Werken tot laat in de avond...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Assi, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hallo allemaal,

ik vraag me af welke dames nog weer een functie hebben waar de '9 tot 5'-uren niet opgaan? En hoe je dit na je zwangerschap gaat aanpakken :(:

Ik ben zelf Jongerenwerker en sta dus op donderdag en vrijdag in een Jongerenhonk. En dit honk is tot 22.00 uur geopend.

Eerlijk gezegd zie ik dit dus helemaal niet meer zitten na mijn zwangerschap.
    Vooral ook omdat mijn vriend middag-, avond- en nachtdiensten loopt...

Vind het dan erg vervelend om te bedenken waar mijn baby heen moet tot minimaal 22.30 uur..
    En om eerlijk te wezen....daarnaast ben ik dan ook wel toe aan 'normale werktijden'.

Mijn werkgever weet nog niet dat ik zwanger ben.. Ben een beetje huiverig het te vertellen want ze zullen ervan balen dat ik als Jongerenwerker zwanger ben. Juist omdat je als jongerenwerker zo flexibel moet zijn. En ze hadden voorheen vermoedens dat mijn collega (ook Jongerenwerker) zwanger was. Wat een paniek meteen zeg bij onze managers!
    In mei '09 krijg ik een vast contract.... nou weet ik dus niet of ik die straks nog wel ga krijgen. Het is mondelijk door de grote baas al aan mij en mijn collega toegezegd. Maar goed...je weet maar nooit! :rolleyes:

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Euhhh...ik bedoel; mondeling :p

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik snap jou bezorgdheid.
    Klinkt alsof ze niet flexibel zijn bij jou.
    Mijn contract loopt met aug 2009 af. Ik heb net me bevalling erin zitten en verlof.
    Als ze jou ontslaan heb je recht op een uitkering. Want ze mogen je ontslaan op basis van een aflopend contract dus dat ze hem niet verlengen.
    In de cao staat dat je ook geen onregelmatige diensten hoeft te draaien.
    Wat kan jij aan?
    Maak je je nu al druk? Voel je je nu al niet lekker? Want ik zie jou tijd van dit geposte berichtje...

Ik ga na mijn verlof gewoon weer de avond diensten in. Ben AB-er. Die zijn wat dat betreft gelukkig niet elke week. Ik heb genoeg collega's om het af te wisselen. Ook kan ik zeggen dat ik dus later begin of ik neem die uren op zodat als ik begin me man weer thuis is.

Het lijkt me zeker lastig als je dit dus 2x p/w hebt.
    Als je het vol kan houden nu de diensten te draaien gewoon doen. Geeft wel een teken van inzet maar blijf aan jezelf denken hoor!

Wanneer wilde je het zeggen aan je baas?

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi Sweetlakecity,

bedankt voor je reactie!

Ik ben niet altijd even lekker op dit moment, inderdaad. Nu last van slapeloze nachten, vandaar het late tijstip van posten.

Ik wil nu graag de avonddiensten blijven draaien. Zolang ik het trek. Ze zullen wel wat aanpassingen moeten treffen in dat jeugdhonk waar ik 2 avonden per week tot 22.00 uur sta. Want met een dikke buik is het niet ideaal.
    Vaak sta ik ook tussen gevechten van jongeren, ik kan alleen maar op een krukje zitten.

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wat ik me afvraag...waar laat ik het kind tot 22.30 uur?
    Bestaat daar een soort van opvang voor?

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je zou kunnen kijken naar een gastouderburo? Die hebben vaak wel mensen die onregelatig willen oppassen. Wij zitten daar waarschijnlijk ook aan vast. Ik werk onregelmatig, en ik wil niet zomaar 4 dagen kinderdagverblijf bespreken als ik het bijna niet nodig heb.

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

mensen in de zorg (ziekenhuis) hebben ook wel eens een kdv speciaal voor de kids. Kinderen slapen daar ook.
    Maar geen idee hoe het heet.
    Oja bekijk je cao eens wat betreft veiligheid.
    Toen ik op een basisschool werkte met moeilijk opvoedbare kinderen mochten mijn zwangere collega's ook niemand fixeren enzo.

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Moeilijk hoor, meiden..
    ik zit echt in een tweestrijd.. Weet niet of jullie het herkennen.

Aan de ene kant wil ik blijven werken, mijn eigen individualiteit, mijn eigen centjes, even de deur uit zijn!
    En aan de andere kant zint het me TOTAAL niet om mijn kleine achter te laten bij anderen.

Wat een dilemma.

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik zal even in mijn CAO kijken wat betreft de veiligheid!

En ook zal ik even informeren naar die speciale kinderdagverblijven. Klinkt als een uitkomst!

10. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik werk in de gehandicaptenzorg, daar heb ik naast de standaard vroege diensten van 7 tot 3 ook late dienst van 3 tot haf 11. Na mijn zwangerschap blijf ik dit gewoon werken. Ik wil er wel voor zorgen dat ik een vast dienstepatroon krijg, vaste vroege en late diensten. Op die manier kan je oppas regelen of is je man/vriend gewoon bij de baby.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Oppas gaat moeilijk.. En wil geen vreemde mensen bij mijn kind hebben. Ben daar te huiverig voor. Tegenwoordig.....

En sja, mijn man werkt ook zeer onregelmatige diensten. 3 ploegendienst.. Dus dat is ook zo rot!

Nou, heb nog wel een paar maanden om het een en ander uit te pluizen. Makkelijk zal het niet worden.

Deel Deze Pagina