oppasboekje

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door lenka, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik binnenkort terug moet gaan werken en mijn kleine spruit naar de oppas moet had ik graag een oppasboekje gemaakt.
    Nu was mijn vraag wat ik er allemaal in moet zetten, heeft er iemand voorbeeldjes of tips?
    Alvast bedankt

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Schema van kindje hoe jij het wil hebben en nog bijzonderheden.
    Als hij bijv. goed/slecht geslapen heb. Of goed/slecht drinkt.

Maar uit ervaring,dit doe je de eerste paar keer :)

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Wij hadden een blad gemaakt voor het KDV met een aantal puntjes
    Vb tutje enkel indien ze heel moe en hangerig is; als ze op haar duimpje zuigt...
    Hoeveel flesjes van hoeveel cc
    Drinken op aanvraag
    etc

We hebben nu een heen-en-weer boekje waarin wij 's morgens noteren hoe laat ze haar eerste flesje had + of alles op was of niet, zodat ze daar weten rond hoe laat het volgend ong te verwachten is. Ook als ze bv een slechte nacht gehad heeft.

Ze noteren in het KDV telkens wanneer ze hoeveel gedronken heeft, wanneer het groentepap was (al dan niet succesvol) en of ze een goed of minder goed dagje had...

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
  5. natjes

natjes Niet meer actief

Hier op het kdv krijgt ieder kindje een eigen boekje. Hier moet je eigenlijk elke keer wel even iets inschrijven. (3x niet geschreven is trakteren haha)
    Maar je schrijft erin of er iets is veranderd in eetschema, hoe zijn ontwikkelingen zijn. Wat hij allemaal gedaan heeft etc.
    Het kdv schrijft op zijn beurt hoe de dag gegaan is en wat hij gegeten/gedronken heeft.

Bij bullby kan je ook eentje bestellen met je kindje z'n eigen naar erop! Erg leuk voor later om ook terug te lezen!

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik heb er een van anne geddes. Schrijf er elke oppasdag trouw in en mijn oppas ook.

*hoeveel en hoe laat hij gedronken heeft
    *wel of niet gepoept
    *slaap tijden
    *en gewoon hoe de dag is geweest

7. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het volgende gemaakt, denken jullie dat dit duidelijk is?
    Moeten er nog dingen bij/weg?

Dag
    Voedingen

1 uur ml groente/fruit
    2 uur ml groente/fruit
    3 uur ml groente/fruit
    4 uur ml groente/fruit
    5 uur ml groente/fruit
    6 uur ml groente/fruit
    7 uur ml groente/fruit
    8 uur ml groente/fruit

Slapen
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    Bad
    Ja/nee

Poepluier
    Ja/nee

Bijzonderheden
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Wat denken jullie?

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Succes

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Op t kdv waar ik Gijs breng hebben ze heel eenvoudige notitieboeken van Action.. Leuke sticker erop en schrijven ze van iedere keer een klein verslagje.. Ook "feitjes" als slaaptijden, luiers, wat en hoeveel gegeten/gedronken..

Verder is er vooral mondelinge overdracht.. Tenzij er echt grote veranderingen zijn, dan schrijf ik t zelf in t boekje..

10. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb destijds gewoon een a-4 formaat notitieboek gekocht. Heb hier ion het begin een globale omschrijving van Jasmine in gezet; eten, slapen, spelen, lijstje met belangrijke telefoonnummers e.d. Ook heb ik voorin een envelop geplakt met hierin kopie verzekeringsbewijs, kopie inentingen.
    Nu schrijf ik er elke dag een klein verslagje in over hoe het met Jasmine gaat en of er nog bijzonderheden zijn. Gastouder doet hetzelfde; zij plakt er ook wel eens een foto in die ze heeft gemaakt of een tekening die door andere oppaskindjes is gemaakt. Zo wordt het een persoonlijk boek, wat nog eens leuk is om terug te lezen.

Deel Deze Pagina