werken, studeren, bouwen en zwanger?!?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Duploke, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    Hey iedereen

    Ik heb een vraagje.. Alé, 't zit zo.. ik werk nu momenteel voltijds en ben van plan dat te blijven doen. Daarbij ben ik 3 jaar geleden aan een voltijdse universitaire opleiding begonnen. Ik zit nu in mijn 3e bach met nog een paar vakken van 't 2de en zit nu volle bak in de herexamens. Daarbij komt nog dat we ons huisje aant bouwen zijn en ik letterlijk mijn steentje bijdraag.. Zo zit de situatie nu.
    Ben sinds juni gestopt met de pil en we gaan vanaf september proberen om 'n kindje te krijgen. In juni krijg ik normaal mijn bachdiploma en dan zou ik ook pas daarna bevallen. (of veel later, zal er vanaf hangen hoe snel we succes gaan boeken.. :D)
    De bouw: vanaf oktober laten we alles doen, dan heb ik enkel nog de stress van 't regelen.
    Nu is mijn vraag: stel, dat 't meteen lukt en wij in augustus of zo ons eerste kindje verwachten.. hoe egoïstisch ben ik dan dat ik toch nog graag dan éne jaartje bijstudeer? Dan heb ik mijn masterdiploma, mijn grote droom..
    De baby uitstellen wil ik ook niet, want mijn man snakt er naar en mijn biologische klok ontploft zowa (ben dit jaar 28 geworden)
    Vinden jullie mij al bij voorbaat een slechte moeder? Gaat ons kindje dat echt merken als ik 't de eerste 9 maanden nog druk heb? Ga hem/haar natuurlijk niet verwaarlozen, maar ik hoop toch dat ik 't gecombineerd krijg..

    Alvast bedankt voor de reacties..

    Groetjes
     
  2. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    tsja je vraag om reakties natuurlijk, ik zou namelijk niet voor jouw combi gaan. De stress van het bouwen lijkt me al niet fijn en dan ook nog afstuderen. Ik heb net mijn master op zak en ben zooooo blij dat ik juist nu niet meer hoef.

    Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar mij lijkt het echt teveel. Ik zou niet meer goed kunnen genieten van alles...
     
  3. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Tuurlijk ben je bij voorbaat geen slechte moeder: je denkt tenminste na over het hoe en het wat voor als je straks zwanger mocht raken.
    En het zal misschien een zwaar jaar worden als je moeder bent en nog daarnaast moet studeren, maar als je het graag wilt dan moet dat toch lukken? daarmee doe je je kindje geen tekort lijkt me.
     
  4. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    Alvast bedankt voor de reacties.. :)
    Ik besef zelf heel goed waar ik voor sta en ik ben ook heel bang dat ik niet optimaal van alles ga kunnen genieten. Ik leef mijn leven heel intens, op alle vlakken en ik kan daar goed mee om. Ben alleen bang voor ons kindje.. Dat het dat voelt als ik probeer te studeren terwijl ik borstvoeding geef of zo.. Dat het voelt dat mama nog andere dingen aan haar hoofd heeft als hem/haar..
    maar natuurlijk gaat ons kindje op de eerste plaats komen.. Daarom dat ik ook bewust wacht tot ik mijn bach diploma heb. DAt ik toch al iets in handen heb, moest de master dan niet meer te doen zijn door omstandigheden..
    Maar echt bedankt in ieder geval.. Ben allang blij dat ik niet meteen neergekogeld wordt als 'slechte' mama.. :)
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    tuurlijk ben je geen slechte mama!
    Ik blijf ook gewoon werken hoor... en er zullen vast meer dingen zijn die ik aan mijn hoofd zal hebben, al doe ik even geen master en bouw ik geen huis ;)
     
  6. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    ik vind het heel dubbel.
    Ik zou zelf die keuze niet maken, maar aan de andere kant heb ik ervoor gekozen om zwanger te worden zonder vast contract.
    Had je me dat vijf jaar geleden verteld had ik je niet geloofd.
    Op een gegeven moment kom je op een punt in je leven waarop je voor een kindje wilt kiezen en erop moet vertrouwen dat alles op z'n pootjes terecht komt.
    Halverwege onze probeerpogingen kreeg mijn man te horen dat hij wegbezuinigd werd op het werk. Toen zijn we ook niet gestopt met proberen.

    En idd alles kwam op z'n pootjes terecht (ik een vast contract, mijn man nieuw werk).

    Ik denk dat het het allerbelangrijkste is dat jij doet waar jij je goed bij voelt.
    Je kan niet wachten op 'het goede moment' om een kindje te krijgen, want als je zo gaat denken is er altijd wel wat waarom het niet zou kunnen.

    Als ik dit zo lees ben je iemand met heel veel energie, die dingen goed kan organiseren. Dus dan kan een kindje er ook nog wel bij.
    Een goed moeder ben je niet door de kwantiteit maar door de kwaliteit van je aandacht!
    Toevallig was het gister of eergisteren nog op Oprah, een moeder die spijt had van het fulltime blijven werken. En die dochter zei juist dat ze zicht heel erg geborgen en geliefd heeft gevoeld. Die moeder echter had wel spijt dat ze heel veel dingen had gemist.

    Succes met zwanger worden!

    Linda
     
  7. Duploke

    Duploke Niet meer actief

    Hey Linda..

    Heel erg bedankt voor de lieve woorden! En nog proficiat met je zwangerschap..
    't is idd lijk je zegt..er is altijd wel iets waardoor het niet goed uitkomt.. Ik heb ook nog geen vast contract, maar ik hoop dat er iemand met een contract staat te zwaaien als ik afstudeer.. (wishfull thinking :D) En als ik dan nog moet beginnen.. dan ben ik de 30 gepasseerd en dan net nieuw werk.. soit, je weet wat ik bedoel.. dan hoef ik er nooit meer aan te beginnen ;)
    En mijn man en ik verlangen echt naar ons eerste kindje.. En alles zal idd wel in orde komen.. dat doet 't toch altijd :)

    Groetjes en nog eens bedankt hè..

    (en proficiat aan iedereen die zwanger is en succes voor de mensen die hard aant proberen zijn)
     

Deel Deze Pagina