Ik ben net gebeld door de KDV waar ik aanmelding heb lopen. Deze KDV heeft 7 opvangen onder zich, en bij allen is een wachttijd van +/1,5 jaar. Mijn kind dat in september 2010 geboren gaat worden kan pas volgend jaar september 2011 ondergebracht worden :x:x:x Ik heb direct nadat ik wist van mijn zwangerschap aangemeld
Tsja, dat is echt onbegrijpelijk als je het mij vraagt. Die wachtlijsten op sommige kdv's. Je moet haast al in gaan schrijven als je maar aan kinderen gaat denken (of wanneer je voor het eerst in je leven ongesteld bent geworden ofzo ). Op het kdv waar wij ingeschreven hadden was de wachttijd ong 9/10 maanden. Wij hebben namelijk ingeschreven toen de oudste twee 6.5 maand waren, en met ong 15.5 maand werden we gebeld dat er plaats was op de 2 dagen die we aangevraagd hadden (uiteindelijk gaan ze maar 1 van die 2 dagen en is die andere dag voor iemand anders vrij gekomen).
Hier was het ook anderhalf jaar... Ik heb me ingeschreven toen ik 7 (!) weken zwanger was en ik had een plek toen ze bijna vijf maanden was. Kwam precies mooi uit met werk... dat wel. En uiteindelijk ging het ook sneller dan verwacht... Maar goed, het is een ellende inderdaad.
hmmz...hier genoeg ruimte gelukkig...maar dorpje dat scheelt misschien... Ik had ze ingeschreven toen ze 2 maanden oud was...en ze kon terecht toen ze 4 maanden werd......toen ging ik ook weer werken. Een middagje was nog niet vrij, maar die kwam na 2 weken weer vrij.....dus makkie. Nu zit ze er niet meer op...en ik heb geen werk..maar bij solliciteren willen ze graag weten welke dagen je kan...en ik heb gebeld en zeggen ze.. We hebben 2 middagen en 2 dagen die je zo kan inspringen......ooooh makkelijk hahaha. Jammer dat dat niet overal kan tegenwoordig....waarom er dan niet meer KDV worden gevestigd........vreemd.... Oh trouwens...had ik vergeten...voor de maandag die kan je vergeten hahaha...dat was hier wachtlijst van bijna 3 jaar!!!!!!! die is gewoon zooo gewild.... Groetjes, Miranda
ik heb me ingeschreven met 5 weken zwangerschaps en toen gaven ze aan ja er is wel plek per de datum dat jullie willen, dus nergens anders ingeschreven met 38 weken zwangerschap bericht geen plek nu na 1 jaar en 4 maanden (na inschrijving) is er plek
Jeetjee..... wat lang allemaal. Ik zie mezelf bijna genoodzaakt om me kind bij me moeder 120 KM verderop te brengen en na 3 werkdagen weer op te halen. hebben jullie bij meerdere KDV ingeschreven? denk dat ik dat toch maar ga doen.
Die zijn er hier niet in dit gehucht :x Ik ga maar eens aan de slag. Want dit werkt niet... ben er echt depri van geworden
Hier ook na 12 weken zwangerschap ingeschreven bij een stuk of 5 kdv's, omdat de wachttijd minimaal een jaar was. Deze zaten echt niet allemaal in de buurt hoor, misschien moet je ook eens een dorp verderop kijken. Uiteindelijk is het toch gelukt op de woensdag en vrijdag, dat zijn wel de makkelijkste dagen. De derde dag is nu bij een gastgezin en dat bevalt ook goed.
Hebben wij ook. In augustus vorig jaar ingeschreven, ik was toen een week of 12 denk ik zwanger. Plek vanaf 1 september. Ik was toen ook helemaal in de stress, "hoe moeten we dit in hemelsnaam doen". Gelukkig hebben we met mijn schoonouders een tijdelijke oplossing. Wat bleek? Voor de donderdag is er pas vanaf september plek en de andere dagen vanaf 21 juni....Daar kwam ik achter toen ik ze gebeld had. Dus wellicht voor jou ook een oplossing?
Jeetje, zo'n lange wachtlijst in een gehucht vind ik al helemaal bizar. Hier in de stad zijn er gelukkig nog zat alternatieven. Het KDV van ons voorkeur heeft ook een belachelijke lange wachtlijst. We staan er inmiddels al bijna 2 jaar op. Gelukkig had een ander KDV op niet al te lange afstand wel op tijd plek. Maar ik heb ook een tijdje met mijn handen in het haar gezeten en zag het helemaal niet goed komen!
Hier toen geluk gehad dat ons kdv ging verhuizen en daardoor meer kinderen op kon vangen. Die verhuizing is geweest kort nadat ik bevallen was, dus dat was gunstig en was er meteen plek. Werd ons toen ook verteld dat we niet te lang moesten wachten met inschrijven omdat het anders wel vol kon zitten. Volgens mij zitten ze nu wel aardig vol, maar goed onze kleine meid zit er nu.
Wij hebben echt ontzettend veel mazzel gehad volgens mij. Heb ons ingeschreven toen ik bijna 17 weken zwanger was, bij de 2 grote kdv organisaties hier in de stad (woon in de randstad). We hadden nog voor de kleine er was al plaats! En nadat mijn zoontje was geboren kregen we nog meer aanbiedingen! Ongelooflijk hoor! Het is echt belachelijk dat sommige kdv'en een wachtlijst van 2!!! jaar hebben. Idioot!
Hier hetzelfde ... In december 2008, vrijwel direct toen ik wist dat ik zwanger was, ingeschreven, het KDV de vrijheid gegeven om zelf de gevraagde 3 dagen in te vullen en nu per 1 mei as. (bijna 1,5 jaar na inschrijving!) kan mijn zoontje uiteindelijk voor de 3e dag terecht. Gelukkig kon hij wel per 1 november 1 dag pw terecht en vanaf 1 februari 2 dagen en ben ik zelf pas per 1 januari weer gaan werken. Mijn moeder is zo lief om de dagen dat ik werk en hij niet naar het KDV kan/kon op te passen. Anders hadden we hier echt een probleem gehad!
Ook hier in een klein dorp zijn wachtlijsten. Bij de oudste nog niet, die had ik opgegeven en op het laatste moment moest ik ineens van dag wisselen en dat was geen probleem. De jongste gaf ik op toen ik 3 maanden zwanger was in september, 9 maanden voordat ik daadwerkelijk opvang nodig had in juni. Toen kreeg ik al te horen dat hij pas in december daarna geplaatst zou kunnen worden. Dat werd uiteindelijk september, doordat er een nieuwe groep gestart werd, maar dus toch een jaar wachttijd. Gelukkig was mijn moeder bereid om tijdelijk 1 dag extra per week op te passen op de baby (oudste had natuurlijk al wel een plekje).
Jeetje wat verschrikkelijk zeg.. wij kregen meteen te horen dat er plek was op de dagen dat we wilden, ik was 20 weken zwanger en toen kregen we de bevestiging met het contract thuisgestuurd. Je moet onderhand al inschrijven als je met de pil stopt in sommige steden/dorpen.... raar hoor. Maar ze verwachten wel allemaal dat vrouwen 'gewoon' blijven werken.