Werken op de OK en zwangerschapswens?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mi3k, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mi3k

Mi3k Lid

4 sep 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik ben anesthesiemedewerker en kom hierdoor regelmatig in aanraking met röntgenstraling en anesthesiedamp (welke schadelijk zijn voor een ongeboren kindje).

Nu vraag ik me af hoe hiermee om zijn gegaan, hebben jullie al tijdens jullie zwangerschapswens aangegeven niet meer op röntgen OK's/locaties te willen werken of pas na een positieve zwangerschapstest??

Groetjes Mi3k

2. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Ik werk niet op een OK, maar wel ergens waar ik bepaalde dingen niet mag doen als ik zwanger ben. Ik ben er pas rekening mee gaan houden en mijn baas ook na de positieve test. Bij ons heeft het ook 3 jaar geduurd al voor ik zwanger was. Stel wat ik niet hoop dat het bij jullie ook langer duurt wil je dan zo lang andere werk doen.
    Ik zou eens gaan praten met de preventie medewerker die weten vaak hoe dit zit.

3. Doornroos

Doornroos Actief lid

8 sep 2014
    113
    13
    18
    Ik heb hetzelfde beroep als jou. Ik heb het een paar dagen na de positieve test als eerste verteld tegen de planner en een aantal collega's gevraagd om mijn diensten over te nemen. Tot die tijd alles gedaan. Wel altijd een loodschort aangedaan en zoveel mogelijk afstand gehouden van de röntgenbuis. Eenmaal zwanger betekend bij ons geen diensten meer doen, alleen dampanesthesie bij gecufte tubes, geen rontgen, geen sentinel node procedures, geen gecementeerde protheses. Je kunt het dus niet lang geheim houden! Verder hoop ik voor je dat begripvolle collega's hebt... Heel veel dingen zijn niet bewezen schadelijk, maar ook niet bewezen onschadelijk. Eenmaal zwanger geen risico's nemen dus!

Deel Deze Pagina