Eigen baas: hoe lang doorwerken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door marloesss, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloesss

    marloesss Actief lid

    17 okt 2006
    158
    0
    0
    Hallo,
    Even een vraagje aan vrouwen die net als ik zelfstandige zonder personeel zijn. Hoe lang willen jullie 'verlof' nemen? Wanneer willen jullie stoppen en wanneer weer aan het werk gaan?

    Zelf heb ik wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten, maar pas na twee jaar dekt hij zwangerschap. Daar heb ik nu nog niets aan, maar wel voor het geval ik al snel in mijn zwangerschap stoppen moet met werken ivm gezondheidsredenen. Mijn werk is lichamelijk niet zwaar en ik kan mijn uren aanpassen, dus ik denk erover om 3 of 4 weken voor mijn uitgerekende datum te stoppen. En wanneer ik dan weer ga beginnen... hangt denk ik ook heel erg af van hoe het met het kindje en met mij zal gaan! Ik ben dolgelukkig dat ik zwanger ben en in principe zijn dit dus ook bijzaken, maar ik wil er toch wel even goed bij stilstaan...

    Ik hoor heel graag ervaringen/ideeen van anderen hierover!
    Groetjes,
    Marloes :)
     
  2. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb zelf geen ervaring, maar mijn moeder heeft bij alle 3 de zwangerschappen doorgewerkt tot de uitgerekende datum. We waren alledrie te laat. Na de kraamtijd is ze langzaam weer begonnen met werken. Ze is wel stinkend jaloers als ik mijmer over hoe ik mijn verlof ga indelen ;)
     
  3. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier ook een zelfstandige zonder personeel..
    Mijn verzekering keert dus wel het verlof uit minus de wachttijd van 30 dagen die ik heb.
    Maar ik ga dus 6 weken voor de tijd gewoon stoppen en 10 weken daarna pas weer beginnen.
    Ik ben nu al genoodzaakt om minder te gaan werken..
    maar omdat ik geen verklaring krijg kan ik geen aanspraak maken op de verzekering.
    Ze raden me het aan maar schreven me het niet voor..jaja..goeie hè..
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn man en ik hebben samen een bedrijf dus zijn met zn 2tjes... ik doe het meeste vanaf huis dus heb gewoon tot het laatst doorgewerkt, tis lichamelijk ook niet zwaar (boekhouding, website onderhouden ed). ben ook na 2 wk weer langzaam aan begonnen.

    Ligt er maar net aan hoe het gaat en wat voor kindje je krijgt... bij mn dochter moest ik dit niet proberen. daar moest ik de laatste weken echt rustig aandoen en ze was erg prikkelbaar dus kwam weinig aan werken toe
     
  5. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    mijn bazin wil doorwerken tot de 4e week voor de bevalling en een maand na de bevalling weer beginnen.

    We hebben een lichamelijk best zware baan, dus ik ben benieuwd of dit echt wel te doen voor d'r is.

    Ligt idd ook heel erg aan het kindje, als het een makkelijk kind is kan ik me voorstellen dat je weer vroeg aan de gang kan, maar met een druk kindje of 1 waar iets mee is, zal je toch wat rustiger moeten doen.
     
  6. esje24

    esje24 Actief lid

    13 mrt 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    Hallo,

    Ook ik zit met ditzelfde probleem. Ik probeer zolang mogelijk door te werken (max 2 weken tot de uitgerekende datum) en hoe het daarna verloopt is inderdaad nog even een raadsel. Ik wil wel proberen om zo snel mogelijk het werk weer op te pikken, maar dat hangt weer van de situatie dan af.

    Wat sneu voor ons dat die nieuwe regeling m.b.t zwangerschapsverlof en uitkering voor zelfstandigondernemende vrouwen voor ons nog niet opgaat he?

    Groetjes Esmeralda
     

Deel Deze Pagina