hAllo, wie heeft er inspiratie? Mijn man is zondag jarig en nu wil ik wel weer iets lekkers op tafel zetten, maar familie komt ook altijd langs dan, dus een groot gezelschap. Ik zoek iets wat ik zaterdag al klaar kan maken, en dan geen - soep (al een paar keer gedaan) - hartige taart (vind mijn man geen eten ) - Lasagne - macaroni, nasi, bami. - patat Want deze dingen heb ik al eerder gemaakt. Ik weet dat er al een receptentopic is. Maar ik zoek gewoon ideeen, voor een groot gezelschap, kan ook een website waar ideeen te vinden zijn. groetjes en alvast bedankt
Rode koolschotel! Maak ik ook vaak voor een groot gezelschap. PB me maar als je het recept wil hebben.
www.ah.nl/recepten Een hele handige en uitgebreide site vind ik zelf. De zoekopties zijn ook heel uitgebreid, waardoor je al een stuk gerichter kunt zoeken.
Salade of lekkere sandwiches? Wij hebben met kerst verschillende sandwiches gemaakt en nog wat kleine hapjes (cherrytomaatjes met mozzarella-bolletjes en basilicum op een spiesje en wraps met zalm en kruidenkaas - dat soort werk) en gewoon ruim gerekend. Dat was meer dan voldoende. Wij hadden trouwens wel een bospaddestoelenboullion als voorgerecht, maar je hoeft er niet per se soep bij te maken. Of inderdaad gewoon stamppot of een andere eenpansmaaltijd: nasi of risotto ofzo.
http://www.devlamindepan.nl/index.html? ... va0080.htm Dit heb ik laatst gemaakt met Jelina's verjaardag. Ook dit recept. Ik had er ook nog goulash bij gemaakt omdat ik niet wist of iedereen het zou lusten. Nou, de goulash is blijven staan, en dit heeft iedereen opgegeten. Het was heerlijk. Lekker met een stokbroodje erbij, en wat fruit uit blik, wat komkommers en klaar ben je.
verse hamburgers? met sla, tomaat etc? stokbrood in de oven, kruidenboter erbij, een bak sla met vanalles erdoor, mijn man zegt altijd als ik veel moet maken als er mensen blijven eten, het hoeft echt niet allemaal uit de schijf van 5 te komen, als er maar wat warms bij zit