Die iets grotere plekken heeft ze al een week, is volgens mij eczeem. Maar het wordt nu wel heel bont en pukkelig. Herkent iemand dit? Ze heeft geen koorts, is ook niet ziek, ze is wel een tijdje verkouden geweest met veel hoesten, dat doet ze nog steeds wat en is nu nog wat vol. De foto is behoorlijk onduidelijk, het is in het echt een stuk roder en vuriger.
hmmm... zo'n plekje heeft Fenne sinds vanmorgen ook op haar gezichtje... het leek op een klein prikje van een beestje met rood er om heen, maar als ik dit zo zie dan houd ik het even in de gaten... ik lees dus mee
hmm.. zou het een voedselallergie kunnen zijn maja? Heeft ze iets aparts gegeten? iets anders dan anders?
Eerst dacht ik meteen aan de vijfde ziekte ofzo, maar het zit op haar gezichtje. Zitten die puntjes ook op haar lichaampje? Ik heb eigenlijk geen idee wat het dan zou kunnen zijn. Misschien even langs de ha?
Op de foto zie ik het niet heel goed, maar Aaron had van de week zijn hele lichaampje onder de rode stippeltjes zitten... Daarmee zijn we naar de huisarts gegaan en die zei dat het een virus ofzo kon zijn. Niet erg duidelijk. En de vijfde of zesde ziekte is ook niet direct aanwijsbaar. Is een beetje een vage ziekte. De plekjes zouden binnen 4 dagen over moeten zijn. Was dat niet het geval dan even terug komen. Na 2 dagen waren ze weg. Dus Maja, met "mijn ervaring" zou ik zeggen, wacht een dag of twee, grote kans dat het dan weg is!
Thanks ladies! Het zit idd alleen in haar gezichtje, maar ik heb het idee dat het zich wel wat aan het uitbreiden is. Ik bedacht me nog dat het ook wel te maken kan hebben met haar ontstoken oogje, daar heeft ze ook zo'n plekje zitten namelijk en die zit er al een tijdje. Ik wacht wel af en als ik het niet vertrouw bel ik de ha.
Hier heeft de kleine ook van de pukkeltjes gehad. Maakte me niet erg zorgen omdat hij er niet ziek van was. Bij de afspraak van het CB heb ik de arts even gevraagd en die zei dat het waarschijnlijk een virusje was. Hier was het met twee weekjes weer weg!
Bij pukkeltjes altijd eerst even kijken of ze "verdwijnen" als je er op duwt (als je er met n glas op duwt kan je dat t beste zien maar sommige bij plekjes is dat natuurlijk niet zo handig). Als ze dat niet doen dan als de sodedinges naar de HA. Anders dan zal t wel mee vallen. Kan je natuurlijk nog naar de ha om te horen wat t is Het kunnen gewoon hormoon pukkeltjes zijn denk ik. Ondanks de leeftijd van je kindje.
mijn dochtertje heeft t ook wel eens, maar meestal maar een dag of 2 en zo snel als ze er waren zijn ze dan ook weer weg..... Had zelf het idee dat het door de speen kwam. Zat precies in dat gebied....
Herkenbaar. Sverre heeft er ook soms een paar in zijn gezicht. Jeukt niet, dus ik laat het maar zo. Ik denk dat het een soort pukkeltjes zijn? Opletten dat 't niet erger wordt en anders even naar de huisarts. Wij zijn vanochtend naar de HA geweest omdat hij op zijn beentjes uitslag had, wat geen luieruitslag was. Hebben een anti-bacteriele zalf meegekregen. Maar nu kwam hij vanmiddag uit het KDV met allemaal blaasjes op zijn handen! En op zijn oorschelpen zitten nu ook rode puntjes. Er schijnt hand- mond- en voetziekte rond te gaan op ons KDV.
Die van mij kreeg dat ook . Daarna werd hij ziek. Hij had de vijfde en zesde ziekte ofzo. Maar bij hem was het op zn schouders. Dit kan ook gewoon onschuldig zijn .