Gourmet vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 31 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 gourmet schotels en visschotels besteld bij de slager. Afgelopen kerst had mijn zwager dezelfde op tafel staan. Toen we aan tafel gingen zag ik dat oa de kipfilet, biestuk en varkenslapjes niet gekruid waren, evenals de grote gamba's en zalm/witvis, niets gekruid of gemarineerd. Shoarma hamburger en slavinkjes wel.
    Ik ben zelf niet zo'n vleeseter en dacht dat het zonder kruiden/marinade niet echt lekker zou zijn.
    Ik heb zelf merendeel vis gegeten wat overigens heerlijk was. En ook wat biefstuk gehad, wat ook enorm lekker was.
    Maar wij nemen nu vanavond de gourmet en visschotels mee naar vrienden om te gourmetten en ik twijfel toch..moet ik de kipfilet/gamba's niet even marineren?
    Biefstuk en varkenslapjes zout en peper?
    Of alles zo laten en de kruiden op tafel zetten,wat heeft jullie voorkeur?

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Als wij gourmetten snij ik alles zelf. Ik marineer en kruidt niets. Ik zet wel zout, peper, knoflookpoeder, paprikapoeder en oregano op tafel. En afhankelijk van wie er mee eet soms ook bakjes marinade (eentje voor vlees en eentje voor vis).

3. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik neem altijd een combi met gemarineerd vlees en vlees zonder. En daarbij heb ik dan sausjes, bijvoorbeeld champignon, knoflook en pepersaus.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik zou naturel vlees iig niet voorkruiden met zout, dan wordt het veel sneller droog bij bakken. Dus peper en zout op tafel zetten (en evt andere kruiden).
    En evt een deel marineren en de rest niet.

5. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    270
    63
    Ik heb altijd vleeskruiden, cajun, zout en peper op tafel staan.

6. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik zou het niet marineren maar kiezen om kruiden enzo op de tafel te zetten..
    Zelf eet ik liever de dingen die niet gemarineerd zijn als we gourmetten maar dat is persoonlijk.. :roflmao:

7. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Van mij hoeft t ook niet gemarineerd, aangezien ik ook wat sausjes erbij eten.

8. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Ik maak altijd zelf mijn gourmet schotels.
    Koop vlees op de markt en snijd en marineer het zelf.
    Zo kan je het naar eigen smaak/pittigheid doen en vele malen goedkoper .

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zou de kruiden los op tafel zetten.
    Zo kan iedereen het naar eigen wens doen.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Zelf kan ik niet goed tegen de meeste kruiden dus ben blij als het dan (nog) niet gekruid is.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Inderdaad niet marineren. Dat wordt een vieze smeerboel op de bakplaat. Smaakt je heerlijke gamba ineens naar kipmarinade ofzo. Zout en peper op tafel voor de biefstuk, en verder sausjes gebruiken voor de smaak.

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Bedankt dames we hebben uiteindelijk niet gemarineerd en gekruid zodat iedereen het achteraf kon doen. We hebben weer heerlijk gegeten:thumup:

Olifantje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina