Ik zou ervoor kiezen om lekker thuis te blijven bij de kleine. Zodra de kleine weer naar school gaat dan weer beginnen met werken...
ik zou zeker ook blijven werken. Ik heb een opleiding naar mijn keuze gedaan en werk daar nu ook naar. Zou het zonde vinden als ik alleen de kennis had maar verder er niks meer mee deed. Verder vind ik een opgeruimd huis wel lekker maar haal ik daar mijn voldoening niet uit. En de gesprekken die je op het werk voert met oa je collega's. Die heb ik overdag thuis met mijn dochter niet hoor Voor mij maakt werken mij een leukere mama.... wel zou ik na de bevalling liever wat langer thuis zijn gebleven
Hoezo oordelen over de moeders die er voor kiezen hun kinderen zelf voor het grootste gedeelte op te voeden,en die niet kiezen de opvoeding van hun kinderen over te laten aan anderen (opa-oma-kdv)(komt net zo denigrerend over toch ) wie zegt dat die vrouwen sociaal achter lopen dan hen die graag werken, wie zegt dat zij hun kinderen niet datgene bij kunnen brengen dan zij die werken? wie zegt dat zij verder niet leren omdat zij thuis zouden zitten? Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht zo niet best wel denigrerend naar hen die er voor kiezen thuis te blijven. Dat vind ik zo frappant he, dat men zo gauw het idee heeft dat die moeders geheel achterblijven ofzo, alsof zij alleen maar luiers verschonen, een beetje stofsucken en thats it.
Ik had echt even de energie er niet voor om uit te leggen dat je niet gelijk een dom wicht bent als je thuis zit.. Dus gelukkig heb jij het gedaan haha.. En ja..Het excuus verzinnen dat je dan een leukere moeder bent of dat je kind daardoor gelukkiger, socialer is is je eigen schuldgevoel sussen.. Maar ik zal hier wel weer overvallen worden met reacties dat dat onzin is en blabla.. Maar aangezien de thuisblijfmoeders gezien worden als een iq-loos geval wat kookt en strijkt heb ik toch ook echt een woordje over voor de ontzettend hard werkende moeders die hun kind 3 keer in de week zien omdat ze anders zichzelf tekort doen..
Je bent zelf ook kort door de bocht , door te zeggen dat vrouwen die werken de kinderen door andere op laten voeden ..
Even een vraagje.. Voed jij je kind dan op terwijl je achter je bureau zit? Feitelijk gezien doe je niet de complete opvoeding.. Is ieder voor zich, maar volgens mij is dat dan niet kort door de bocht..?
Dag, Mamatje, Mijn moeder bleef ook thuis en ik heb een geweldige opvoeding gehad en ben goed terecht gekomen. Ik ben haar erg dankbaar voor wat ze allemaal voor mij heeft gedaan en in mij heeft geinvesteerd. Het was heerlijk dat ze er altijd voor mij was en we samen leuke dingen gingen doen. Ze is zeker niet dom achterlijk enzovoorts. In tegendeel zelfs. Ik zie wat een enorme kwaliteiten ze heeft en vind het zonde dat ze die alleen maar voor mij heeft gebruikt, al ben ik daardoor enorm bevoorrecht. Maar in mijn werk zie ik heel vaak dat mijn moeder heel goed geweest zou zijn als ze een baan had gehad. Veel dingen kan ze beter dan mensen die veel hoger opgeleid zijn en werkervaring hebben. Dan vind ik het zo zonde dat de maatschappij zo weinig van haar kwaliteiten heeft kunnen hebben. En ik heb in mijn werk enorm veel geleerd wat ik haar ook zou hebben gegund.
ik zou niet stoppenmet werken en dat omdat ik het ga missen. bij de zwangerschap van me dochter zat ik thuis vanaf 16 weken en dit tot 4 maanden na der geboorte. ik wilde huismoeder worden maar na bijna 1 jaar thuis na een fultime baan gehad te hebben ging ik het sociale enzo wel missen. ik was alleen nog maar moeder en voelde me er niet prettig bij. ik ben dol op me dochter maar een beetje tijd voor mezelf en lekker gezellig babbelen met collegas vind ik ook erg leuk. ik ben dus ipv. fultime wat ik absoluut niet zou kunnen ivm missen van me meisje, partime gaan werken. en wel van maandag tot donderdag van 9 tot ongeveer 1 uur. als ons 2e kindje er is ga ik 2 ochtende werken en ipv een gastouder gaan de kids dan naar een tante toe wat natuurlijk veel leuker is voor de kleintjes. even in het kort, stoppen met werken is niks voor mijn maar fultime werken vind ik ook niks want wilde opvoeding van me kids grotendeels zelf doen met me partner en geniet daar te veel van. mijn moeder was vroeger altijd thuis voor ons en heeft eigenlijk nooit gewerkt. dit was erg fijn want ze bracht ons naar school, was er tussen de middag voor ons om ons verhaal kwijt te kunnen en na school natuurlijk. mijn vader werkte wel altijd erg veel en die zagen we vaak alleen met het eten maar ja die moest wel heel veel werken met 7 dochters . we hebben een topopvoeding gehad
Nee maar de normen en waarden die je een kindje meegeeft worden toch niet minder als je een paar dagen gaat werken en de kleine dan naar oma gaat , wil je dan zeggen dat de kinderen de opvoeding van de ouders dan niet meekrijgt door een paar uurtjes per dag naar oma te gaan . er is nog genoeg tijd over om de opvoeding te doen hoor ...
