Ik zeg alvast sorry voor het lange verhaal maar ik moet echt ff mijn hart luchten.. Een tijd terug heb ik dit topic geopend http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... +ontslagen En ik zit dus dankzij hun nog steeds zonder werk, ik ben al vanaf augustus aan het solliciteren en er is echt geen enkel bedrijf wat mij nog in dienst wilt nemen omdat ik zwanger ben.. Ik ben echt wanhopig want in Februari krijg ik voor de laatste maand mijn WW ik krijg namelijk maar voor 4 maanden een WW omdat ik vier jaar fulltime heb gewerkt en dankzij al die mensen die er altijd misbruik van hebben gemaakt zit ik straks een paar maanden zonder inkomen... Ik snap het allemaal ff niet meer ik ben zo gemotiveerd om te werken ik ben zelfs bereid om de stomste baantjes aan te nemen maar zodra ze horen dat je zwanger bent dan willen ze je al niet... En aangezien de tijd nu gaat dringen heeft het eigenlijk geen nut meer om nu een baan te zoeken voor 6 weken... Ik neem het mijn ex baas zo kwalijk en het liefste wil ik die man de huid vol schelden maar daar bereik ik ook niets mee... Het ergste is gewoon dat dit hele gezeur een rechtzaak is geworden ( met mijn oude werk ) en dat ik dat uiteindelijk wel heb gewonnen maar echt nog geen twee weken later heeft die engerd gewoon twee nieuwe krachten aangenomen en hij wil mij geen vast contract geven ik heb daar potverdikkeme 4 jaar mijn hart en ziel in gelegd en dan krijg je dit... Gelukkig verdiend mijn vriend genoeg om ons er door heen te slaan maar het is nu allemaal wel piele piele dus we kunnen veder niets extra's doen ofzo... Ik ben echt radeloos en ik kan wel janken... Door dit soort dingen kan ik niet genieten van mijn zwangerschap omdat ik me er zo druk om maak.. Ik ben het zo gewend om fulltime te werken en dan zit ik nu fulltime thuis... Zijn er misschien mensen die misschien weten of er in de buurt van hellevoetsluis - spijkenisse of rotterdam nog baantjes beschikbaar zijn? Nogmaals sorry dat ik een lang verhaal heb getypt maar ik moest het echt ff kwijt ....
Oh meis, ik weet wat het is. Kan je helaas niet helpen aan werk. Het lijkt me ook erg moeilijk om nu iets te vinden. Same here... Mijn WW loopt tot april en dan zou ook m'n verlof beginnen... dus ik heb een paar maanden ook geen inkomsten. Is gewoon kl*te. Ik weet niet of gastouder je iets lijkt. Dan vang je bij je thuis andere kids op. Is goed te combineren met een kleintje denk ik. Wil je trouwens fulltime of parttime werken?
Hee Laat de moed niet zakken.. Helaas kom ik uit Amsterdam en dat zal een beetje ver voor je zijn he Gewoon blijven zoeken en open sollicitatie's sturen en vooral hoop blijven hebben Sterkte en Succes
Nu zou ik nog wel fulltime willen werken maar als straks die kleine er is wil ik beginnen met part time en daarna zie ik wel weer veder... Het vervelendste is ook dat ik die zwangerschapsverlof extratje van het UWV mis loopt... maar ja... ben nu maar aan het kijken of ik misschien thuis werk kan gaan doen miss dat dat iets is...
Ik denk dat je voor 2 maandjes moeilijk iets voor fulltime kan krijgen. Daarna zou je verlof moeten krijgen. Ik mis idd ook het zwangerschapsverof via de UWV. Voor thuiswerk is er niet veel. Gastouder zou dan wel een optie zijn.
nee denk ook niet meer dat het nu ook nut heeft om nog een baan te zoeken want over 6 a 7 weken zou ik al met zwangerschapsverlof moeten gaan heb wel een site gevonden met thuis werk miss wat voor jullie? http://cati.nipo.nl/ ik heb mezelf wel ingeschreven want ja je weet maar nooit...
Heb jij trouwens ook voor elk jaar dat je hebt gewerkt een maand WW gehad ? of gaat het bnij jou anders ( sorry dat ik zo nieuwschierig ben )
Het werkt anders... ligt aan de jaren dat je gewerkt hebt. Ik dacht 6 maanden te krijgen, maar krijg 9 maanden. Ze tellen de jaren dat je een baantje naast school hebt gehad dus blijkbaar ook mee. Vind ik niet erg! Maar de WW is niet alles. Heb vandaag gebeld omdat ik m'n werkbriefje van december nog steeds niet had. Hadden ze m'n WW stopgezet omdat ik weer werk had. Ik heb 3 dagen ingevallen, ik heb geen werk! Grrrr. Maar ze gingen het in orde maken!
Voordat ik deze baan had heb ik nog net niet een jaar bij een ander bedrijf gewerkt anders had ik nog een maandje extra gehad ... Maar heb net UWV ff gebeld want het blijkt dus dat je gewoon via hun ook nog een die zwangerschapsuitkering krijgt ondanks dat dadelijk je WW is afgelopen.... dus ik ben blij want nou krijg ik 16 weken 100% mijn salaris gaaf he ben zo blij dat ik heb gebeld.... Misschien is het ook wat voor jou het zijn toch weer 16 weken extra... het sneaky van dit is is dat het CWI mij verteld heeft dat dit niet kon en het blijkt du wel te kunnen... dus ik zou ff bellen als ik jou was
Echt waar? Dan ga ik volgende week ook bellen! Hoe kwam je erachter dat je wel zwangerschapsverlof krijgt? Oh dat zou echt super zijn!
Nou er staat hier een gesloten topic in dit forum en daar stond ook een meisje met zo'n soort probleem en daar stond toen een reactie bij waarin in stond dat ze het UWV moest bellen en of ff op die site kijken dus ik dacht laat ik eens gaan kijken en daar op die site staat dus dat je ongeacht of je WW afgelopen is of dat je geen werkgever hebt dat je gewoon recht heb op 16 weken zwangerschapsuitkering dus ik heb ze mteen gebeld om te vragen of dit klopte en nou moet ik 12 februari terug bellen om het in orde te laten maken dus als ik jou was zou ik ook ff bellen... Ze beginnen 6 weken voor je uitgerekende datum en op de dag dat je bevalt gaan de andere tien weken pas in.... Ben zo blij dat ik dat topic heb geopend hahaha normaal open ik gesloten topics nooit ... laat het me maar weten ( als je wilt natuurlijk ) of het gelukt is... je mag me ook een berichtje sturen ben helemaal weer een beetje blij dat ik toch weer 16 weken langer mijn centjes krijgt poeh poeh hahaha
Ik krijg ww tot augustus ofzo. Maar ik neem aan dat ik dan wel weer werk heb gevonden. En ja.. gelukkig wel dat je ook n zwangerschapsuitkering krijgt.. Want anders had ik niet eens geld om rond te komen.
Nou het CWI had gewoon tegen mij gezegd dat ik er geen recht op had dus ik maakte me al druk dat ik straks zonder geld zat, het is dat ik toevallig op dat ene topic zit anders was ik er gewoon vanuit gegaan dat het echt niet kon. Ik vind het trouwens een slechte zaak van dat CWI heb gelijk het idee dat ze er iets aan verdienen als ze zeggen dat ik er geen recht op heb ofzo... maar ach ben weer beetje opgelucht en kan nu echt genieten