Kosten HAP

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoiled, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hoop dat iemand het antwoord weet.

Ik ben anderhalf maand geleden bevallen van een meisje en alles is goed gegaan. Tot ik haar een keer niet wakker kon krijgen. Van alles geprobeerd, maar ze bleef slapen, terwijl ze al een aantal uur niks had gedronken. Ik met de HAP gebeld (was weekend) en moest langskomen.

Op dat moment was ons meisje nog niet verzekerd (stom idd, maar stelde het steeds uit, twee weken geleden pas verzekerd).Nu kregen we gister een brief of we 138 euro willen betalen voor de consult.

Kunnen we dit declaren of hebben we daar geen recht op aangezien ze nog niet verzekerd was?

Ik baal ontzettend. Gelukkig kunnen het missen en zullen we er niet krom om liggen, maar vind het zonde.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bij vgz moet je binnen 4 maanden aanmelden en dan is je kind met terugwerkende kracht vanaf geboorte verzekerd

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Normaal gesproken werkt de zorgverzekering met terugwerkende kracht. Heb ik bij mijn beide kinderen ook gehad, ivm dat ze naar het zh en de andere naar ha moest, maar ze hadden nog geen sofinummer gekregen van de gemeente, dus dan kun je geen zorgverzekering afsluiten. Ik heb van beide kinderen gewoon opgestuurd en betaald gekregen.

Bij de een zat ik nog bij CZ en de ander bij Zilveren Kruis

4. dkh

dkh Actief lid

18 nov 2010
    479
    0
    16
    Volgens mij is het toch echt dat je binnen 4 maanden je verzekering moet inlichten over de bevalling.
    Ik neem aan dat je het dan niet hoeft te betalen.

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    ik zal hem gewoon opsturen naar de verzekeraar een kopie zelf bewaren....niet geschoten altijd mis toch...of bel ff

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Hierzat bij het kraampakket een aanmeldkaartje en daar stond toen op binnnen 2 weken na de geboorte terug sturen zodat ze vanaf het begin verzekerd zijn. Dus ligt denk ik exht aan je verzekering, ik zou even bellen methun en vragen hoe of wat.

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Rekening heb je gekregen omdat ze nog niet verzekerd was op dat moment. Dan hebben ze geen gegevens en dus kunnen ze dat niet declareren bij een zorgverzekeraar.
    Maar zeer waarschijnlijk krijg je het gewoon terug als je het alsnog instuurt. Zo lang is het nog niet geleden.
    Gewoon opsturen of even belletje doen.

8. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Waarom bel je niet even met je zorgverzekering hierover? Waarschijnlijk krijg je het gewoon vergoed.

9. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoe is het nu met je dochter??

Volgen mij moet je het idd met terugwerkende kracht nog kunnen declareren.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het verschilt per verzekering denk ik. Onze verzekering wilde binnen twee weken bericht. Wij hoefde overigens alleen naam en geboortedatum door te geven de rest ging vanzelf.

11. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Bij mijn zoon is een paar dagen na de geboorte het tongriempje doorgeknipt (duur geintje). Omdat hij pas een paar dagen oud was, was hij nog niet opgegeven bij de verzekering. Het ziekenhuis heeft de rekening opgestuurd en deze heb ik doorgestuurd en vergoed gekregen. Was geen enkel probleem!

12. mam1985

mam1985 Actief lid

6 apr 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen enkel probleem. Dochter is te vroeg geboren en kreeg de rekening van de eerste 4 dagen nicu, en die is echt niet grappig. Was iets fout gegaan bij verzekering, en heb hem uiteindelijk opgestuurd.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Zolang je het kind voor 4 maanden inschrijft bij een zorgverzekeraar is er niets aan de hand. Die declaratie van de HAP kun je dus gewoon indienen.
    Wij kregen een week na de geboorte van onze zoon ook een leuke rekening van het ziekenhuis, heb deze ook gelijk doorgestuurd naar de verzekeraar, was geen probleem.

14. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Allemaal bedankt voor de reacties. Heb op de site van Avero Achmea gezien dat je je kind voor 4 maanden moet bijschrijven, dus het zal wel goed zijn. Ga hem betalen en dan declareren.

@MinniMe: bedankt voor het vragen. Bij de arts werd ze meteen wakker, terwijl ik al een uur thuis bezig was;)
    Zul je net zien.

Deel Deze Pagina