Geboorteplaats of geboortegemeente?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moniki, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Hoi meiden,

Ik vraag me al tijden iets af, dus gooi het hier ook even in de groep.

Op de geboorteakte van m'n dochter staat als geboorteplaats de gemeente waar ze is geboren en niet de plaats zelf.

Is dat bij jullie kinderen ook zo? Vind het zo gek :p

2. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    ja is bij onze dochters ook zo, vind het ook raar...

3. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Het is toch niet alleen iets Fries hoop ik, haha. Ik kom nl. ook uit Friesland.....

Heb de gemeente ook al gemaild en zij verwezen me door naar het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Maar vind het echt zo vreemd :(? Dacht eerst dat het een foutje was.....

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    op mijn ID bewijs staat ook de gemeente en niet de plaats helaas ;) (en ik kom uit brabant).

5. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

De gemeente waar ik geboren ben bestaat al niet meer. Hoe vaag is dat

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

De plaats waar ik geboren ben is ook de naam van de gemeente (sinds een jaar of 10).. Terneuzen.

7. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Dat is ik iedereen zo

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik kon kiezen: plaats waar ze geboren waren of huidige woonplaats. Maarja, dat is in Portugal...

9. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hier ook de plaats waar ik geboren ben bestaat nu niet meer... Ik ben geboren in 1982 in de Zuidelijke IJsselmeerpolder, mijn zusje in 1986 in Almere... zijn beide in hetzelfde huis geboren maar zij heeft dus in haar paspoort staan Almere en ik Zuidelijke IJsselmeerpolder....

10. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Ha ukje, ik ook. Vind het altijd zoooo vervelend. Zo'n lange naam.

11. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

En dan sommige die topografisch niet echt onderlegd zijn zitten je aan te kijken waar ligt dat??? Dat is gewoon almere.... Hun:Huh??? Grrr almere bestond toen nog niet...Ahhh oké.... Sjught ;)

Maar jij dus ook in haven?? Ook op de ark of de bron gezeten??? En op welke psz??? Mickey Mouse toevallig ;)

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier is dat bij mij ook zo bij mijn broertje niet. Had iets te maken met de herindeling van de dorpen/gemeente ofzo?!

13. 2ehands2ekans

2ehands2ekans Actief lid

30 mei 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de mijne staat echt de plaats, niet de gemeente.

14. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    in mijn geboorteakte staat ook de gemeente waar ik ben geboren maar die bestaat niet meer . heet nu naar het bos dat tussen de gmeentes ligt haha

mijn jongens zijn in vlaardingen geboren , echt 3 meter over de grens maar we wonen in schiedam dus zijn ook vlaadingers ipv schiedammers zoals mijn dochterdie in het nieuwe ziekenhuis geboren is :)

15. Bri

Bri Niet meer actief

Gemeente is toch standaard?

Ik ken ook wat mensen die Nieuwer-Amstel in hun paspoort hebben staan. Dat heet nu Amstelveen.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij ons is de plaatsnaam hetzelfde als de gemeentenaam ('s-Hertogenbosch), maar volgens mij is gemeentenaam wel standaard.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja er staat altijd gemeente op, het is zegmaar ook de gemeente van Aangifte. Hier toevallig altijd in de gemeentehoofdstad gewoond.

18. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Thanx meiden voor jullie reacties.
    Wel fijn te lezen dat het toch wel klopt, maar blijf het raar vinden, haha.

Nooit zo bij stil gestaan omdat mijn man, zoon en ik in een gemeentehoofdstad zijn geboren. Vond het bij mijn dochter echt vreemd staan.

Ben trouwens nog wel benieuwd met wat voor reactie het Ministerie komt. Mijn email is inmiddels al 5 x doorgestuurd, dus volgens mij weten ze het zelf niet zo goed ;)

19. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Bij mij staat er gewoon de plaats waar ik geboren ben.. En dat is niet toevallig ook de gemeentenaam.. Ik dacht eigenlijk dat altijd de plaatsnaam genoemd werd.. Zo leer je nog eens wat ;)

20. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Gek hoor dat het dus toch verschillend is. Ik had het logischer gevonden als er had gestaan geboorteplaats:...., gemeente:..... .

Ik laat de reactie van het Ministerie nog wel even weten.

Deel Deze Pagina