Mag je werken tijdens je zwangerschapsverlof? Bij een andere werkgever bijvoorbeeld? Ik ga in augustus met verlof maar wil na de bevalling z.s.m. bij mijn andere werkgever beginnen. Mag dit tijdens mijn verlof periode bij mijn andere werkgever? Krijg ik dan wel gewoon betaald? Kan hierover niks vinden op internet. Misschien weet iemand van jullie dit? Ik ben dan van plan mijn ontslagbrief tijdens de verlofperiode op te sturen, dan gaat mijn ontslag in vanaf de dag dat mijn verlof vervalt.
Of het mag weet ik niet, maar waarom zou je het doen? Je kunt je contract toch gewoon na je verlof in laten gaan? Jij hebt gewoon salaris, dus daar hoef je niet voor te gaan werken. Ik snap dat je je nieuwe werkgever tegemoet wil komen, maar het lijkt mij dat ze het wel snappen als je gewoon je verlof uitzit. (zo niet, zou ik persoonlijk daar niet willen werken) Daarbij weet je nog niet hoe je bevalling en de nasleep gaat lopen. Voor hetzelfde geld heb je die tijd hard nodig om weer op de been te komen. Anders zou ik even met het uwv bellen, zij kunnen je waarschijnlijk wel vertellen hoe dit zit.
Volgens mij mag je sowieso de eerste 6 weken wettelijk gezien niet werken. Denk trouwens ook niet dat je huidige werkgever blij zal zijn als je daar officieel nog in dienst bent. Maar idd, waarom zou je? Ik had die tijd echt heel hard nodig hoo.
Op de site van postbus 51 kwam ik dit stukje tekst tegen: Mag ik mijn zwangerschapsverlof en bevallingsverlof in gedeelten opnemen? U kunt het zwangerschapsverlof en bevallingsverlof niet in gedeelten opnemen. U neemt het verlof in een aaneengesloten periode op. Naar boven Eerder aan de slag U kunt uw verlof stoppen om eerder aan de slag te gaan. U mag op zijn vroegst 42 dagen na de bevalling weer aan het werk. U moet dus in ieder geval 42 dagen verlof opnemen. Na de bevalling dus nog 6 weken geduld!! Vanwaar die haast om te vertekken bij je huidige werkgever?