Goedenavond UWV webcareteam, Ik wilde even navragen hoe het zit met werken gedurende je zwangerschapsverlof. Ik ben 6 weken geleden bevallen en ben gevraagd wat uren te werken aankomende week (bij een werkgever waar ik op oproepbasis werk). Mocht ik dit accepteren, word ik dan gekort op mijn zwangerschapsuitkering? Of word deze dan stopgezet? Het betreft eenmalig zo'n twee dagen werk, hierna is er weer geen werk meer voor mij voor waarschijnlijk een langere periode (iig niet gedurende het verlof). Alvast bedankt! Tiarah
Beste Tiarah, Je vraagt of het gevolgen heeft voor je zwangerschapsuitkering als je tijdens de uitkering 2 dagen gaat werken. Je dient na je bevalling minimaal 6 weken bevallingsverlof te nemen. Werken is dan niet toegestaan. Daarna kun je in overleg met je werkgever je verlof flexibel opnemen of incidenteel wat extra werken. Het werken heeft geen invloed op je zwangerschaps- en bevallingsuitkering van UWV. Actuele informatie over het flexibel opnemen van je verlof vind je hier onder flexibel opnemen bevallingsverlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare