Werken of niet

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou je stoppen met werken als het kon?

1. Ja, ik zou direct stoppen

2. Nee, ik zou toch blijven werken, omdat ...

3. Andere keuze, omdat ...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nee niet stoppen, maar wel iets totaal anders.

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nee niet stoppen, maar wel iets totaal anders.

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik kan wel thuis blijven, maar ik doe het niet. Ik werk vast 1 dag in de week en verder heb ik een flexcontract. Ik werk soms 3 dagen, soms 4, en vaak ook maar 1.
    Ik vind dat beetje werken veel te leuk om op te geven, maar ik zou echt niet te veel willen werken.

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zou direct stoppen met werken als het kon. Omdat: ik het niet zo naar mijn zin heb op het werk door de inhoud van het werk zelf en omdat ik op dit moment het meeste voldoening haal uit het opvoeden en verzorgen van mijn kind. Ik wel zelf nog meer kindjes en als mij dat gegund is zou ik me volledig willen storten op de opvoeding.

Ik ben nu echter aan het nadenken over voor mezelf beginnen, omdat ik het geld nodig heb om te blijven leven zoals ik dat nu doe en omdat ik toch bij mijn kindje wil zijn. Van huis uit werken zie ik dan ook als een goede optie.

Maar nogmaals, als het financiele aspect weg zou vallen, zou ik direct stoppen.

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zou wel in de verleiding zijn om tijdelijk te stoppen denk ik. Maar uiteindelijk wil ik toch wel blijven werken, alleen misschien (nog) iets minder dan nu. Dat heeft er ook mee te maken, wat zustertje al zegt, dat ik niet voor niets mijn opleiding heb gedaan. Ik kan dat ten opzichte van de samenleving niet maken vind ik. Bovendien vind ik mijn werk ook leuk en mijn collega's ook erg gezellig.

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hmm daar ben ik het niet mee eens, ik vind een opleiding in de 1e plaats een verrijking voor jezelf. Je kennis en inzicht komen altijd wel ergens van pas en wie weet kun je er later nog mee aan de slag.

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.651
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ook als het financieel niet nodig is,zou ik blijven werken(part time),ik vind de afwisseling zeer prettig.Thuis zitten is niks voor mij.

8. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik stop absoluut niet met werken, al zou mijn vriend genoeg verdienen. Met een kleintje zou ik max 3 dagen gaan werken. Verder vind ik me werk gewoon leuk om te doen en alle extra's is gewoon meegenomen!

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Uhm.... Excuse me? :confused:

10. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik zou meteen stoppen, vindt het heerlijk om thuis te zijn.
    Ik zou dan wel iets vanuit huis willen doen, zodat ik toch nog wat centjes heb, maar wat, ja, als ik dat eens wist..

11. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou gewoon lekker stoppen omdat ik het heerlijk vind om thuis te zijn met mijn kleine meid.

Ik mag niet klagen want ik werk tot nu toe ook maar 1 dag in de week ( 7 uurtjes ) :)

12. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik mag gelukkig werken ik moet niet het is alleen mooi mee genomen!

ik werk 10 tot 15 uur in de week in de thuiszorg ik werk savonds en weekends, zodat jelle nooit naar de oppas hoeft dat lijkt mij niks en heb daar ook geen lekker/goed gevoel bij.
    man lief komt thuis en ik ga de deur uit, het werkt voor ons heel goed

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik het naar mn zin heb op het werk (werk 20 uur) en weet dat sophie het naar haar zin heeft op de creche.

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Ik zou blijven werken, maar wel een of twee dagen minder.
    Ik vind mn werk leuk en wil ook graag gebruik maken van de opleiding die ik heb gevolgt.
    Bovendien vind ik de omgang met andere kindjes op een KDV of creche goed voor Demi.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben ook voor een groot deel arbeidsongeschikt verklaard, maar ik heb het geluk gehad om een hele flexibele werkgever te treffen, waar ik nu werk met een -grotendeels- oproepcontract. En regelmatig wordt ik opgeroepen voor 2, 3 of 4 uurtjes. Voor mij ideaal.

In totaal werk ik zo'n 8 uur in de week, soms 10 heel soms 12. Maar sinds de geboorte van m'n dochter, merk ik dat 12 eigenlijk al echt te veel is. Maar ik vind het zoooo heerlijk om te werken! Gewoon vanwege de sociale contacten. Ik zou het niet kunnen missen.

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zou wel blijven werken, maar dan minder: 2 dagen per week. Dus 5 dagen bij mijn kindje en 2 dagen op het werk... dat lijkt me echt een perfecte verdeling.

Gelukkig heb ik wel de luxe om dit in ieder geval 1 jaar te doen...door middel van (deels) doorbetaald ouderschapsverlof. Na het eerste jaar ga ik 3 dagen werken, wat ik dan eigenlijk net weer even teveel vind (voor mij persoonlijk dan).

Ik heb nu zwangerschapsverlof (heb nu nog 6 weken vrij), en nu al komen de muren soms op me af. Vooral als het rotweer is, en ik geen kant op kan (ik heb nog geen eigen autootje). Dus echt helemaal thuis blijven zou niks voor mij zijn, dat weet ik nu al.

17. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Ik zou stoppen met werken, maar wel iets van vrijwilligerswerk erbij gaan doe, ik vind een sociaal leven belangrijk..

ben het met een aantal andere moeders eens, dat het goed is voor een kindje om een dagje naar de creche te gaan, Mijn zoontje vind het ook heel leuk!( zwaait als we binnen komen haha)

18. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik vind het zonde van de kwaliteiten die vrouwen te bieden hebben als ze thuis blijven. Zonde voor de maatschappij. Moeten we de wereld overlaten aan mannen? Ik denk dat vrouwen heel veel dingen beter kunnen dan hen. (Sorry, heren).
    Maar ook zonde voor de vrouwen zelf en de kinderen. Vind ik tenminste, hoor.
    Werk geeft nieuwe input waar je van leert en waarin je je kwaliteiten kunt ontwikkelen, zoals je zelfvertrouwen, sociale vaardigheden, computervaardigheden enz. Dat kun je vervolgens weer over brengen op je kinderen. Bij een kleine baby kan ik het me wel voorstellen dat je nog even ouderschapsverlof op neemt. Het bevallingsverlof vind ik te kort. Maar vanaf een half jaar voegt de creche wel degelijk iets toe voor een kind. Ik zie dat mijn dochtertje van 1 nu al enorm veel leert op de creche en het prachtig vindt om naar de andere kinderen te kijken en met ze te spelen. Ook is ze flexibeler en socialer geworden omdat ze zich op de creche moet aanpassen aan de anderen en thuis mama haar op haar wenken bedient. Dag in dag uit alleen maar thuis met mama (die achter de computer op deze site zit te typen) is minder leerzaam voor beide.

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik stop niet met werken
    ik hoef nu ook niet te werken
    maar doe het toch
    om niet te afhankelijk te zijn
    en met mijn eigen geld dingen te kopen en doen

ik heb een paar jaar tussendoor thuis gezeten zonder werk
    heel fijn om idd bij de kleine te zijn
    maar nu vind ik het geweldig om eigen geld te verdienen en uit te geven ;)

maar werk wel vanuit huis dus hoef de deur niet uit
    en kan nog steeds alles voor mijn dochter doen
    werk onder schooltijd en savonds

20. :rolleyes:

Deel Deze Pagina