Thuisblijven, auto weg, schulden afbetalen, miss avondbaantje voor jou erbij en over een jaar of 2/3 heerlijk je opleiding gaan doen!!
Hoi hoi. Ik zou als ik jou was ook thuis blijven (mits dit mag) of eventueel iets in de avonden of weekenden zoeken. Hier zitten we bijna in dezelfde situatie (alleen dan zonder schulden) Ik heb een contract van 0 uur en voor mijn baan heb ik ook een auto nodig. Door de 0 uren contract weet ik helaas nooit waneer en hoeveel ik kan werken dus een kdv is al lastig te regelen. Dus heb nu gelukkig met mijn bazin kunnen regelen dat ik alleen nog maar de weekenden werk en eventueel een enkele avond dienst. Zo hoef ik geen opvang te regelen en kan ik de auto van mijn man nemen als ik moet werken.
Ok, da's geen optie dan. Ja wij gebruiken de auto redelijk. Ik wil in ieder geval naar mijn moeder kunnen als het nodig is. Mijn mams heeft een paar jaar terug een hartinfarct gehad en ik wil gewoon in de auto kunnen springen als er iets met haar is. Die toestemming hebben we dan ook van de wsnp gelukkig. Als ik hem absoluut niet of amper nodig zou hebben zou ik hem ook weg doen idd.
Pfoe... weet het niet eens echt.. Geloof iets van 200-300 euro? Erg weinig in ieder geval. Maar ja, zijn loon was toen 200 bruto hoger dan nu en hij zit ook met allimentatie enzo die hij moet betalen. Dat is allemaal meegenomen in de berekening.
Ok. Ja punt is die van mij werkt op oproepbasis. Verdient amper en hij wordt ook niet dagelijks opgeroepen. Als ie een paar dagen per maand heeft is het veel. Nu is onze aanvraag nog steeds niet officieel dus zeg ik maar even niets. Ik vind ook wel dat ze weinig feedback geven hoor. Je krijgt te maken met deurwaarders etc. Maar ze roepen alleen maar 'ja, u moet even afwachten' :S. Ik vind het een prachtige kans om een schone lei te krijgen. Maar het zou ze sieren als ze begrepen dat zoiets wel heel veel impact op een mensenleven heeft .
Edit: sorry, ik bijt m'n tong eraf, ik heb voor m'n beurt gesproken omdat ik de situatie niet goed genoeg gelezen had. Toch zou ik gaan werken+opleiding doen, omdat je dan een basis legt voor een financieel positievere toekomst.
Opleiding legt voor haar inderdaad een goede basis. Maar dat werk is nou juist het gevaar. Als ze al zo haar best doet om uit de schulden te komen en door de onregelmatigheid van haar werk de kans er is om meer schulden of nieuwe schulden te hebben, tja dan zou ik het persoonlijk echt niet doen. Je doet toch tenslotte niet zo je best om geen licht aan het eind van de tunnel te zien lijkt me.
Voor ik de beslissing nam om de opleiding en de baan niet te gaan doen, zou ik met de werkgever in overleg gaan om te kijken of het niet mogelijk is om geen onregelmatige diensten te hoeven draaien, of om een vaste afspraak te maken over de onregelmatige diensten, zodat je het wel van te voren kunt berekenen. En kun je de auto niet sowiezo wegdoen en dan naar de baan gaan fietsen? 9 km is niet om de hoek, maar het is wel te doen. Dik een half uur fietsen en dan ben je er.
Die 'extra schulden' zouden veroorzaakt kunnen worden door te veel ontvangen toeslagen, toch? Dan zou ik nu vast aan de belastingdienst een ander geschat inkomen doorgeven, zodat je dat risico niet loopt.
Och ja... ik heb er totaal een jaar over gedaan voordat het rond was! In die tijd was ik een alleenstaande moeder die woonde op een kamertje en een bijstandsuitkering had. Vervolgens een baan gevonden, toen een woning gevonden en plots bleek ik zwanger van mijn nieuwe vriend. Allemaal weer veranderingen die het er niet makkelijker op gemaakt hebben. Dat hele jaar heb ik nog te maken gehad met deurwaarders.
Het is ongeveer 45 minuten fietsen ja. Maar de dagdiensten beginnen al om 07.00 uur en voor die tijd moeten de kinderen bij de gastouder zijn. Normaal kan dat pas vanaf 7 uur bij haar maar voor mij heeft ze een uitzondering gemaakt naar 06.45 uur. Dat red ik dus niet.. En helaas werken ze tot nu toe niet echt mee met geen onregelmatige diensten. Ze zal het nog 1 keer proberen uit te zoeken en dan heb ik morgen antwoord. Het gaat er namelijk wel om dat je alle diensten leert kennen voor je diploma.
Dan krijgen we bij voorbaad al een stuk minder en dan kunnen we niet rondkomen tenzij de auto en kinderopvang de deur uit gaan.