Werken onder schooltijd?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door lorreke, 30 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.240
    368
    83
    Hallo allemaal,

    Wat voor werk doen jullie? En hoe combineren jullie dat met het gezin.
    Mijn partner werkt ik ploegendienst.

    Ik werk zelf 3 vaste dagen per week kantoortijden.

    Onze zoon zit op speciaal onderwijs en regelmatig wil hij niet met het busje waardoor we hem of moeten halen of moeten brengen.

    Dit brengt veel stress met zich mee waardoor ik heb nagedacht om gewoon te stoppen met werken. Zodat ik hem altijd kan brengen en halen.
    Ik ben altijd onafhankelijk geweest en dat wil ik ook blijven en wil ook mijn eigen geld blijven verdienen.

    Hebben jullie tips of ideeën?
     
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.911
    3.716
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb ook kinderen die afhankelijk zijn van de taxi voor het speciaal onderwijs.

    Ik werk op vier dagen, maar in totaal maar 28 uur.

    Hierdoor heb ik speling gedurende de week voor alle extra zorgen. En kan ik dus bijvoorbeeld een rit met de taxi opvangen.

    Maar verder, als je zoon zo gespannen is door het idee van die taxirit, dan zou ik eens met de wijkcoach overleggen of jullie een paar keer kunnen meerijden. Misschien is er een kleine aanpassing mogelijk waardoor de rit veel beter te behappen is voor je zoon.

    En, ik weet niet of jullie altijd op kantoor moeten zijn, maar je zou ook een flexibele werkplek in de buurt van je zoons school kunnen zoeken, waardoor je minder reistijd hebt als je hem moet brengen.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    Ik zit in de IT en dan meer "achter de schermen". We hebben bijv support en dat komt per ticketsysteem binnen (vergelijkbaar met email).

    Ik heb dan een specifiek deel daarvan en voor spoed wordt de centrale lijn gebeld en evt doorverbonden naar onze mobiels. Dat kan ik prima naar eigen inschatting indelen en zoiets zou prima werken in zulke situaties.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  4. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.929
    3.499
    113
    Kun je niet je 3 dagen werk over 5 dagen verdelen? En misschien standaard wat dagen thuiswerken als dat je reistijd vermindert?

    Ik werk zelf 8, 6, 8, 7 en 3 uur, superwazig rooster voor buitenstaanders maar zo kan ik precies alles managen ;)
     
    lorreke vindt dit leuk.
  5. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.240
    368
    83
    Dank voor je reactie, kreeg helaas geen meldingen.


    Ik neem momenteel onbetaald ouderschapsverlof op waardoor ik 20 uur werk verdeeld over 3 dagen.
    Meer dagen is helaas niet mogelijk dan moet ik extra opvang hebben voor de jongste.

    Hij is helaas zo gespannen omdat er elke keer een ander iemand komt en hij elke keer bij anderen in het busje zit, en het busje de ene keer wit en andere keer zwart is.
    Dit is bekend bij de vervoerder maar die kunnen er op hun manier niets aan doen.
    Dus een keer mee maakt helaas geen verschil.
    Sommige dagen gaat het goed. Andere dagen niet.


    Wij kunnen gelukkig flexibel werken..alleen is het wel mega handig als ik een 2e scherm heb. Hele dag achter de laptop werkt niet heel ideaal.
     
  6. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.240
    368
    83

    Dat is wel super fijn!
    Welke opleiding heb je daarvoor nodig?
     
  7. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.240
    368
    83

    Super bedankt voor de reactie!

    Daar heb ik over nagedacht maar dan moet ik 4 uur per dag werken, en dus ook extra kinderopvang regelen voor de jongste.
    Dus financieel gezien is dat niet praktisch.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    Zou ik zelf ook wel eens willen weten. Ik heb PDL afgerond? :roflmao:

    Ik heb een hele rare draai gemaakt qua studie en werk, voor mij is t on the job hoofdzakelijk.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  9. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.571
    3.387
    113
    Hier werk ik tegenwoordig 2 vaste dagen als planner en nog 2 middavonden in de wijk.

    Mn dagen als planner probeer ik om 8u te beginnen maar zit ik even met opvang of er is iets dat ik ze zelf naar school moet brengen begin ik wat later. Geen punt en echt scheelt zoveel stress dan dat ik die dagen ook in de wijk stond dat was 730 beginnen.
     
    lorreke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina