Hoi dames, Misschien kunnen jullie me helpen/tips geven. Ik ben op dit moment nog zelfstandige, helaas zal ik per 31-12 daarmee moeten stoppen. Nou heb ik dan dus geen recht meer op ZEZ, heb volgende week gesprek bij de gemeente om eventueel tijdelijke bijstand aan te vragen. Ben van plan om zo snel mogelijk aan het werk te gaan. Vind het echt verschrikkelijk en is mijn laatste strohalm om toch nog een soort uitkering te krijgen.. Alvast bedankt!
heb je al gebeld met uwv over de zez regeling? Als je namelijk in dienst ben bij een werkgever en je gaat uit dienst kun je nog wel zwangerschapsverlof krijgen als je uitgerekende datum binnen 10 weken na je laatste dienstverband ligt. Misschien is dat bij de zez regeling ook wel zo dat weet ik niet maar zou je na kunnen vragen bij uwv
hoi anira, Heb al wel gebeld maar volgens degene die ik sprak heb ik er geen recht op. Wordt als het goed is nog wel teruggebeld, maar dat duurt allemaal zooo lang... Dank je wel voor je antwoord.
mijn contract loopt per 1 januari af en ik ben 29 januari uitgerekend. Heb ik dan dus wel recht op verlof denk jij?
weet ik wel zeker. je moet alleen je werkgever er wel op wijzen dat hij het voor je moet aanvragen met daarbij de datum dat je uit dienst bent en dat de betalingen rechtstreeks naar jou moeten.
hoezo duurt dat lang? je hoort binnen 24 uur terug gebeld te worden volgens mij (op werdagen, weekend niet mee gerekend)
Hoi Anira, Ja dat klopt dat je binnen zoveel tijd teruggebeld hoort te worden, maar ik heb zo'n rare vraag gesteld blijkbaar dat ze het antwoord niet weten ofzo..
als je niet binnen 24 uur gebeld bent zou ik maandag gwoon opnieuw bellen en zeggen dat je nog niets gehoord hebt. ze moeten dan een herhaald terugbel verzoek maken. ook als ze meer tijd nodig hebben om je antwoord te geven horen ze binnen 24 uur te bellen om aan te geven dat het uitgezocht wordt
Ok, nou maandag maar weer bellen, maar denk niet dat ondanks die 10 weken regeling, als je in loondienst werkt, dat ze het me gaan geven. Hoop het wel, want bijstand is ook niet alles...
Yes! He he eindelijk een concreet antwoord, ik heb recht op ZEZ, ben heel blij! Gelijk het formulier ingevuld en op de post gedaan!
Super! ben helemaal blij voor je! Heb je ook gehoord waarom je wel recht hebt? ben wel benieuwd eigenlijk
vind het echt super voor je, fijn dat je harde werken als zelfstandige wel beloofd word op deze manier!