Werken onder schooltijd

Discussie in 'De lounge' gestart door Kache, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik wil heel graag onder schooltijden gaan werken, maar ik loop dan vast met de schoolvakanties. Ik heb dan geen opvang. Hoe lossen jullie dat op?

2 Kinderen naar de BSO en straks de de baby naar de opvang wordt een beetje een dure hobby..

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    @Sassie opa/oma/vrienden of vakantiebso? Neem je alleen af in de vakanties, dus kost minder dan het hele jaar door. Je hoeft bijv ook niet af te nemen als je geen opvang nodig hebt, bijv als je zelf op vakantie gaat.

Ik werk 2 lange dagen, dus sowieso 2 dagen bso, daarnaast (straks)de 2 dagen onder schooltijd vang ik op door oma. Ook kan ik ervoor kiezen ipv 4 dagen (ik werk 26 uur dan), 3 lange te maken (8 a 9 uur) in de vakanties, betekent minder opvang nodig. Maar weet niet hoe flexibel jouw werkgever is.

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik werk niet ( zou wel willen) maar ben afgekeurd en heb een Wajong. mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar de oppas en op die dagen doe ik wat in huis of rust ik uit. mijn man helpt ook veel mee in huis naast zijn baan en hij brengt en haalt onze dochter bij de oppas. ik wil wel vrijwilligerswerk gaan doen als onze dochter straks naar school gaat onder schooltijd. maar of ik wat ga vinden tegen die tijd weet ik niet want voor dat onze dochter geboren was ook al op zoek geweest naar vrijwilligerswerk om toch een dagbesteding te hebben maar vanwege mijn chronische aandoening wil niemand mij hebben.

4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    We kijken nu inderdaad naar vakantie bso, maar moet daar nog een offerte voor krijgen. Wat een gedoe altijd om alles goed te plannen..;)

5. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Mag ik vragen Watvoor werk jullie dan doen?

6. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Nadeel hiervan is wel dat er zo steeds minder ouders zijn om op school te helpen. Bij ons zijn er ook verschillende mama`s die 4 of 5 van die korte dagen werken, maar daardoor nooit op school kunnen helpen, dat is ook jammer.....

7. p1982

p1982 Niet meer actief

salarisadministrateur
    nu in januari en februari werk ik veel extra
    veel vakanties ook wel dag vrij dan geen opvang nodig

8. Chantalleke1985

Chantalleke1985 Actief lid

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Ik werk alle schooltijden van dochter. Breng haar op maandag, dinsdag en donderdag om half 9 naar school en begin om 10 voor negen tot 10 over 3. Dan is ze om half 4 uit. Op woensdag en vrijdag werk ik van 10 voor 9 tot 10 over 12. Dan is ze om half 1 uit. Voor de vakanties inderdaad BSO geregeld. Het huishouden doe ik iedere dag een beetje. Is wel aanpoten hoor maar voor nu werkt het en scheelt het een hoop opvangkosten.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik werk elke dag van half 9 tot 2, en op vrijdag om de weeks. Ene week vrij andere week tot kwart voor 12. Ik breng en haal de jongens dus altijd. Huishouden doe ik tussendoor, of als mijn zoontjes bij hun vader zijn. Voor de rest spelen ze veel buiten naar schooltijd dus qua tijd red ik het huishouden prima.

Op de door de weekse dagen als ze bij hun vader zijn begin ik om 7 uur zo bouw ik extra uren op voor vakanties. Daarnaast werkt mijn ex man ploegendiensten, dus kunnen we goed schuiven qua uren als ze vakantie hebben. In de zomer vakantie gaan ze 3 weken naar de gastouder toe, waar ze vroeger ook altijd waren als wij aan het werk waren.

Ik werk op een ICT bedrijf

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Ja vind ikzelf ook jammer. Maar ja de keuze om wel te kunnen helpen op school, maar mijn kind op blote voeten naar school sturen omdat ik geen geld heb om hen te onderhouden, vind ik ook zo wat;)

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik werk 2 hele dagen van 8 tot 17 uur.
    De jongste gaat 2 hele dagen naar het KDV.
    De oudste 2 kinderen gaan 's morgens om 7.30 naar de VSO en blijven over en na schooltijd naar de BSO.
    Ik heb een pakket waarin ook alle vakanties zitten dus hier nooit geregel met vakanties.
    Als de jongste straks naar school gaat(duurt nog even) wil ik wel onder schooltijd gaan werken,ze gaat dan wel naar de VSO maar liever niet meer naar de BSO.Mijn oudste gaat dan naar het voortgezet onderwijs maar ook dan wil ik er voor hem zijn.
    Ik vind een nadeel van lange dagen is dat je zo laat thuis bent.Mijn man is vaak laat thuis of zit in het buitenland en ik ben dan vaak om 18 uur pas thuis en dan staat de ontbijtzooi er nog van de ochtend en dan moet ik nog gaan koken.Lekker thuiskomen kan ik het niet noemen maar wat moet dat moet zullen we maar zeggen.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Dat is ook de reden dat ik niet alleen onder schooltijd wil werken. Om dan nog een behoorlijk aantal uren te maken moet je wel alle dagen gaan werken en dan heb je idd nauwelijks tijd meer voor iets anders.

