Hoi meiden, Ik vraag me al tijden iets af, dus gooi het hier ook even in de groep. Op de geboorteakte van m'n dochter staat als geboorteplaats de gemeente waar ze is geboren en niet de plaats zelf. Is dat bij jullie kinderen ook zo? Vind het zo gek
Het is toch niet alleen iets Fries hoop ik, haha. Ik kom nl. ook uit Friesland..... Heb de gemeente ook al gemaild en zij verwezen me door naar het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Maar vind het echt zo vreemd ? Dacht eerst dat het een foutje was.....
Hier ook de plaats waar ik geboren ben bestaat nu niet meer... Ik ben geboren in 1982 in de Zuidelijke IJsselmeerpolder, mijn zusje in 1986 in Almere... zijn beide in hetzelfde huis geboren maar zij heeft dus in haar paspoort staan Almere en ik Zuidelijke IJsselmeerpolder....
En dan sommige die topografisch niet echt onderlegd zijn zitten je aan te kijken waar ligt dat??? Dat is gewoon almere.... Hun:Huh??? Grrr almere bestond toen nog niet...Ahhh oké.... Sjught Maar jij dus ook in haven?? Ook op de ark of de bron gezeten??? En op welke psz??? Mickey Mouse toevallig
Hier is dat bij mij ook zo bij mijn broertje niet. Had iets te maken met de herindeling van de dorpen/gemeente ofzo?!
in mijn geboorteakte staat ook de gemeente waar ik ben geboren maar die bestaat niet meer . heet nu naar het bos dat tussen de gmeentes ligt haha mijn jongens zijn in vlaardingen geboren , echt 3 meter over de grens maar we wonen in schiedam dus zijn ook vlaadingers ipv schiedammers zoals mijn dochterdie in het nieuwe ziekenhuis geboren is
Gemeente is toch standaard? Ik ken ook wat mensen die Nieuwer-Amstel in hun paspoort hebben staan. Dat heet nu Amstelveen.
Bij ons is de plaatsnaam hetzelfde als de gemeentenaam ('s-Hertogenbosch), maar volgens mij is gemeentenaam wel standaard.
Ja er staat altijd gemeente op, het is zegmaar ook de gemeente van Aangifte. Hier toevallig altijd in de gemeentehoofdstad gewoond.
Thanx meiden voor jullie reacties. Wel fijn te lezen dat het toch wel klopt, maar blijf het raar vinden, haha. Nooit zo bij stil gestaan omdat mijn man, zoon en ik in een gemeentehoofdstad zijn geboren. Vond het bij mijn dochter echt vreemd staan. Ben trouwens nog wel benieuwd met wat voor reactie het Ministerie komt. Mijn email is inmiddels al 5 x doorgestuurd, dus volgens mij weten ze het zelf niet zo goed
Bij mij staat er gewoon de plaats waar ik geboren ben.. En dat is niet toevallig ook de gemeentenaam.. Ik dacht eigenlijk dat altijd de plaatsnaam genoemd werd.. Zo leer je nog eens wat
Gek hoor dat het dus toch verschillend is. Ik had het logischer gevonden als er had gestaan geboorteplaats:...., gemeente:..... . Ik laat de reactie van het Ministerie nog wel even weten.