Hallo meiden, Deze vraag zal wel eerder gesteld zijn maar kan er nergens precies wat over vinden. Ik ben 4 weken van te voren met verlof gegaan. Nu was ik afgelopen vrijdag 17 oktober uitgerekend maar de kleine laat op zich wachten. Hoe zit het nou met mijn verlof weken erna? Ik ben nu 3 dagen overtijd krijg ik dan 3 dagen extra verlof? Of heb ik pech. als ik nou een week overloop heb ik nog maar 11 weken erna ipv de 12 als ik optijd was bevallen? Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Je hebt na je bevalling altijd recht op minimaal 10 (en 12 als je tot vier weken hebt doorgewerkt) Je krijgt nu "extra" verlof. Dus ook gewoon 12 weken na je bevalling.
dit komt van het ministerie van sociale zaken Baby te laat geboren Stel: uw werkneemster is zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Haar baby is twee weken na deze datum geboren. Zij heeft dan recht op acht weken verlof voor de bevalling en tien weken erna. In totaal heeft zij dus achttien weken verlof. Uw werkneemster is vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met weken. Haar baby wordt twee weken na deze datum geboren. Zij heeft dan recht op zes weken verlof voor haar bevalling en twaalf weken erna. In totaal heeft zij achttien weken verlof.