Werken of niet

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou je stoppen met werken als het kon?

1. Ja, ik zou direct stoppen

2. Nee, ik zou toch blijven werken, omdat ...

3. Andere keuze, omdat ...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Een hulp moet je natuurlijk ook net kunnen betalen.

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou zeker blijven werken, omdat ik een leuke baan heb :)

3. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik heb gekozen voor optie 2, ik zou wel minder gaan werken of werk gaan doen wat ik leuker vind maar wat wel minder verdiend. Maar ik hou ervan om ook te kunnen werken. Werken is voor mij ook een beetje socializen en dat zou ik niet willen missen.

Ik werk nu 3 dagen, ik zou dan terug willen gaan naar 2 dagen of 2,5 dag.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik werk 2-3 dagen per week, mn man 4 dagen. Als het zou kunnen zou mn man ook 3 dagen gaan werken, maar omdat hij veel meer verdient dan ik, is dat niet mogelijk (wel ouderschapsverlof gelukkig).
    Ik zou denk ik (financieel gezien) wel kunnen stoppen met werken, maar ik vind 2 dagen werken eigenlijk perfect :D

Als we de loterij zouden winnen, stoppen we allebei met werken in loondienst. Ik zou gaan studeren/promoveren/schrijven en mn man ook zoiets :D (dus niet niets doen). En veel reizen!

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hellen, wat voor coaching? Ben gewoon benieuwd ;)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb die keuze en ben er heel blij mee...

Mijn vriend en ik wonen sinds bijna 1,5 jaar in Nederland. Hij mocht het eerste jaar niet werken al hielp hij wel. ;) (werken in de winkel van mijn moeder) Nu mag hij officieel werken en had ik de keus, evenveel blijven werken of minder. Het is wel nog de bedoeling dat ik soms in de winkel kom en ik ben er nu ongeveer een uurtje of 10 in de week. Wel ben ik van plan om vanaf volgende week of over 2 weken wat meer aanwezig te zijn. Maar mochten wij zo'n geluk hebben dat we een kindje op de wereld mogen verwelkomen, dan wil ik wel weer terug naar die 10 uurtjes in de week.
    Ik ben echt een huisvrouwtype en geniet van de huishoudelijke taken :oops: En vind het ook heel fijn dat ik het huis netjes kan houden zodat we 's avonds of in het weekend ook echt lekker tijd voor onszelf hebben. Nu nog een kleine en dan is mijn leventje perfect in mijn ogen. ;)

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    helaas hebben we hier de keuze niet, maar anders zou ik direct stoppen emt werken en mijn studie weer op pakken. ik wil graag een opleiding volgen zodat ik een baan kan vinden waar ik lol in heb, ipv alleen maar te werken voor het geld.

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    claartje, welke opleiding?

9. nee ik zou blijven werken alleen al omdat ik mijn werk leuk vind en voor de sociale contacten

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

10. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik zou de muren op me voelen afkomen als ik niet meer zou werken. Ik ben geen thuiszitter.

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik werk in de gezondheidszorg, en zou meteen stoppen met betaald werken, en vrijwillig gaan werken, dan kan ik zelf bepalen wanneer en zit ik niet meer vast aan al die regels van de instelling. Vind het nl wel fijn om te werken maar vind dat ze met de planning erg weinig rekening houden met moeders met kleine contracten.

12. wij kunnen nu al rond komen van 1 inkomen, mijn stu-fi is een extraatje.
    straks ga ik nog wel naar school als kleine er is, want wil graag mn opleiding afmaken en een diploma hebben, dan wil ik 2 dagen gaan werken..
    omdat ik graag mijn 'eigen' ding wil doen, en het is lekker voor het extraatje, dan kunnen we alles blijven doen wat we nu ook doen en 500e per maand sparen, want een kind kost genoeg, dus dan is dat wel lekker! ik hoef niet te werken, maar we willen dat extraatje graag houden, en sparen voor later.

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zou niet stoppen met werken maar misschien dat ik wel sneller zou overwegen terug de schoolbanken in te gaan zeker nu de crisis er is/aan komt.

Motivatie: ik vind het namelijk heerlijk om ook nog iets voor mezelf te doen, voor mijn ontwikkeling en mijn deelname in de maatschappij langs ons gezin om. Ik zou denk ik een slechte moeder zijn als ik niet zou werken omdat ik dan super chagrijnig word.

Deel Deze Pagina