Werken vanuit huis?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door PollyBaby86, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Hoi,

Ik heb momenteel een baan waarin ik goed verdien en werk 4 dagen in de week. Nu mis ik de kindjes wel erg en denk er daarom over om minder te gaan werken. Maar wil eigenlijk het feit dat ik dan minder verdien op een andere manier opvangen.

Hoe doen jullie dat? Of zijn er hier überhaupt meer mamma's die zoiets doen? Ben benieuwd :)

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik werk 40 uur per week (vriend ook). Van deze 40 uur werk ik 1 of 2 dagen op kantoor, ben ik gemiddeld 1 dag in de week bij afspraken buiten de deur en de rest werk ik thuis. Hierdoor hebben we toch maar 2 dagen BSO nodig en straks 2,5 dag dagopvang. En ja, ik doe regelmatig 's avonds of in het weekend iets voor het werk maar daardoor kan ik overdag ook meer met mijn dochter (en straks beide kindjes) doen. Ik vind het ideaal en zou niet anders willen.
    Ik besef wel heel goed dat je lang niet overal deze mogelijkheden hebt natuurlijk.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bedoelen jullie dan allebei thuis werken terwijl de kinderen thuis zijn? Of gewoon thuis werken, zodat je op tijd je kind weer kan gaan ophalen? Het tweede snap ik, het eerste heb ik echt geen idee hoe je dat concreet doet. Zou nooit iets gedaan krijgen met dochter thuis.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    werken met kindjes in huis is voor mij een no go. dat is echt niet te doen. ik kan me dan absoluut niet op mijn werk concentreren, zeker met een dreumes en peuter, die vragen zoveel aandacht, praten door telefoongesprekken heen, willen je graag helpen met typen etc. misschien kun je er iets bij doen in de avond uurtjes, maar een volle 8 uur werken terwijl je bij je kinderen bent is alleen te doen als je gastouder bent denk ik!

ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mama's zijn die wel nog iets erbij doen terwijl ze bij hun kindjes zijn.
    misschien kun jij TS nog wat extra ouderschaps verlof opnemen nu ze klein zijn, en als de oudste naar school gaat bijv. weer wat meer gaan werken, en dan die tussenliggende tijd voor lief nemen dat je wat minder inkomsten hebt. een dag minder werken is misschien ook een dag minder opvang kosten, of gaan ze nu naar opa/oma?

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik bedoel een combinatie van beide. Wanneer dochter zelf aan het spelen is kan ik gewoon werken. Wanneer ze jonger zijn kun je goed werken wanneer je kind(eren) slapen. Het gebeurt ook regelmatig dat dochter aan het kleuren of knutselen is en ik bij haar zit en nog eea uitwerk voor het werk.
    Het is denk ik ook erg afhankelijk van je kind of dit gaat.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik werk 1 dag in de week 4 uur thuis. Meestal begin ik om half 7 dus dan maak ik 1 uur voor ze wakker word. En dan een uur in de ochtend als ze zelf speelt en dan 2 uur in de middag als ze slaapt.

7. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Ik werk wel vaker thuis wanneer mijn jongste (2) de hele dag thuis is. Broer (4) en zus (5) zitten dan van 08:30 tot 15:00 op school.
    Hier werkt het eigenlijk best goed, maar dat is denk ik ook omdat ik echt zeer flexibel mag omgaan met mijn werkuren.
    Vaak begin ik dan al om 6:00, zodat ik dan al 1,5 uur gewerkt heb wanneer de kindjes wakker worden. Ochtendspits van 7:30 tot 8:30 doe ik niets en ik pak het werk weer op zodra de oudste 2 op school zitten.
    Jongste vermaakt zichzelf de hele dag met van alles, daar heb ik geen omkijken naar...
    Komen de kindjes om 15:00 terug uit school heb ik al 8 uur gewerkt.
    Mocht ik overdag even naar buiten zijn gegaan voor een boodschap ofzo, dan zet ik 's avonds de computer nog even aan.

Mij lukt het dus wel maar dat is meer om het feit dat 2 van de 3 dus overdag het merendeel niet thuis zijn.
    Tijdens vakanties werk ik ook wel eens thuis, maar dat is een stuk lastiger vanwege drukte.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Lijkt mij vrij lastig. Ik werk 4 dagen en ook vaak een dag of dagdelen thuis maar dan is mijn zoontje wel altijd gewoon naar de opvang. Anders kan ik alleen maar die 2 uurtjes dat hij slaapt efficiënt werken. Dan kom ik alsnog 6 uur tekort. En 6 uur haal ik ook niet in door 's avonds na 17 uur nog te gaan werken. Bovendien moet ik veel bellen, concentreren op strategische plannen etc...dat kan ik niet met een dreumes in de buurt die de hele tijd aandacht vraagt :D

Ik denk dus dat het eraan ligt hoeveel uur je wilt werken en hoe oud je kindjes zijn. Of je daar voor of daarna nog kan werken. En natuurlijk wat je werkgever er van vindt ;)

9. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik heb wel een dag thuis gewerkt met twee kleintjes. Toen 1 en 3 jaar. Ik deelde mijn uren deze dag wel flexibel in. Overdag een paar uur en in de avond de resterende uren. Ik vond het goed te doen, maar mijn kinderen kunnen zich goed vermaken en ik kan mij goed concentreren als het een herrie om mij heen is ;).

10. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Mijn man werkt gemiddeld 1 dag in de week thuis en brengt/haalt ondertussen de oudste naar en van school.
    De jongste is gewoon thuis en dat werkt super goed mijn man zit dan aan de eettafel te werken en de jongste vermaakt zich heel goed in huis.
    (man werkt in de ict)

Ik af en toe een paar weken de clientenplanning van mijn werk (thuiszorg) en doe dit dan ook grotendeels thuis als de meiden er zijn maar dat werkt ook erg goed.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Het lukt mij niet om te werken als mijn zoontje thuis is. Ik kan wel wat huishouden doen (ook niet altijd) en een enkel mailtje beantwoorden. Maar echt geconcentreerd werken, dat gaat echt niet.

Dat had ik van te voren echt anders ingeschat...

12. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ik kan wel vanuit huis werken, maar omdat ik ook regelmatig aan het bellen ben is dat lastig met 2 kindjes thuis. Ze kunnen zich heel goed vermaken, maar stil zijn is wat anders ;)
    In mijn werk ondersteun ik directeuren en managers met financiële vraagstukken, dus dan kan ik het niet maken een schreeuwend kind op de achtergrond te hebben....
    Ik heb nu een nieuw plan, 4 uur ouderschapsverlof en dan 3 volle dagen werken en die overige uren in de avond. Volgende week maar eens op m'n werk overleggen of ze dat oke vinden voor structureel. ben benieuwd!
    Op die manier is het financieel het meest aantrekkelijk, plus dat ik het gewoon een stuk prettiger vindt als de kindjes niet 3 dgn van huis hoeven.

(ze gingen voorheen ook 2 dgn, per 1 juni 3 dgn omdat m'n ouders stoppen met oppassen)

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik werk ook ongeveer 4 dagen, waarvan 1 dag thuis. Die dag heb ik in de ochtend 3 uur beschikbaar, omdat alle kinderen dan weg zijn. Ik ben dan ook wel heel productief. 's Middags als de oudsten naar school zijn en de jongste slaapt kan ik ook nog ca 1,5 uur werken.

De overige uren die ik nodig heb, maak ik allemaal 's avonds en in het weekend. Dat is ongeveer 2 avonden van 2 uur, maar ja, ik heb 's avonds ook nog een heleboel andere dingen te doen, dus het is echt aanpoten om alles gedaan te krijgen. Ik vind dat zelf heel vervelend, want voor mijn gevoel ben ik nooit meer vrij. Altijd is er wel nog wat werk te doen, wat mij persoonlijk een heel opgejaagd gevoel geeft.
    Alleen op woensdag doe ik helemaal niks aan kantoor. Die dag is voor mijn kinderen en de avond voor mijn huishouden.

Thuis werken met mijn kinderen om mij heen lukt niet goed. Ik kan me dan niet concentreren. Ze kunnen zich best even vermaken, maar met z'n drieën is er toch elke keer wel weer eentje die me komt storen. En steeds maar 15 minuten ongestoord werken daar heb ik echt niets aan.

14. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik doe nu een thuisstudie maar ik kan echt niet studeren als mijn dochter thuis is.

mijn dochter gaat 1 dag naar het kdv en op de dagen dat mijn man thuis is gaat hij een paar uurtjes weg met haar zodat ik nog wat kan doen.

Ik zou dus nooit gaan thuiswerken als de kind(eren zometeen) thuis zijn. misschien beschikbaar zijn op de mail oid maar niet echt actief aan het werk, dat lukt hier echt niet.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik werk vanuit huis maar kids zin op donderdag bij oma en op vrijdag naar bso zegt genoeg denk.

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mijn man probeert wel eens beneden thuis te werken, maar uiteindelijk sluit hij zichzelf op in zijn werkkamer. Zegt genoeg denk ik :D

17. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik werk alleen thuis als de kindjes niet thuis zijn.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb gestudeerd, maar dat betekende vooral keihard werken 's avonds, tijdens dutjes en als man thuis was. Want rondrennende kindjes + studie gaat gewoon echt niet...

19. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    :$
    Dat ligt inderdaad heel erg aan je kind...hier de combi van een 2 jarige en een studie...
    Als wij samen aan tafel zitten en ik mijn mail check, tekent zij expres naast dr papier ofzo...
    Ik kan dus echt heel weinig gedaan krijgen overdag.....;)

20. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik ben ZZPer en werk vanuit huis. Laat ik je meteen maar uit de 'ik werk als de kindjes slapen of spelen'- droom helpen, want dat gebeurd dus niet ;) Ik ben blij als ik die dagen een paar mailtjes kan beantwoorden, maar veel verder dan dat kom ik vaak niet. Het gaat je ook heel veel frustratie opleveren als je dingen MOET doen op een dag en je komt er niet aan toe. Babys zijn niet voorspelbaar, op sommige dagen krijg ik wel wat gedaan maar op veel dagen ook niet. Daarnaast vind ik half werken en half voor mn kind zorgen echt heel onbevredigend. Ik heb liever een werkdag waarin ik volledig kan knallen terwijl baby op het kdv is, en zodra zij thuis is de volle aandacht voor haar hebben

Deel Deze Pagina