog langer. Dus dat zegt niets al misschien in vroege stadia denk ik dat bloed ipv kramp en te lichte test is wel een slechte teken... Sterkte en ik zou met vk pas met week 7 gaan bezig zijn aanmelden etc en met kraamhulp pas als echo goed is. Dat verhelpt te veel teleurstellingen met afmelden etc.. Als je zo kort zwanger bent loopt miskraam natuurlijk op als menstruatie zonder te veel bloed en niet te lang.. Pas later als je al moederkoek hebt en baarmoederslijmvlies duurt dat langer en heftiger..
Dank je voor jullie reacties. Ik zou idd nog maar 5-6 weken zijn gisteren. Dus misschien daarom niet zo heftig. Bedankt voor de tip de volgende keer wacht ik wat langer met bellen. Als die volgende keer er binnenkort is hopelijk.
Officieel wist ik pas dat het mis was bij de eerste echo. Toen zagen ze dat het vruchtje was gestopt met groeien rond 5 weken. De symptomen waren er nog doordat de vruchtzak er wel nog zat. Daarna heb ik nog veel gedacht waarom het me niet was opgevallen maar mijn gevoel zei ook vrij vaak; volgens mij is het niet goed. Doordat de zwangerschap in tact bleef dacht ik daarna weer; maar ja, het zit er nog... Mijn eerste gevoel klopte dus. Ook waren mijn testen toen aanzienlijk lichtere streepjes dan toen het wel goed was, dat vond ik enorm typisch hoewel ik niet goed weet of ik het daardoor had kunnen weten. Sterkte!
Het komt wel goed! Wellicht was iets niet goed in aanleg de hartje heeft nooit geklopt. Je kan zwanger worden en dat is belangrijkste! Testen moeten oplopen en bij mij was altijd tweede streepje gewoon paars/erg donker na 3-5 dagen overtijd. Volgende keer kan je met 7/8wk echo aanvragen ivm miskraam via vk of huisarts!
Ik had bijna het zelfde.. ook weinig bloedverlies maar wel veel buikpijn. Ik zat bijna op 5.5 week zwangerschap. Ik was ook helemaal in de wolken maar ook mijn streepjes bleven licht op testen. De dag voor ik ging bloeden had ik het al door. Gevoel zat niet lekker en bij het slapen gaan schoot er door me heen dat ik niet zwanger meer was. Ik was boos op mezelf hoe kon ik toch zoiets denken. Volgende ochtend verloor ik mijn bloedprop. Mijn gevoel had helaas gelijk =[ Ik wens je heel veel sterkte..
Ah shit zeg! Bij mij was het ook redelijk snel gedaan, vrijdagavond licht bruinverlies, zaterdag begon het bloedverlies met stolsels en later ook buikpijn, zondag hele dag bloedverlies met buikpijn en 'iets' verloren en maandag werd het al een stuk minder. Was niet veel meer dan een gewone menstruatie. Ik was 6 weken zwanger. Als het je niet lekker zit kun je altijd om een echo vragen om te checken of alles 'schoon' is. Ik had dat achteraf ook meteen moeten doen (kreeg het niet aangeboden) al was het alleen maar ter geruststelling. Sterkte!
Wij kregen het bevestigd met 9 weken maar bij de eerste echo met 7 weken had ik wel een vermoeden, het hartje klopte (nog) niet en ik zou maar 6 weken zijn. Ik had ook minder symtomen en voelde me de weken erna niet meer zwanger.
Wat rot voor je. Veel sterkte. Ik hoop voor je dat het snel weer raak is. Eerste keer had ik het gevoel al toen ik positief testte. En enige tijd later kreeg ik krampen en eerst bruin, daarna rood bloedverlies. De krampen werden ook steeds erger. Echt een soort weeën. Ondanks dat ik het deels 'verwachtte', was het toch een klap. De tweede keer verwachtte ik het helemaal niet. Ik had al twee of drie goede echo's gehad (tweeling) bij de termijnecho klopten de hartjes niet meer. Zo onverwacht! Bij de zwangerschap van mijn jongste liep ik steeds met het gevoel dat het weer mis zou gaan. Maar dat was dus niet zo. Mijn ervaring is dat 'gevoel' niks zegt. De combinatie van krampen en bloedverlies is meestal een duidelijk signaal dat er iets mis is. Alleen bloedverlies kan een miskraam betekenen, maar hoeft niet. (Collega van me heeft weken bloed verloren, soms een drupje maar af en toe zo veel als een lichte menstruatie. Doodsangsten uitgestaan, maar niks aan de hand.) En de afwezigheid van kramp / bloed hoeft dus niet te beteken dat het wel goed gaat. Want van een missed arbortion merk je in principe niks. Dat vond ik het ergste van zwanger zijn. Die onzekerheid. je kunt niks anders dan afwachten. Dat is in ieder geval voor mij (en ik denk voor veel anderen) gewoon heel moeilijk. Je blijft maar denken, voelen, op internet zoeken enzovoorts. Maar uiteindelijk levert dat niks op. Ik vind de zenuwen van het zwanger zijn eigenlijk nog erger dan de zenuwen / het afwachten van het zwanger worden. (Hoewel ik na een maanden wachten op een zwangerschap altijd weer dacht dat ik dat erger vond. Maar als ik dan eenmaal weer zwanger was, wist ik het weer: dit is nog erger.) Beetje rare wens misschien, maar ik hoop voor jou dat je snel weer met deze zenuwen mag zitten. Dat betekent dat je weer zwanger bent. Bij mij was het steeds om-en-om. Miskraam, kindje, miskraam, kindje.
Wat naar dat je dit mee moest maken Sannie.. Het gevoel van onbewust weten dat het niet goed zit herken ik heel erg. Ik voelde heel sterk dat het niet klopte. Misschien ook wel doordat ik al snel na de positieve testen een beetje bloed verloor af en toe. Ik bleef heen en weer geslingerd worden tussen 'het voelt niet goed' en 'ik moet positief blijven denken'. Uiteindelijk op maandag meer gaan bloeden, dinsdag best veel bloed verloren en daarna werd het minder, vrijdag was het klaar. Verder geen krampen oid. Ja en hoelang en hoeveel je bloed is zo verschillend per vrouw. Net als wel/geen stolsels verliezen bijvoorbeeld. Heel veel sterkte!
Mijn gevoel zei het ook vanaf het begin. De test was bij alle drie de kindjes snel gekleurd. Bij deze duurde het een minuut voor dat het verscheen. De symptomen waren na een week helemaaaal weg. Ik merkte aan niks meer dat ik zwanger was. Het enige wat ontbrak was bloeding. Ik zei constant tegen mijn man,, het lijkt wel alsof ik op m'n menstrutie aan het wachten ben. Afgelopen maandag zou ik zeven weken zijn en had ik ook mijn eerste echo. Helaas niks te zien behalve verdikt baarmoedervlies. Doorgestuurd naar t zh. Inwendige echo etc. waarschijnlijk een bbz. Diezelfde nacht nog ben ik flink gaan vloeien. En ik vloei ng steeds!