Ziek maar word als herstellende gemeld ! Hoe kan dit nu ?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sunshine4, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine4

Sunshine4 Lid

18 nov 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste mensen,

Ik ben te einde raad, vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn ziektewet-uitkering eind van de maand word stop gezet.
    In juni 2009 heb ik me voor het eerst ziek gemeld bij mijn werkgever, ik had hier een vaste baan. het ging toen al ongeveer een half jaar slecht met mij.
    Pure geestelijke klachten. paniekaanvallen/angstaanvallen hyperventilatie.. geestelijk was ging ik er meer en meer op achteruit. ik werkte van 9 tot 5 en in de winter werd het steeds sneller donker.. ik merkte dat ik opgeven moment ook niet meer met donker naar huis durfde te fietsen omdat ik bang was dat ik door iets/iemand zou worden aangevallen.. anyway ik dwaal helemaal af. ik heb me dus ziekgemeld, en kreeg al gauw een ziektewetuitkering. ook was ik toen zwanger van mijn eerst kindje en ging het ook nog eens lichamelijk helemaal bergafwaards. ik trok het niet meer. In Juli 2009 ging mijn werkgever failliet dat heb ik nooit zien aankomen en dus werd ik overgenomen door het UWV.

In januari dit jaar ben ik eindelijk bevallen van een prachtig meisje. de lichamelijke klachten namen af, alleen wat er in mijn hoofd omging en de paniekaanvallen waren nog steeds daar.. Na mijn verlof ben ik volledig arbeidsongeschikt verklaart, Ik begon paroxetine/oxazepam te slikken en ging naar een psygoloog om te praten. het heeft maanden lang geduurt voordat de medicijnen een beetje begonnen aan te slaan, en de gesprekken helpen ook wel wat.
    Ik heb de paniekaanvallen nog steeds niet onder controle, overdag ga ik dan nog wel de deur uit. maar zodra het donker word durf ik het gewoon nog niet aan omdat ik dan minder zicht heb op mensen om me heen.

In juli dit jaar dus 4 maanden geleden ben ik opgeroepen door mijn verzekeringsarts van het uwv om te kijken hoe het met de klachten gaat natuurlijk.
    Ik heb haar verteld dat het dus heel langzaam vooruit gaat, maar dat de medicijnen wel voor enige verlichting zorgden en de met de tactieken van de psygoloog hoopte ik er in de toekomst bovenop te komen, ook had ik toestemming gevraag om 4 weken naar het buitenland te gaan daar ik al 3 jaar mijn zieke oma niet meer heb gezien en dat mocht, een vakantie in het buitenland en famillie bezoek zou mij misschien wel goed doen, we hadden afgesproken dat als alles goed zou gaan we zouden beginnen met een paar uur per week reintergratie.

in de vakantie ben ik de eerste 2 weken goed ziek geweest, ik weet niet wat het was.. ik dacht zelf een zware griep te pakken.. ik had last van overgeven en diaree.. ging daar naar een kliniek en bleek gewoon een virus te hebben opgelopen, in deze periode achteraf gedacht was de pil niet 100 procent betrouwbaar en ben ik ongepland zwanger geraakt van mijn 2de kindje.

Vandaag heb ik aangegeven dat ik zwanger ben geraakt, ik ben inmiddels gestopt met de medicatie waardoor het steeds weer slechter gaat, ook heb ik enorme bekken klachten erbij gekregen waar ik binnekort voor naar de fysio ga. Je raad het al de paniekaanvallen zijn nog steeds daar.

De verzekringsarts was niet blij met mijn zwangerschap dat was duidelijk te zien aan haar blik. en ze kwam meteen met de conclusie dat ze niks meer voor me kon doen en maar WW moet aanvragen. Ik ben werkelijk aangeslagen en kan me nog steeds niet voorstellen dat ze mij zo aan het werk willen zetten.
    De vorige keer had ze het nog over rustig opbouwen reintergratie vandaag was het ga maar aankloppen bij uwv werkbedrijf.
    Het voelt alsof ze mij straft omdat ik zwanger ben geraakt, maar dat was egt niet de bedoeling en heel onverwacht.

