Omdat ik binnenkort terug moet gaan werken en mijn kleine spruit naar de oppas moet had ik graag een oppasboekje gemaakt. Nu was mijn vraag wat ik er allemaal in moet zetten, heeft er iemand voorbeeldjes of tips? Alvast bedankt
Schema van kindje hoe jij het wil hebben en nog bijzonderheden. Als hij bijv. goed/slecht geslapen heb. Of goed/slecht drinkt. Maar uit ervaring,dit doe je de eerste paar keer
Wij hadden een blad gemaakt voor het KDV met een aantal puntjes Vb tutje enkel indien ze heel moe en hangerig is; als ze op haar duimpje zuigt... Hoeveel flesjes van hoeveel cc Drinken op aanvraag etc We hebben nu een heen-en-weer boekje waarin wij 's morgens noteren hoe laat ze haar eerste flesje had + of alles op was of niet, zodat ze daar weten rond hoe laat het volgend ong te verwachten is. Ook als ze bv een slechte nacht gehad heeft. Ze noteren in het KDV telkens wanneer ze hoeveel gedronken heeft, wanneer het groentepap was (al dan niet succesvol) en of ze een goed of minder goed dagje had...
je kan ze ook kopen toch? of wil je het echt perse zelf maken? bol.com | Zoekresultaten: oppasboek | Boeken Bij bol.com heb je ook inkijkexemplaren
Hier op het kdv krijgt ieder kindje een eigen boekje. Hier moet je eigenlijk elke keer wel even iets inschrijven. (3x niet geschreven is trakteren haha) Maar je schrijft erin of er iets is veranderd in eetschema, hoe zijn ontwikkelingen zijn. Wat hij allemaal gedaan heeft etc. Het kdv schrijft op zijn beurt hoe de dag gegaan is en wat hij gegeten/gedronken heeft. Bij bullby kan je ook eentje bestellen met je kindje z'n eigen naar erop! Erg leuk voor later om ook terug te lezen!
Ik heb er een van anne geddes. Schrijf er elke oppasdag trouw in en mijn oppas ook. *hoeveel en hoe laat hij gedronken heeft *wel of niet gepoept *slaap tijden *en gewoon hoe de dag is geweest
Heb het volgende gemaakt, denken jullie dat dit duidelijk is? Moeten er nog dingen bij/weg? Dag Voedingen 1 uur ml groente/fruit 2 uur ml groente/fruit 3 uur ml groente/fruit 4 uur ml groente/fruit 5 uur ml groente/fruit 6 uur ml groente/fruit 7 uur ml groente/fruit 8 uur ml groente/fruit Slapen Bad Ja/nee Poepluier Ja/nee Bijzonderheden Wat denken jullie?
Op t kdv waar ik Gijs breng hebben ze heel eenvoudige notitieboeken van Action.. Leuke sticker erop en schrijven ze van iedere keer een klein verslagje.. Ook "feitjes" als slaaptijden, luiers, wat en hoeveel gegeten/gedronken.. Verder is er vooral mondelinge overdracht.. Tenzij er echt grote veranderingen zijn, dan schrijf ik t zelf in t boekje..
Ik heb destijds gewoon een a-4 formaat notitieboek gekocht. Heb hier ion het begin een globale omschrijving van Jasmine in gezet; eten, slapen, spelen, lijstje met belangrijke telefoonnummers e.d. Ook heb ik voorin een envelop geplakt met hierin kopie verzekeringsbewijs, kopie inentingen. Nu schrijf ik er elke dag een klein verslagje in over hoe het met Jasmine gaat en of er nog bijzonderheden zijn. Gastouder doet hetzelfde; zij plakt er ook wel eens een foto in die ze heeft gemaakt of een tekening die door andere oppaskindjes is gemaakt. Zo wordt het een persoonlijk boek, wat nog eens leuk is om terug te lezen.