tja, nog een week of 2 en ik moet weer aan de gang. nog 3 mnd, want mijn baas en ik hebben besloten niet verder met elkaar te willen werken. officieel kan hij me pas na 3 mnd ontslaan. maar, dat doet er niet veel toe. voor die 3 mnd heb ik het kdv geregeld. mijn zoontje van 2,5 gaat er ook naartoe en die vindthet geweldig daar. mijn dochter van dan 10 weken moet er dus 3 mnd naartoe. helaas wordt zij ingebakerd en heeft ze medicijnen tegen reflux (zantac en motilium) en nutramigen voor kma. wie heeft er ervaring met het kdv en inbakeren en miedicijnen? ik zie het nl niet zo zitten, maar heb niet veel keus. ik heb voor mijn zoontje een papier moeten ondertekenen dat hij in een slaapzak slaapt met een knuffel. dus ik denk dat ik oo voor het inbakeren en voor de medicijnen wat zal moeten tekenen (mbt aansprakelijkheid) het inbakeren mag echt niet met kleding aan, anders kan ze haar warmte niet meer kwijt met ale gevolgen van dien. ik ben bang dat ze dat een keer gaan vergeten ofzo. wie heeft er ervaring hiermee? of evt. met een gastouder? hoe hebben jullie het opgelost?
Ik heb me er ook vreselijke zorgen om gemaakt, maar het is allemaal goed gekomen. heb wel een formulier moeten ondertekenen dat ze ingebakerd ligt, en dat ze Zantac toegediend behoord te krijgen. Daar moest ik ook op vermelden, hoeveel per keer, hoevaak per dag, wie het heeft voorgeschreven, naam huisarts + telefoonnummer, waarvoor het dient, en wie het mag toedienen en hoe het toegedient moet worden. Ook met inbakeren nooit problemen gehad. Wel zorgden ik er altijd voor dat er 2 inbakerzakken in de tas zaten. 1 om in te liggen, en 1 reserve. Tijdens de zomer (toen het zo vreselijk heet was) hebben ze ook gebeld of ze alleen in een luier in de inbakerzak mocht, omdat het hun zo warm leek met romper. Zorgen dat alles goed genoteerd staat. Laat het ze lezen, en vraag dan of er nog onduidelijkheden zijn.
ja, maar ik ben bang dat toevallig een andere leidster het een keer doet en dat het fout gaat. het inbakeren dan he. ik vindt het toch link....
Dan moet je je zorgen bespreken. Ik snap dat je dit eng vindt, vond ik ook. Maar ik heb toen met de leidster gesproken die op beide dagen aanwezig was. Mijn zoon had ook een speciale slaapbehandeling en kreeg vaak medicijnen. En als er dan een invalkracht stond, werd ik gek van zorgen. Maar het is altijd goed gekomen.
Hier worden de bijzonderheden in de kindgegevens geschreven en op het bakje waar de spullen van je kind in liggen. Dud als een kindje naar bed gaat dan staat er ook op het bakje wat ze dan moeten doen of meenemen. Je moet gewoon alles duidelijk opschrijven en ook aangeven dat je je zorgen maakt. Ze begrijpen dat daar echt wel.
Net zoals Adi al zegt: Bespreekbaar maken. Uit je zorgen. Anders blijf je ermee rond lopen, terwijl je een gerust gevoel moet hebben als je je zoontje brengt.
volgens mij mogen ze op dagverblijven tegenwoordig niet meer inbakeren. vreemd dat dagverblijven dat kennelijk nog doen dan?!
Waarom zou dat vreemd zijn? En ze mogen het wel hoor, je moet alleen een formulier invullen. TS, ik heb voor mijn kinderen een complete dagschema + instructies op een A4-tje getypt en bij het KDV afgegeven. De eet/ en slaapschema van uur tot uur (of aangegeven dat het op verzoek moet) Dan heb ik een kopje onder gezet met precieze omschrijving hoe ik de voeding bereid EN geef. Tot in de details, dus tussendoor boeren, flesje zoizo draaien, warmer/kouder dan normaal, kindje op schoot of juist niet enz Daaronder heb ik een kopje gemaakt voor het slapen. Hier ook in detail omschreven wat het kind aan moet en hoe die gaat slapen (met knuffel, inbakeren, op zij leggen oid). HOE inbakeren, wat je kleine fijn vindt enz. Ook bijgezet dat ze gewend zijn om met een muziekje in slaap te vallen En dan kun je evt een kopje maken voor medicijnen. HOE en WANNEER die ingenomen moeten worden. En dan in detail omschrijven hoe jij het doet. Ik vond in het begin dat ik misschien zeurderig overkwam, maar de leidsters vonden het fijn om dat zo'n 'handleiding' als houvast te hebben. Die gebruiken ze hier al lang niet meer, maar die A-4tjes pas ik elke keer aan als de ritme wijzigt van mijn kindjes en die liggen nog steeds in hun mandjes. Voor het geval dat...
@ Mamametzoon: Bij ons mag het ook gewoon, mits ervoor getekend is. @ Adi: Ben blij om te lezen dat ik niet de enigste ben die een complete handleiding had geschreven. Ik had er op hun verzoek 3 uitgeprint. 1 voor in de keuken (ivm bereiding voeding en medicatie) 1 voor op de deur naar de slaapkamer (ivm slapen en inbakeren) en 1 voor bij het verschonen, omdat ik niet wilden dat ze aan haar benen omhoog getrokken zou worden met verschonen (ivm eventuele heupdysplasie). Bij mij werd het ook als fijn ervaren, omdat ze nu precies wisten hoe het thuis allemaal in zijn werk gaat.
Ik zou het ook even bespreken op het KDV. Misschien is een puckababy nog een oplossing als ze gewoon inbakeren niet zien zitten? Ik ken een moeder die zo'n ding meegaf, omdat je die minder makkelijk fout kunt aandoen..
ben bang dat een puckababy niet werkt. het is niet voor niks dat ik ervoormoet tekeen denk ik dan. er zijn risico's aan verbonden anders hoef ik toch nergens voor te tekenen? ik heb geen idee of ze het wel of niet mogen, maar volgens mij mag het wel. en nu ben ik er helemaal huiverig voor. vanacht werdt ik wakker omdat ze voeding opgaf. dat doet ze wel vaker, dus ik bleef even liggen luisteren. na een paar seconden werd het me wel duidelijk dat ze het niet alleen ging redden. ik ben uit bed gesprongen, heb haar rechtop gezet en op haar rug geklopt. dat hielp niet. ze ademde niet meer. toen heb ik haar in het gezicht geblazen (daar schrikt ze van) dat hielp een beetje. snel uitgebakerd en een beetje wakker proberen te "schudden" (niet door elkaar schudden dus) na een minuut of 2 begon ze weer normaal te ademen. dit had ik nog niet mee gemaakt. heb de hele nacht verder niet geslapen. want wat als ze nu niet naast me lag (wel in haar eigen bed) maar op haar eigen kamer? dan had ik haar niet gehoord. hoe was het dan afgelopen? en wat als diet nou op het kdv was gebeurd? hadden ze dat over de babyfoon gehoord? nee, want er was bijna niks te horen. (ze kon nl niet meer ademen) doordat ze ingebakerd is kan ze zch natuurlijk niet op haar zij draaien en blijkbaar was alleen het hoofd draaien in dit geval niet genoeg. ze geeft wel vaker voeding terug, maar meestal kan het geen kwaad. nou vindt ik het dus helemaal eng worden.