Ik werk nu in de basis 3 hele dagen. Kids gaan 1 dag naar school/opa en oma en 2 dagen is mijn man thuis. Vanaf volgend schooljaar gaan ze 1 dag naar kdv/NSO, omdat mijn man een dag meer gaat werken. Ik werk wel vaak over, meestal 's avonds zodat opvang geen probleem is, heel soms op een van mijn vrije dagen, maar dat is altijd lastig met opvang, dus liever niet.

We zijn blij dat mijn man de eerste 1,5 jaar van onze baby 2 dagen ouderschapsverlof kon nemen, zodat hij niet als klein babietje naar het kdv hoefde. Ik denk dat de jongste het kdv best leuk zal vinden als hij straks ruim 1,5 jaar is.

Als hij 2,5 of 3 is wil ik graag nog een dag kdv erbij, zodat ik wat meer kan gaan werken. Die extra dag ga ik dan wel onder schooltijd werken, zodat het niet ook nog NSO kost, maar dat geeft me net de extra tijd die ik nu te kort kom op mijn werk.

13. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ik lees eigenlijk weinig opties voor moeders die hun kind prima zelf kunnen brengen en op kunnen halen van school en alleen dus in de vakanties opvang nodig hebben.

Ik ben hier nu dus naar op zoek. Ik werk vier halve dagen. En nu vond ik ook de vakantie BSO. Ideaal, nog op de school van mijn kind ook nog! (Waar hij binnenkort naar toe gaat..) Maar wat blijkt nu.. die bieden dan in de vakantieweken alleen maar HELE dagen aan, terwijl ik halve dagen nodig heb.

Ik merk zooo ontzettend dat opvang minder en minder flexibel of meedenkend wordt (of dat de overheid niet meewerkt.. wat het dan ook is..)..

Op het KDV waar hij bijvoorbeeld nu nog zit, is het een probleem dat ik hem dagelijks een half uur later ophaal (zal wsl. overal wel zo zijn, omdat ze allemaal hun eigen regels hanteren en je nu eenmaal een dagdeel afneemt), maar voor extra betaling kon er wel een uitzondering gemaakt worden. Toen ik daar wat nader naar ging kijken, blijkt dus dat ik al aan een maximum vergoeding van de belastingdienst zit en dat extra half uur wat ik moet betalen dus niet vergoedt krijg. Einde verhaal. Met mijn 16 uurtjes werken kan ik niet nog eens wat extra's missen waar ik niks voor terug krijg.

Ik vind het allemaal maar moeilijk hoor.. het zou allemaal zoveel makkelijker kunnen. Ik kan best zeggen dat ik er op dit moment veel stress van ervaar..

14. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Is een gastouder dan geen optie?

15. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ik weet niet, Miepje77, kan ik die ook alleen voor vakanties inschakelen? Voor mini2 wordt het sowieso gastouder.. dat iig! :)

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Kan je niet 2 lange dagen werken? Dat is hier wel een optie..ik ga 4 (2korte+2 lange)dagen werken en in de vakanties 3 lange.

17. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Geen idee hoor! Ms eens navragen.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Als de jongste in september naar school gaat, ga ik voortaan ook onder schooltijd werken (nu werk ik nog op dinsdag en donderdag de hele dag en op woensdagavond).

Ik werk vanuit huis en ik kan mijn uren zelf indelen, de vakanties werk ik niet, maar dan krijg ik dus ook niet betaald (daar zet ik elke maand wat voor apart). Mijn tijden worden dan, bij benadering ma t/m vr: 08:35 - 11:45 en op dinsdag en donder ook nog 's middags 13:05 - 14:45.

Ik kan dan dus altijd zelf de kinderen halen en brengen en we hebben geen opvang meer nodig, ideaal!

Edit: als er in de vakanties dingen zijn die meteen gedaan moeten worden, doe ik dat 's avonds of in het weekend als mijn man thuis is.

19. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wat voor een werk doe je? Klinkt super ideaal.
    Nog een collega nodig? :D

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mag ik aan jullie vragen wat voor baan jullie hebben? Als Ivan naar school gaat wil ik ook graag weer werken :)

Deel Deze Pagina