Ik zou graag jullie mening willen hebben. ik kan trouwens nog bezwaar maken dan word ik door een andere arts gezien.

Gr Sunflower

2. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    ppppfff meid wat vervelend allemaal,

ik kan je hier helaas niet mee helpen maar ze zitten van uwv ook hier misschien even daar je verhaal doen.
    sterkte in ieder geval en gefeliciteerd met je zwangerschap

groetjes san84

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    gewoon blijven aanvechten!! je hebt ook bekkenklachten? dan staat de fsyio vast achter je! Volgens mij kan je je gewoon ziekmelden ivm zwangerschap! en daarna als je nog steeds ziek ben door de paniekaanvallen kan je je altijd weer gewoon ziekmelden...fijn dat de verz arts het niet met je zwangerschap eens is maar dat is geen reden om je beter te melden? Gewoon blijven bellen met het UWV en het verhaal weer doen...zeg dat je anders uitgenodigd wil worden door een verz arts! als je echt bekkeninstabiliteit hebt en weet niet in hoeverre je iets kan maar ik kan bijvoorbeeld niks en dus ook niet werken...bespreek het ook met je fysio! maar laat je niet weg sturen door het uwv van ach je bent beter..

4. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alsje man werkt en het financieel kan kan je overwegen dat hele UWV gedag te zeggen. Dan kan je je helemaal richten op je kindjes en je gezondheiid ipv op financiën.

5. Sunshine4

Sunshine4 Lid

18 nov 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad ja, als je een man hebt die werkt en centjes verdient. en helaas heb ik die niet.
    Al was het wel zo ik heb gewoon recht op een ZW uitkering.
    Ik ben altijd al een harde werker geweest, het is alleen nu zo dat ik daar niet toe in staat ben, het heeft niks met de kindjes te maken.

6. Sunshine4

Sunshine4 Lid

18 nov 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Hartelijk dank voor je reactie ! En ja ik ga het zeker niet opgeven.
    Ik heb volgende week een afspraak met mijn verloskundige en die weet van mijn bekkenklachten af dus misschien wil zei dat voor mij op papier zetten, anders indd de fysio.
    Dat ik zwanger ben is idd geen rede om mij weer als herstellende te melden en het is al helemaal niet logisch dat ze mij juist nu doorstuurt voor reintergratie.
    Ik kan letterlijk maar 10 min staan/lopen en dan moet ik tog egt weer even zitten omdat ik zoo en last heb van mijn bekken tis egt heel extreem.
    Anyway ww hoef ik niet aan te vragen, als ik daar al over mijn klachten ga vertellen zullen ze zich waarscheinlijk afvragen wat ik daar kom doen.

Maar stel nou he,, ik kan het me bijna niet voorstellen dat ik word gezien door een andere arts en die ook van mening is dat ik moet werken. Ben ik dan te laat voor de aanvraag WW ? Ik bedoel ik moet tog ergens van leven.

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mocht je bezwaar niet lukken stuur me even een pb ik heb een rechtstreeksnummer van de klachtenafdeling waar je gelijk bij de juiste personen terecht komt die je ook goed helpen. ;)

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wat vreemd hoe verschillend die artsen reageren daar bij uwv

ik zat in zw, raakte zwanger, beviel, en kwam terug in zw door zwangerschapsklachten.. toen ik werd opgeroepen weer bij arts had ik net ontdekt opnieuw zwanger te zijn...
    hij zei nix, zuchte diep, klapte boek dicht, gaf me klopje op mijn buik, wenste me succes en een goede bevalling toe en liet me in ziektewet omdat mijn klachten waren toegenomen.

ik zou zeker bezwaar indienen.. hebben we bij manlief ook gedaan toen.. alleen dat werkte averechts bij ons, helaas.. en kostte nog geld ook..

