werken via een uitzendbureau, horeca

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Debsy, 6 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debsy

Debsy Lid

5 jun 2007
    20
    0
    0
    amsterdam
    Omdat ik vorig jaar een studie ben gaan doen had ik mijn vaste baan opgezegd.
    Ik ben gaan werken via een studenten-uitzendbureau. Na 2 maanden was ik gestopt met mijn studie en een maand later was ik zwanger, dus besloot ik te blijven werken voor t uitzendbureau.
    Ben nu al een half jaar werkzaam bij t zelfde bedrijf voor gem. 4 dagen in de week.

Ik merk nu alleen (ik ben 31 weken zwanger) dat ik ontzettend pijn in mijn benen krijg in de loop van de dag. (loop ook al met steunkouzen). Nou heeft het UWV mij verteld dat je uitkering wordt gebasseerd op de laatste 4 weken van je verlof. Dus alles wat ik minder werk wordt ik dus gekort. Ze zeiden ook dat ik me ziek kan melden als ik het niet meer red alleen ben in vorige week 2 weken op vakantie geweest en tellen ze die weken dan ook mee in mijn uitkering.

Heb ik het nou allemaal goed begrepen want ik vind ze echt onduidelijk?
    En bovenal raar aangezien ik vanaf oktober t/m medio mei 4 soms 5 dagen in de week werkte. En al zou ik t nu bv nog 2 dagen redden wordt mijn uitkering dus gebasseerd op 2 dagen in de week werk.

Ik werk van 7 tot 3 en va 12 uur kan ik dus nog amper op mijn benen staan. Als ik 2 dagen achter elkaar werk dan is de tweede dag al veel eerder zwaarder...:(
    Iemand ervaring met uitkeringen via uitzendbureau en horeca?

Deel Deze Pagina