Hallo, Wij zijn bezig aan onze eerste ivf poging, en ik vroeg me af of het verstandig is om straks de dag na de punctie weer te werken? De dag zelf niet meer natuurlijk, maar is het aan te raden om de dag erna ook nog thuis te blijven?
Ik deed het altijd wel, ik meldde me dan bijv ziek. Vaak heb je de tp een paar dagen na de punctie. Of ik nam een week vrij. Dag van de punctie had ik wel wat pijn nog, en moest echt even rustig aan doen. Je krijgt ook een roesje, weet niet hoe lang dat werkt, maar volgens mij mag je ook niet autorijden meteen daarna
Ik heb na de punctie 4 weken niet gewerkt, maar ik kreeg dan ook overstimulatie. Ik zou op je werk zeggen dat je het gewoon nog niet kunt weten. De een ervaart een punctie heel anders dan de ander. Er is simpelweg geen peil op te trekken.. Heel veel sterkte met de punctie! Ik hoop dat alles voorspoedig mag gaan!
Autorijden lijkt me idd geen goed idee met een roesje, dus dat laat ik lekker aan mijn man over. Ik ga denk ik inderdaad maar bespreken dat ik nu nog niet weet of ik dan kan werken, maar dat er een kans is dat het niet gaat. Kan de planner daar iig een beetje rekening mee houden. Hopelijk is de punctie op vrijdag, dan heb ik er zowiezo geen last van met werken. De eerste echo is trouwens op hemelvaartsdag, dus dat scheelt ook al vrij nemen
Ik mocht de dag na de punctie niet werken. Dit was meer omdat ik in de zorg werk en veel moet tillen. Het weekend daarna was ik vrij, mijn eerste werkdag was toen na de tp.
Ik ben de eerste keer wel weer gaan werken. Bij punctie 2 had ik overstimulatie en Mog ik niet gaan werken. Even overleggen met je arts Succes!
Ik heb me ook een aantal dagen af moeten melden: de dag van de punctie, de dag erna en de tweede dag was de terugplaatsing. Daarna was het weekend en dat kwam mooi uit, want ik had de rust wel nodig (ik heb een paar dagen niet rechtop kunnen staan ). Je weet vooraf nooit hoe het gaat lopen, gelukkig heb ik een fijne baas die me alle ruimte gaf.
Het hangt er inderdaad maar net vanaf hoe het loopt.. Ik weet wel dat ik na beide puncties écht niet in staat was om te gaan werken. Ook de volgende dag(en) niet..
Ik heb een zittend beroep maar mij werd ook aangeraden dag van punctie en dag erna niet te werken. Lekker rustig aandoen en veel drinken was het advies
hangt een beetje af van hoe het daarna met je gaat. Bij de eerste punctie ben ik de volgende dag vrij geweest, bij de 2e punctie (was op een zaterdag) ben ik op maandag gaan werken en bij de derde ben ik geloof ik de volgende dat wel weer gaan werken. Maar ik had geen overstimulatie, niet zoveel eicellen om aan te prikken en ik herstel blijkbaar goed. Ik zou voor de eerste keer gewoon een slag om de arm houden en ziek melden/vrij nemen en kan je altijd kijken hoe het gaat.
De eerste 2 puncties idd niet gewerkt, maar derde viel in mijn werkweekend Het was te doen, maar zou het niet aanraden
Ik heb alleen de dag van de punctie zelf niet gewerkt, de dag erna wel weer gewoon. Ik had die ene dag echt nodig, maar daar wel genoeg aan. Ik kan me wel voorstellen dat het per persoon verschilt en het ook wel uitmaakt wat voor werk je doet. Ik heb zittend werk en kan als het nodig is een dagje even 90% ipv 100% geven.
Ik werkte niet tussen de punctie en de terugplaatsing. Gewoon ook omdat mij hoofd er niet naar stond en ik rust wilde nemen na de punctie om optimaal te zijn bij de tp.... Maarja, iedereen is anders. Ik had er geen goed gevoel bij om te werken. Wilde gewoon andere dingen doen. Nu moet ik ook zeggen dat mijn leidinggevende super was daarin en me alle tijd gunde die nodig had...
Ik kon de hele week na de punctie niet eens rechtop staan zo'n napijn had ik. Lijkt me niet onverstandig vrij te nemen dus.
Hoi meiden Bedankt voor jullie reacties Ik zal inderdaad even moeten wachten en kijken wanneer de punctie uberhaupt is. Misschien komt het net goed uit
Ik ben niet gaan werken na de puncties.. had nog zon buikpijn alle keren dat ik nog 1 a 2 dagen thuis bleef! Heel veel succes!
Ik ben de dag na de punctie alle keren wel gaan werken. Heb ook een zittend beroep maar zou het aankijken hoe het gaat. De ene persoon heeft veel meer last en na pijn van de punctie dan de andere plus het ene lichaam herstelt sneller dan het andere!
Ja en de ene punctie is de andere niet! Bij mijn eerste punctie had ik weinig last, bij mijn tweede punctie kon ik echt de eerste 3 dagen niks!