9. Sunshine4

Sunshine4 Lid

18 nov 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Limmeke,

Ja vreemd he hoe het bij iedere arts verschillend is, terwijl ze juist op 1 lijn horen te werken, ik heb namelijk een vrouw als arts en wat ik weet van haar is dat ze nog arts in opleiding is.
    Het is een een bitch want hiervoor had ik een man als arts en dat was veel beter bevallen. Toen ik al binnen kwam lopen keek ze met een trieste blik naar mijn buik alsof ik daar een of andere monster in heb vertopt.
    Heel erg, haar reactie ook niet normaal.
    Gisteren is de verloskundige nog bij me thuis geweest omdat ik door veelste lage bloedruk een black out heb gehad. ik kon nog net op tijd het ziekenhuis bellen.
    Het gaat nu beter, maar mijn bekken nog steeds veel pijn.
    Ik ga kijken of ik dit allemaal op papier kan krijgen. misschien dat dat help bij de volgende keuring.

Gr Sun

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Op de website van UWV onder kopje ziektewet kun je online bezwaar maken, het kan zijn dat dit al binnen 2 weken moet gebeuren tenzij anders aangegeven.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt vragen om een second opinion. Je kunt je evt ook nog melden in de Lounge, daar zit een web-team van het UWV. Zij kunnen je evt nog andere tips geven.

12. Sunshine4

Sunshine4 Lid

18 nov 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Myrthe,

Ik zou graag het nummer van je willen hebben, ik weet niet hoe het presies werkt als ik jou een PB moet opsturen. wellicht jij wel ?
    Ik hoor graag van je.

Gr Sun

13. Sunshine4

Sunshine4 Lid

18 nov 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lounge ??? Hoe kom ik daar presies.
    Ik hoor het wel, alvast bedankt

14. Sunshine4

Sunshine4 Lid

18 nov 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste mensen,

Ik ben inmiddels doorverwezen naar de fysio, alleen heb ik een basisverzekring en dus word het niet vergoed. Ik moet alles uit eigen zak betalen en ik zit al krap dus dat is Klote (sorry)
    Verder heb ik nog contact gehad met uwv en daar is er niks bekend over dat ik als herstellende ben gemeld heel raar. want mijn arts heeft duidelijk gezegd dat mijn uitkering per 29 van deze maand stopt.
    Hoe zit dat presies eigenlijk weet iemand dat ?, melden zei pas je herstel de dag dat je uitkering stopt, of is het zo dat ze het gewoon nog niet heeft gedaan ?
    Misschien heeft het ook te maken dat ze je de tijd willen geven om WW aan te vragen. Ik weet het niet

Gr Sun

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als jij gisteren die mededeling hebt gekregen, kan het zijn dat dit nog niet in de systemen is verwerkt en dat het daarom verder nog niet bekend is. Heb je dit van haar op papier gekregen? Normaliter krijg je nl een briefje mee met die beslissing.
    Je kunt je sowieso op de 29e direct weer ziekmelden of paar dagen er voor. De 29e is nl op maandag.

Bel gewoon morgen nog eens naar het UWV en anders donderdag... dan moet het toch echt wel in de systemen staan!

16. Sunshine4

Sunshine4 Lid

18 nov 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Hopmarjanneke,

Nee, ik heb geen briefje van haar meegekregen, want ze moest het nog bespreken van wel of niet betermelden, waarscheinlijk was ze niet zeker van haar zaak of ik nou verder moest met ww of niet.
    Ik heb dus later na het gesprek telefonisch bericht van haar gehad dat ik tog hersteld gemeld zou worden en dat ik de brief in de loop volgende week zou ontvangen. ik zal morgen het uwv nog een keer bellen misschien dat het er nu in staat, ik heb woensdag een gesprek gehad en vrijdag had ik gebeld met het uwv en toen stond het er nog niet in wat best vreemd is volgens mevrouw die ik had gesproken. Volgens mij arts zou mijn ziektewetuitkering eind deze maand stop gezet worden en moest ik dus maar een ww aanvraag doen. Ik hoop egt dat een andere arts hier anders over denkt daar ik nog steeds niet beter ben.;)

17. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Het nummer heb ik je gestuurd per pb ;)

Deel Deze Pagina