Werken of niet

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou je stoppen met werken als het kon?

1. Ja, ik zou direct stoppen

2. Nee, ik zou toch blijven werken, omdat ...

3. Andere keuze, omdat ...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Writer

Writer Niet meer actief

astrid , ik ben eind van de dag wel moe hoor
    zal zeggen wat ik op een dag doe
    vroeg wakker met kleine ,fles geven , dochter ontbijt gegeven aankleden , naar school brengen ,
    terug naar huis douchen en kleine in bad doen , is al bijna 10 uur dan
    fruit maken voor mij schatje eten geven , naar bed , rond 12 uur dochter ophalen eten geven ,1 uur terug naar school brengen
    dan nog kleine op bed , doe ik ondertussen stofzuigen,dweilen poetsen ,
    zoontje wakker , brood eten , dan is het alweer bijna 3 uur dochter weer ophalen ,even pauze van thee met koekjes dan dochter douchen , opruimen in huis want met kids heb je genoeg op te ruimen hele dag ,
    is dan al bijna 5 uur eten maken , ,afwassen ,kleine gaat dan bijna naar bed , flesje geven op bed doen , dochter blijft nog even op ,ga ik nog wat opruimen ,hier en daar af en toe pc chekken forum ;)
    8 uur gaat dochter naar bed , dan kan ik eindelijk rusten en echt zitten op mij gemak met bakje koffie :D
    somige dagen visite , soms gaan we nog boodschappen doen dus het is niet elke dag zwaar maar meeste dagen ben ik toch hele dag beetje bezig hoor , tot in de avond dan

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Geweldige uitspraak...not. Je hoeft je niet te verantwoorden hoor Meesa. Ook ik vind het thuis zijn meer dan genoeg werk..alleen, omdat je er niet voor betaald krijgt stelt het dus blijkbaar niets voor

Er is altijd wel wat te doen inderdaad..en wat heerlijk!.. Drie verdiepingen om te poetsen, lekker spelen met de kleine, boodschappen doen, de was, met vriendinnen en kids aan de koffie..shoppen voor kleertjes, stuk fietsen! Joe hoe! Vooral dat zorgeloos wakker worden en naar bed gaan. Veel werk maar toch niet echte stress omdat je lekker je eigen tijd kan indelen. Mij bevalt het wel en ik creeer de rust hier in huis. Manlief wil werken en ik niet. Ik regel alles thuis goed en snel dus is het hier altijd gezellig, schoon en geen gehaast. Weekenden puur om leuke dingen te doen en inderdaad niet naar albert heijn hoeven etc. Voor ons werkt het prima.

M.

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Sorry hoor, maar wie denk je dat het poest- en opruimwerk doet bij de meeste werkende mama's?
    De boodschappen doen en eten koken gaat gelukkig vanzelf.....

Niks ten nadele van thuisblijf moeders hoor. Ieder z'n ding, maar ga nou niet zitten zeuren over wie het zwaarder heeft.

4. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    NIet wie het zwaarder heeft, maar lekker op je werk zitten, zonder op je kinderen te hoeven letten of er iets voor te doen, is volgens veel mensen pure ontspanning!

Dus begin nu aub niet te zeuren over het wel of niet zwaar zijn, daar gaat het niet eens om

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Kan aan mij liggen, maar dat komt toch op hetzelfde neer?

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nee ik zou zeker niet willen stoppen met werken. Misschien minder, maar hooguit een dag minder dan.
    Ik werk 35 uur in de week, de kleine gaat 2 dagen volgende maand 2 1/2 dag naar het kdv. Hij vind het heerlijk.
    Ik vind het heerlijk, dat hij daar kan zijn, lekker spelen, ontwikkelen met andere kinderen spelen.
    Ik kan werken, en hoef even geen mama te zijn.
    Ik ben dan nog steeds wel bezig met opvoeden, want ik werk met verstandelijk gehandicapten met gedrags problemen, dus relaxen is er niet bij.

Als ik alleen maar thuis zou zitten zou ik me stierlijk vervelen werkelij waar

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Meessa, ik zeg ook niet dat het niet zwaar is, maar in vergelijking met een x aantal dagen werken, en daarnaast nog de "gewone" dingen doen vind ik thuisblijven echt niet zo zwaar.
    Ik heb zelf dus ook een jaar thuis gezeten, en ik vond het echt niet zwaar. Ik had genoeg om handen maar dat kon ik gewoon overdag doen. Dat doe ik nu in mijn vrije tijd en blijft de rest gewoon liggen. En wij zijn regelmatig nog om 21 uur aan het poetsen. Maar goed, dat is mijn mening :)

@ Marijntje, waar zeg ik dat het niks voorstelt? :rolleyes: Iedereen zal het anders ervaren, daarom zei ik: Ik vond

En mijn werk ontspanning? Nou echt niet. Ik heb een stressvolle baan. Niet echt iets waar ik lekker achterover kan hangen.

