Zijn hier ook zwangere paraveterinairen? Hoe worden dingen bij jullie op het werk geregeld als operaties, foto's enz? En wanneer gaan jullie met verlof? Ik assisteer nu niet meer bij operaties van konijnen (volledig met isofluraan) en maak geen foto's meer. Overige operaties doe ik nog wel. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik gestopt met 29 weken vanwege bekkeninstabiliteit. Nu begint mijn bekken alweer op te spelen dus ik verwacht deze zwangerschap ook eerder te stoppen.
Zodra er bij ons iemand zwanger is, wordt dat vrijwel meteen verteld. En dan inderdaad ook geen foto's meer maken, oppassen met iso. Zelf doe ik nog wel operaties, maar dan alleen met een gesloten systeem, dus geen kapje met gas (bij konijnen en cavia's). En zodra de honden en katten van het anesthesietoestel af komen, doet een collega dit, omdat je altijd iso hebt dat vrij komt. Verder mag ik niet meer tillen, maar dit is geen probleem. Alles wordt heel netjes opgelost bij ons en wat je niet kan/mag, moet je ook vooral niet doen. En verder af en toe even een echo maken van je eigen buik XD
Dat is goed geregeld. Mijn baas vindt zwangere werknemers eigenlijk maar lastig. Dus tillen enz moeten we nog wel doen mits er een collega inde buurt is die wil helpen. Ik laat de dieren langer aan het zuurstof zodat de isolatie uit het systeem is als ik de dieren afkoppelen. Ik heb inderdaad van de week weer voor het eerst even gespiekt met de echo. Bij mijn dochtertje ook af en toe gedaan.
Wij hebben alleen maar dames, waarvan ook een deel moeders als team, dus dat scheelt wel En ik mag van de fysio niet meer tillen. En je moet ze zeker een uur aan de zuurstof laten wil je dat iso echt uit hun systeem is. Ze ademen namelijk nog een uur iso uit, de concentratie wordt wel minder, maar alsnog. Vandaar dat ik het gewoon niet doe.
Zwangere dierenarts hier.. heel chille werkgever die ik direct verteld heb dat k zwanger was.. geen foto's meer, geen ziekte van Weil honden, we hebben geen gas dus dat is geen probleem.. handschoenen aan bij alle zieke dieren wat ik voorheen niet deed.. en niet tillen inderdaad..