Volgens mij heb je bij mij nooit normen en waarden zien staan?Alleen de complete opvoeding komt niet op jouw schouders terecht.. Waarschijnlijk wel grotendeels maar feit is dat anderen haar/hem ook opvoeden. En ja als je over normen en waarden begint, die zal hij/zij van jou meekrijgen en van degene die oppast.. Dus allebei. Hoeft zeker niet verkeerd te zijn.
Dit was de vraag van de topicstarter dames, niet of er weer een discussie gestart kon worden over wie fout is en wie goed. Niemand is goed, niemand is fout, laten we het daarbij laten. Ongeacht of je thuis blijft of werkt. Je zult zien dat als dit zo door gaat, een paar pagina's lang, er weer een slotje op komt. En dat zou naar mijn idee zonde zijn, omdat het al zo vaak in dat oh zo kinderachtige (ja, nu oordeel ik even wel!) eindigt.
JIj ervaart dat misschien zo, maar je moeder waarschijnlijk niet. Ik kan van mezelf zeggen dat ik sommige dingen beter kan dan menig hoog opgeleide, en misschien had ik inderdaad de maatschappij kunnen dienen maar ik vind het belangrijker thuis te zijn voor mijn kinderen. Een klein voorbeeldje (of eigenlijk 2) in een jaar tijd heeft zowel mijn zuster als mijn nichtje een advocaat nodig gehad. Diezelfde advocaten hebben mag ik aannemen een degelijke opleiding genoten en horen van alles op de hoogte te zijn, in die zin dat zij weten met welke argumenten zij kunnen komen om hun cliënte te kunnen helpen. Zowel de advocaat van mijn zuster kon niet datgene voor elkaar krijgen wat zij graag wilde, en ook de advocaat van mijn nichtje kreeg niets voor elkaar. Omdat ik de stukken ingezien had die hij had ingestuurd, en ook zijn bezwaar, vond ik het belachelijk en eigenlijk lachwekkend zoals zij dat gedaan hadden en de gedachte wat zij daarmee verdienen is gewoon om te huilen (zoveel voor zo weinig) Ik ben toen zelf in de pen geklommen (voor advocaat gespeeld) maar kreeg wel datgene voor elkaar wat zij niet voor elkaar kregen. Dus ja, hoezo simpel huisvrouwtje (wat sommige altijd maar schijnen te denken) er is ook nog zoiets als zelfonderwijs als andere mijn hulp nodig hebben, help ik ze ook altijd (GG graag en gratis ) en er wordt vaak genoeg gezegd dat ik er geld voor moet vragen maar waarom? Ik doe het graag. Ik ben alleen van mening dat het te kort door de bocht is te zeggen dat vrouwen die thuis zitten zich niet ontwikkelen, geen sociale vaardigheden hebben of daarin achterblijven omdat zij zogenaamd alleen maar met de kinderen zouden praten of wat dan ook. Ja sorry hoor, dan laat ik even die huishoudelijke hersencelletjes kraken om te zien of ik er ook een opmerking doorheen kan gooien die net zo kort door de bocht is
Nee maar normen en waarden horen bij de opvoeding , ik val ook niemand aan maar het is zo flauw om over en weer te gaan gooien met vooroordelen .. of je nu thuis wil blijven of niet , daar is toch ieder vrij in .. of niet zoals in mijn geval , ik moet gaan werken want anders komt er geen geld binnen en dan is zo´n opmerking niet echt om blij van te worden ...
@jewel22: persoonlijk vind ik dat ik mijn kindje opvoed en het kdv voedt mijn kindje. Dat doet misschien tekort aan de pedagogisch kwaliteiten van de leidsters, maar zo zie ik het. Ik zou wel blijven werken, misschien vrijwilligerswerk gaan doen, maar thuiszitten is niet iets voor mij. Althans niet 5 dagen in de week. Ik werk nu 3 en het liefst zou ik 2 dagen gaan werken.
tjonge iedereen voelt zich direct zo aangesproken, ieder kiest haar keuze vanuit eigen motivatie, en als iedereen de zelfde keuze had gemaakt, was dit topic er niet ik zou direct stoppen met werken, en genieten van mijn kinderen, en van mijn leven. ik werk omdat het moet, ik heb heel veel hobbies en zou me geen moment vervelen.
Ik vind het misschien gewoon heel moeilijk om in te denken dat je NIET thuis wilt zijn bij je kids..Fulltime dan.. Ik vind dat echt heel lastig want het enige wat ik denk is waarom niet De mogelijkheid om de hele dag van je kindje(s) te genieten en dan willen vrouwen dat niet.. Dus misschien oordeel ik te snel omdat ik me er erg moeilijk iets bij voor kan stellen...