Kinderen Mogen ze overal in huis?

Discussion in 'Mama en gezin' started by edelweiss, Aug 19, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Na aanleiding van een ander topic. Kwam ik eigenlijk op het volgende.

Mogen jullie kinderen overal in huis komen? Ik ben van mening dat ik ook een eigen plek verdien en nodig heb. Hier mogen de kinderen dus overal in huis komen behalve mijn slaapkamer..

Dat is echt mijn plek. Naast mijn bed staat er een divan een tv een sound system en Dat is echt mijn plek om me terug te trekken..
    Nu ben ik benieuwd of dat ik er zo vreemd in ben.

Vlinderbloem likes this.
  2. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Hmm.. vreemd, misschien voor mij wel. Ik zie het meer als ONS huis waar we als gezin in wonen. Natuurlijk heb ik wel momenten dat ik me terug trek maar dat hoeft niet per se op een plek waar mijn kinderen nooit komen. Maargoed, dat is mijn idee :)

3. Manque

Manque Niet meer actief

Onze zoon mag alleen niet komen op plekken waar het gevaarlijk is. Bij ons is dat de zolder, vanwege een aantal gaten in de vloer. Ook mag hij niet in mijn atelier komen als ik daar niet ben, vanwege het gereedschap. Als ik er wel ben, mag hij ook best even komen kijken.

Dus wat jij hebt, een plek in huis die alleen voor jou is, dat hebben wij hier niet. Maar het maakt niet gelijk vreemd hoor. Als je dat nodig hebt, dan is dat gewoon zo. Ben jij dan nog wel bereikbaar voor je kinderen, als jij daar bent?

Angel1980 and DastyQueen like this.
  4. Diro

Diro Niet meer actief

De kinderen mogen in principe overal komen. Maar als ik even op bed wil liggen oid dan stuur ik ze gerust weg en mogen ze dus op onze slaapkamer niet komen.

Kukido and Chocolat like this.
  5. beccie

beccie Niet meer actief

Mijn kinderen komen overal,
    Ik heb mijn eigen tijd als de kinderen slapen.
    Als ik op mijn slaapkamer iets doe komen ze daar ook gewoon.
    maar ben ook alleenstaande moeder dus ze moeten altijd mij hebben als er wat is ;)
    zelfs als ik onder de douche sta komt er wel eens een kind binnen.

6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Ik heb hier nooit over nagedacht. Ze mogen overal komen maar ik zou raar opkijken als ze op onze slaapkamer gaan spelen. Dat doen ze nooit dus het geen ding. Maar als ze het een keer willen heb ik er geen problemen mee. Er staat echter alleen maar een bed en een kledingkast dus dat is natuurlijk veel saaier dan hun eigen kamers.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Er zijn plekken waar ze alleen met ons mogen komen zoals de zolder en de werkkamer. Voor de rest zijn er geen no go area's, als ik onder de douche sta spelen ze meestal zelf en soms komt er eentje kletsen, maar is dus wel een soort me time.

Ik rij 5 dagen in de week op en neer naar mijn werk, toch 250 minuten het rijk voor me alleen ;)

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Ze mogen overal komen. Als ze alleen zijn en met autootjes over de gang rijden, dan mogen ze onze slaapkamer best als extra ‘weg’ gebruiken.
    Het mag alleen niet als er vriendjes/vriendinnetjes zijn.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ze hebben niks op onze slaapkamer en kantoor van man te zoeken. Ze mogen er gerust iets pakken, maar thats it.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Wij hebben geen verboden kamers ofzo maar ruimtes waar ze niks te zoeken hebben hoeven ze niet te zijn vind ik. Boven mogen ze op hun eigen slaapkamer spelen maar niet op de logeerkamer. Wel even iets pakken ofzo. Onze slaapkamer beneden wil ik ze liever niet hebben behalve als ze gevraagd hebben daar even filmpje te mogen kijken. Maar ik moet zeggen dat ze eigenlijk ook nooit ergens zitten waar het niet de bedoeling is. Misschien omdat ze op zich overal wel mogen is het ook niet zo spannend meer en zoeken ze vanzelf de ruimtes op waar hun speelgoed is.

11. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Hier mogen ze ook overal komen. Zou niet weten waarom niet, als ik mij wil terug trekken dan doe ik dat toch wel en dat is meestal in de douche, doe ik de deur op slot, muziekje aan, cremetje hier, cremetje daar, douche nemen, die 10 min voelen dan net aan alsof ik naar de spa ben geweest :roflmao:

Dus ja, hier mogen de kids gewoon overal komen.

Zoe123, Bloem2310, Aszz and 4 others like this.
  12. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hihi ik dus ook en ik heb dus soms echt even oplaadtijd nodig.. Ik ben dan gewoon bereikbaar voor ze hoor maar zit wel even apart.

13. Tienn

Tienn Niet meer actief

Jahoor, het is ook hun huis;).

suus1983 and Sado like this.
  14. Treez

Treez Niet meer actief

Ze mogen overal komen met uitzondering van de zolder. De vloer is daar niet overal begaanbaar en daardoor gevaarlijk. We hebben wel de regel dat ze niet meer op onze slaapkamer op het bed mogen spelen. Ze haalden elke keer de boel overhoop en daar heb ik geen trek meer in. Genoeg andere speelplekken in huis.

15. beccie

beccie Niet meer actief

Ja dat snap ik ook wel. Ik zit dan vaak heel lang met de reclamefolders of mijn mobiel op de wc als ik even rust wil haha

Angel1980 and Manque like this.
  16. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ze mogen niet in de schuur komen want daar staan gevaarlijke dingen. Als ze iets uit de schuur willen moeten ze dat dus komen vragen.

Op onze slaapkamer mogen ze ook niet komen, wel om iets te vragen als ik daar bezig ben ofzo. Maar het is geen speelplek en als ik er niet ben hebben ze er dus niets te zoeken.

17. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ze mogen alleen niet op zolder komen.
    Niet omdat ze er niks te zoeken hebben, maar er ligt geen vloer in.. de buizen liggen open en bloot en zitten vast aan de grond met van die dingen (weet de naam niet).
    Als je daar op gaat staan doet het verdomd veel zeer.

Zodra daar een vloer in ligt mogen ze er wel komen. Maar dat zit nog niet in de planning.

18. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Ze mogen niet in het washok en in de badkamer. Vanwege veiligheid en ze kunnen er teveel slopen. Verder mogen ze overal komen. Op de bovenverdieping het liefst als ik er ook ben, maar de oudste wil nog wel eens op zn kamer spelen met zijn knuffels en die rent dan de hele verdieping over.
    Ik heb op de kamers niets privé liggen. Nouja, dat ligt goed verstopt :roflmao:

spruitje80 likes this.
  19. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Hier mogen ze van ons niet op de kantoor/computerkamer en op onze slaapkamer komen. In die zin dat ze er niet hoeven te gaan spelen of mogen rommelen etc. Als ik er ben en ze komen binnen of ze moeten bijvoorbeeld iets pakken is het wat anders. Zo staan op de kantoorkamer de stripboeken dus die mogen ze best pakken maar daar wordt niet aan de andere spullen gezeten. Op onze slaapkamer al helemaal niet. Maar als ze iets nodig hebben wat bijvoorbeeld in mijn kledingkast ligt mogen ze dat best pakken maar dat wordt dan gewoon gevraagd en dan krijgen ze daar toestemming voor.
    Heel soms op een verjaardag bijvoorbeeld wordt er wel eens op ons bed tv gekeken als ze even de drukte uit willen.

20. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Ze mogen overal komen.
    Als ik mij even wil terugtrekken, doe ik dat en stuur de kids dan gerust even weg. Dat snappen ze ook en zeggen dan vrolijk tegen papa: mama is even aan het chillen hoor :D

Chocolat likes this.

Share This Page