Nee ik blijf erbij. Ik had een luizenleven toen ik thuis zat.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ieder zijn eigen mening toch?

ik vind thuis blijven geen luizenleventje...
    ik denk als ik meer zou werken mijn man meer mee zou helpen
    maar nu heeft hij zoiets van je bent toch thuis dus kun je alles doen
    en van het huishouden, kind verzorgen, avondwerk erbij
    word ik toch idd ook wel moe hoor

maar goed ieder zijn ding ;)
    ps ik ben thuisblijf moeder, met thuis werk (15u pw) ;)

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Thuis blijven is misschien geen luizenleventje, maar ik denk wel veel makkelijker als dat je er een baan bij hebt. Als thuisblijfmoeder heb je praktisch de hele dag om het huishouden te doen, bij een baan waarbij je weg bent natuurlijk niet. Dan moet je het huishouden er ook nog naast doen, terwijl je al vaak weg bent.

10. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik denk dat het er niet om gaat wat nu wel of niet zwaarder is...ik zou er niet aan moeten denken fulltime te moeten werken, maar ook niet om fulltime thuis te zitten. Vind het heerlijk die afwisseling, die vind ik ook in mijn werk. Soms voelt het als een soort rust om op mijn werk te komen, soms (vaak ook wel hoor ;) ) om weer thuis te komen bij mijn gezin.
    Wat betreft hh taken...tja, vind dat wel eens wat lastiger als je ook werkt, maar goed....doordat je daardoor misschien strakker aan een soort planning moet houden voelt het toch minder zwaar. Vind het wel iets relaxter als ik meer mijn eigen tijd in zou kunnen delen thuis, maar dat kan niet altijd....of af en toe gewoon de boel de boel laten en lekker met je kind(eren) dingen doen.
    Ik denk dat je niet moet proberen om te kijken wat nou wel of niet zwaarder zou zijn...voor ieder is dit weer anders, ieder heeft hierin eigen keus en eigen beweegredenen.

11. Writer

Writer Niet meer actief

ik heb wat uitlegd maar lang niet alles hoor hahaha , de was en opvouwen , ramen doen ,deuren ,keuken kasten ,koelkast , wc , badkamer , doe ik niet allemaal op een dag maar toch eens in de week moest ik iets doen , ene dag is koelkast , andere dag kasten , heb ook wel lui dagen hoor , maar goed ik vind het wel zwaar soms lijk allenstaand mama wel :) goed mij hubbie werkt veel te veel , dus meeste werk komt op mij neer
    en later wil ik heel graag 2 dagen werken , wat iemand zei , lijkt me relax zo paar uurtje ergens mee bezig zonder , hele tijd geroepen te wordne ,mama dat mama dit ,mama vraag , ;) , tuurlijk heb je zwaar als je een stressvolle baan heb , maar in een kantoor rustig zitten bijvoorbeeld vind ik niet echt stress werk ;)

werk als mama :) zo ga ik het noemen haha kan hele zwaar zijn , tegelijk tijd ook heel gezellig ;)

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, ik wil niet weer de hele discussie aanzwengelen, maar ik zou het denk ik ook best relaxed vinden om een hele dag thuis te zijn.
    Ik kan helemaal niet goed tegen stress, maar ik denk toch zeker niet dat ik tijd tekort zou komen als ik fulltime zou gaan moederen.
    Nu doe ik het huis poetsen ook op 1 dag, en extra dingen doe ik op zaterdag.

Het lijkt me idd wel lekker, je eigen tijd indelen.
    Met je kinderen spelen, bij andere moeders op visite, een dagje poetsen.
    Nja, als het financieel haalbaar was wist ik het wel. :)

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Maar dit soort dingen moet je natuurlijk net zo goed doen als je ook werkt. Alleen dan doe je dat er ook nog naast

14. Writer

Writer Niet meer actief

ik snap het cherrylein , ik vind ook knap van vrouwen die werken en ook huishouden en kids doen hoor, lijkt me erg vermoeind
    het gespreek ging over dat huismama best makkelijk hadden , dat is nou ook niet zo , ik kan eind van de dag pas rusten en genieten van mij rust maar snap heel goed werken en moederen ook heel zwaar is hoor

15. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja dat geloof ik ook zeker!

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

Ik zat op kontoor maar het was alles behalve rustig. Dat je de hele dag heerlijk op je kont mag zitten betekent niet automatisch dat de fuctie die je uitoefent niet stressvol is.

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik zou wel willen blijven werken, maar dan minder uren dan ik nu uit noodzaak moet werken. Of misschien wel als vrijwilliger. Liefst nog een eigen zaak. Ik droom er al jaren van om coaching te gaan geven.

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    wij zouden het makkelijk redden maar ik blijf doorgaan omdat ik niet voor niks een opleiding heb gedaan en mn werk veels te leuk vind, ik ga wil minder werken maar blijf het wel doen :)

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Precies, en dat maakt het voor veel vrouwen net teveel. Naast het hele huishouden en een deeltijdbaan ( want een man werkt 40 uur, de de vrouw neemt dan nog maar "even" het huishouden erbij) werkt een vrouw niet alleen de 20-24 uur, maar 60-70 uur per week.

Ik zou er dan voor kiezen om hulp te nemen, omdat het wel leuk moet blijven allemaal.

20. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ja idd Bosi333, wat doe je jezelf aan dan..
    Ik zou dan ook een hulp nemen als ik (bijna) fulltime zou werken haha.
    Lijkt me erg vermoeiend om het allemaal te combineren.

Deel Deze Pagina